גרף

תהיו מוכנים: הדבר שעשוי לקבוע את כיוון הבורסות מתחיל השבוע - בהילוך גבוה

מדדי המניות נמצאים בשבועיים-שלושה האחרונים בצומת דרכים אחרי התיקון מעלה, השבוע הכיוון עשוי להתבהר
מערכת Bizportal | (8)
נושאים בכתבה וול סטריט

אחרי פתיחת שנה מעזעזת, מדדי המניות בוול סטריט ביצעו תיקון אגרסיבי כאשר מדד ה-S&P500 כבר שוב קרוב מרחק נגיעה משיא כל הזמנים. עם זאת, בימים האחרונים המדד מתקשה להמשיך במומנטום. כעת הדבר הגדול הוא ללא ספק עונת הדו"חות בוול סטריט שמתחילה השבוע - ומייד נכנסת להילוך גבוה.

באופן כללי, הצפי הוא לעונת דו"חות חלשה מאוד. קונצנזוס התחזיות עומד כעת על ירידה של 9.1% ברווח הממוצע למניה בחברות מדד ה-S&P500 (לפי FactSet), זאת בעוד הצפי בתחילת השנה היה לגידול של 0.7%. ומי בכלל זוכר שביוני האחרון צפי האנליסטים היה לגידול של 10%-12% ברווח החברות ברבעון הראשון של 2016. נוכח התחזקות הדולר, נפילת הנפט והסיטואציה בשווקים הגלובאלים - האנליסטים שינו את ההערכות. 

 כמובן שסקטור האנרגיה לוחץ חזק מטה את הממוצע כאשר חלק מהענקיות בסקטור יציגו הפסד (לראשונה מזה עשורים ארוכים). אבל גם בניטרול סקטור האנרגיה, הצפי הוא לירידה משמעותית של 4.2% ברווח למניה של חברות ה-S&P500. לא מלהיב בכלל.  יש שיגידו שהפחתת התחזיות מצד האנליסטים הייתה בכדי לאפשר לחברות להכות את התחזיות - דבר שיספק רוח גבית. העניין הוא שהסיטואציה הנוכחית למעשה מייצרת מצב שהשוק יצפה לניפוץ אדיר של התחזיות ולא יתפשר על פחות.

אז מה צפוי השבוע? 

את יריית הפתיחה תספק כרגיל ענקית האלומיניום אלקואה שתפרסם מחר דו"חות וצפויה להציג הכנסות של 5.15 מיליארד דולר. בתחילת השנה הצפי היה להכנסות של כמעט 5.5 מיליארד דולר, ובכל אופן מדובר בקיטון לעומת הכנסות של 5.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה צפוי לצלול ל-2 סנט בלבד, זאת לעומת 28 סנט ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי ביום פרסום הדו"חות הקודם (Q4), המניה צללה 9% למרות שהחברה עקפה את התחזיות. 

אבל המנה העיקרית השבוע מבחינת עונת הדו"חות קשורה לענקיות הפיננסים שיפרסמו השבוע. ג'יפי מורגן יפרסם דו"חות ביום רביעי לפני הפתיחה (ואז נראה מה ראה היו"ר והמנכ"ל ג'ימי דיימון כאשר רכש מניות בשיא הפאניקה). בנק אוף אמריקה ביום חמישי לפני הפתיחה. וולס פארגו גם כן ביום חמישי לפני הפתיחה. וסיטי ביום שישי לפני הפתיחה.

הפוקוס לגבי סקטור הפיננסים צפוי להיות בין היתר גם בעניין החשיפה של הבנקים הגדולים לסקטור האנרגיה, החשיפה שלהם להתכווצות פעילות המיזוגים והרכישות, מצבו של הצרכן האמריקני ומצב תחום המסחר בוול סטריט (צפי להנפקות ראשוניות וכו'). צריך להגיד שסקטור הבנקים בוול סטריט היה מהגרועים ביותר השנה מבין הסקטורים השונים. כך לדוגמה, מניית בנק אוף אמריקה במינוס 24% מתחילתה שנה, מניית סיטי במינוס 22% ומניית וולס פארגו במינוס 13.5%.

מדד ה-S&P 500 0.13% בחודשים האחרונים. יצליח לפרוץ לשיא?

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בית המשפט העליון מבריח מפה את כולם (ל"ת)
    דיקטטורת בג"צ 10/04/2016 22:41
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    י 10/04/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    על העוול הגדול בהסטוריה שנעשה לי ולסובבים אותי
  • 5.
    הטיפשות חוגגת 10/04/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    בדוק את עצמך מר כתבה "תהיו מוכנים"
  • 4.
    שוש 10/04/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    לא קשור כלום . קשור מה הליצנים מהבנקים מחליטים
  • 3.
    שלומי 10/04/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    צריך בכלל לסגור את הבורסה אין מסחר חבל לבזבז עבור שכר להנהלה באמת חבל הם סתם יושבים במשרד ושותים שת וקרוסונים ואין הכנסות
  • 2.
    לא משנה דיווח כזה או אחר .ההחלטה התקבלה קריסות.... (ל"ת)
    המנתח היחיד בעולם 10/04/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רונן 10/04/2016 12:23
    הגב לתגובה זו
    המחזורים ב 0 מה מעניין כל הניתוחים, מי שקונה מנייה והרוויח שלשה ארבעה אחוז בשנה משלם מס 25% אז למה לקנות , זה בהנחה שאין סיכויי. השוק נגמר והחברות עוזבות ולאף אחד לא מזיז, תמשיכו לנתח שום דבר וכלום לפחות לכם תיהיה פרנסה
  • מורדוך וכל האהבלים 10/04/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    האם זאת הסיבה האמיתית לכעסכם? מ'כפת לכם שהמדינה מרוויחה מהמיסים. אני לעומתכם משלם בהתנדבות 50% מס ומבסוט חלאס. נניח הרווחתי השנה שלושה מליון שקל. 50 אחוז שילמתי מס ונשארתי "רק" עם1.5 מליון רווח. הבנתם? ביניינו .אתם לא מרוויחים כלום. אז מה איכפת לכם אם זה 10 או 40 או 78 אחוז מס. וגם מצד שני אפשר להתקזז על הפסדים מהמס. וכאן בגלל שאתם מפסידים הרבה. כדאי שיהיה הרבה מיסים כדי שתיתקזזו. יעני לא אתם תרוויחו וגם תקצצו למדינה כעונש. הבנתם סתומים?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: