חולשת הסקטור: זו החברה שאוכלת מהכנסות חברות הבגדים בארה"ב

אלמוג עזר |

אחרי שהפכה לאיום העיקרי על חברות הקמעונות הגדולות בארה"ב, הצלחתה של חברת אמזון AMAZON גובה קורבנות חדשים. על פי דו"ח של בלומברג בשנה האחרונה אמזון מכרה בגדים בשווי של 16.3 מיליארד דולר. מדובר בסכום שגבוה יותר ממכירות האינטרנט של חברות ענק כמו ויקטוריה סיקרט, מייסיס, גאפ וקוהל גם יחד.

אם נתייחס לכך שחלק מרשתות הבגדים מציגות ירידה בכמות המכירות באופן רציף מזה שנים, נבין עד כמה התחרות הפכה חמורה. לשם דוגמא חברת מייסיס במאי האחרון פרסמה את התוצאות שלה לרבעון השני של השנה והציגה רבעון החמישי ברציפות שבו מכירות הרשת רשמה ירידה במכירות.

בשנים אחרונות אמזון הגדילה את מגוון הקנייה שניתן לרכוש דרכה ברשת. היא מייצרת בגדים ברמת בייסיק אך גם מוצרים שנחשבים כבעלי ייצוב יחודי. היא גם מחפשת אחרי מעצבי בגדים בולטים בכדי לחזק את המותג שלה והטכניקה הזו עובדת. 

אמזון הפכה לכח משמעותי כל כך בשוק עד אשר היא הפכה להיות השניה מבחינת נתח שוק, שנייה רק לוולמארט WAL-MART. האחרונה מחזיקה כמעט 8% מכלל שוק הביגוד בעוד וול מארט מחזיקה קרוב ל-7%. כך על פי דו"ח של כלכלני מורגן סטאנלי.    המצב אמור אף להחמיר. על פי הערכות מורגן סטנלי, מכירת הבגדים של אמזון צמחו בכ-1.1 מיליארד דולר ברבעון האחרון. זאת בעוד שאר חברות הבגדים הבולטות כמו סירס, מייסיס, ג'יסיפניף קוהל ודילארד הפסידו ביחד 225 מיליון דולר באותה תקופה. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה