לאור דו"ח התעסוקה, השוק חותך את התחזית להעלאת ריבית בספטמבר בארה"ב
דו"ח התעסוקה בארה"ב סיפק תוצאה חלשה של תוספת בת 151 אלף משרות בלבד, לעומת צפי של 180 אלף משרות. בתוך כך שיעור האבטלה עלה לכדי 4.9%, העלייה הראשונה מזה חודשיים, לאחר שבחודשי יוני-יולי נרשמה תוספת משרות גבוהה של מעל לחצי מיליון (בצוותא).
הדו"ח הוריד את צפי השוק להעלאת ריבית בחודש ספטמבר. על פי שוק החוזים של שיקגו הסיכוי לכך שהפגישה הבאה של הבנק המרכזי בארה"ב (22/23 ספט') תסתיים בהחלטה להעלות את הריבית - עומד כרגע על שיעור של 18% בלבד. טרם פרסום דו"ח התעסוקה, השוק העניק סיכוי גבוה יותר בשיעור של 24% לאותו התרחיש.
נציין כי פרט לדו"ח התעסוקה החלש, מדד ה-ISM למגזר הייצור הציג אתמול רמה הנמוכה מ-50 נקודות. כלומר תוצאה אשר מצביעה על קיטון בפעילות העסקית בסקטור. כך שגם מדד זה וודאי יילקח בחשבון על ידי הפד' ובתורו מחליש את הסיכוי להעלאת ריבית.
- 10.יעקב 03/09/2016 09:49הגב לתגובה זוהם לא טיפשים .. הם לא יעלו לא השנה ולא בשנה הבא ..זה משחק בשביל השוק .. .
- 9.הנצ 02/09/2016 23:18הגב לתגובה זואילנה אשה חכמה אך משום מקום מינו לה את הפנסיונר של בנק ישראל לסגן !! הפנסיונר כשל בכל אשר עשה בישראל ולראיה אנחנו תקועים עם 90 מילארד דולר למה? ככה החליט הכשרון הזה ויתרה מינה כפילה להשיך לתחזק את המדיניות השגויה והכושלת שלו אומרים טיפש זורק אבן אלף חכמים לא יועילו !!! אילנ אתה מספיקה נבונה תפטרי אותו !!! תקנו אותי אם אני טועה שבת שלום
- 8.אמיר 02/09/2016 20:04הגב לתגובה זולפד יש סיבה לעלות ריבית בקרוב והיא פסיכולוגית- הוא מאבד אמינותו בשווקים ומתחיל להיראות כמו ליצן , לכן פד יכול להפתיא בישיבה הקרובה גם בגלל יוקרתו וגם נתון תעסוקה , שלא היה כל כך גרוע .
- כן הפתאה גדולה (ל"ת)אלי 03/09/2016 10:45הגב לתגובה זו
- מני 03/09/2016 09:51הגב לתגובה זואני כתבתי כבר אתמול בבוקר שיהיה דו"ח חלש, בגלל שהפד דיבר חזק על העלאת ריבית, ועכשיו יש להם סיבה למה לא להעלות ריבית. בזמנים חלשים,כמו חודש הברקסיט,היה נתון חזק. הפד הולך להעלות את הריבית פעם האחת בסמוך לבחירות מ2 סיבות 1) כדי לתמוך במועמדת הדמוקרטית ולהציג כאילו הכל הולך במסלול כצפוי בתוואי העלאות הריבית, והכלכלה בסדר. 2) כי הם פוחדים מטרמפ ורוצים להישאר בפד גם אם הוא יבחר. הם יודעים שהוא לא ישאיר אותם בפד אם אין העלאה
- הפתעה (ל"ת)ג 03/09/2016 08:39הגב לתגובה זו
- תלמד 02/09/2016 23:29הגב לתגובה זובושה שאלו המשקיעים שלנו...
- 7.סרגיו 02/09/2016 18:23הגב לתגובה זומה זה ריבית 18% או 24% על מה ? זה הרבה או קצת ? מישהוא יכול להסביר על מה מה מדובר .
- 18% 24% זו לא ריבית אלא הסתברות. (ל"ת)שמטןב 03/09/2016 16:54הגב לתגובה זו
- סיכוי להעלאה (ל"ת)ג 03/09/2016 08:40הגב לתגובה זו
- 6.ממשיכים לעלות (ל"ת)איציק הבבון 02/09/2016 18:06הגב לתגובה זו
- 5.מי שחלם על עליית ריבית זה לא יקרה בזמן הקרוב (ל"ת)רמי 02/09/2016 17:50הגב לתגובה זו
- 4.מי שרצה 02/09/2016 17:48הגב לתגובה זומתי אנשים חובבנים ילמדו לא ללכת נגד השוק.
- 3.לכו עם הנגידים זה קל, הבורסה שייכת להם. רק למעלה (ל"ת)אמנון 02/09/2016 17:30הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 02/09/2016 17:06הגב לתגובה זוהשוק התכונן לעליות בהוראת ממשל אובמה ותמיכתו בהדפסת טרליוני דולרים והצפת השוק כי ירידות בבורסה = ירידת קולות לקלינטון כך שעד הבחירות שום דבר לא יגרום לירידות . חברים היום המניות מנופחות והחברות לא שוות חצי משוויין בבורסה זאת נגלה בדצמבר . צאו בחוץ והמתינו שהאמת תצא לאור
- מוקי 02/09/2016 17:52הגב לתגובה זומשקיע אמיתי לא מוכר את תיק המניות שלו. זה רק מראה אתה כמה אתה שקרן ודביל.
- נראה מי יהיה הדביל בסוף השנה. (ל"ת)אחד 02/09/2016 18:29
- אתה לא 02/09/2016 17:47הגב לתגובה זואתה המשקיע לא מעניין כל החדשות השטויות האלה , משקיע נמצא לטווח ארוך ולא ימכור את התיק שלו , משמע אתה לא משקיע אלא שקרן.
- 1.לא יעלו את הריבית בזמן הקרוב (ל"ת)סוני 02/09/2016 16:47הגב לתגובה זו
זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים.
קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי.
לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון.
התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009.
ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך".
גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".
