כדורגל
צילום: Mario Klassen, Unsplash

קיצוץ דרמטי באופק: משרד האוצר מאיים על עתיד הספורט הישראלי

בשנת 2024 עמד תקציב הספורט הישראלי על קרוב למיליארד שקל, אלא שבשנה הקרובה דורש האוצר להנחית "מכת מוות" על הספורט הישראלי ולקצץ מאות מיליונים. בכדורגל הישראלי טוענים: אם זה יקרה, הענף יקרוס
איציק יצחקי | (5)
נושאים בכתבה משרד האוצר ספורט

הספורט הישראלי הביא כבוד רב בזירה הבינלאומית, כולל הישגים מרשימים באולימפיאדה, וחלק מהענפים נמצאים בתנופת התקדמות. אך דווקא עכשיו, משרד האוצר מבקש לקצץ משמעותית בתקציב הספורט, מהלך שמעמיד בסיכון את המשך הפיתוח וההשקעה בענפים אלו.

"מכה אנושה לספורט הישראלי"

בשנת 2024, תקציב מינהל הספורט עומד על כ-989 מיליון שקל, כשבשנת 2023 הביצוע בפועל עמד על סכום גבוה יותר – כ-1.072 מיליארד שקל. התקציב בשנים אלה גדל לעומת שנת 2022, אז עמד התקציב על 884 מיליון שקל.

לפי ההצעה שעלתה בשנת 2023, התקציב הכולל לספורט בשנת 2025 היה אמור לגדול ולעמוד על 1.087 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2023, אולם בסופו של דבר, בדיונים שהתקיימו לאחרונה, הוחלט על קיצוץ וכעת, כך על פי דרישת משרד האוצר, מתוך תקציב כולל של 989 מיליון שקל לשנת 2024, ישנו רצון לקצץ כ-350 מיליון שקל. שר הספורט, מיקי זוהר, מתנגד בתוקף למהלך וטוען כי לא ייתן לכך יד.

חשוב לציין שמתוך סכום זה, כ-300 מיליון שקל מיועדים לתשתיות ספורט, כך שהחלטה זו עשויה להביא לקיצוץ אדיר גם בתכניות לקידום הספורט בשנים הבאות. פגיעה בתקציב המתקנים, למשל, עלולה לתת "מכת מוות" לספורט שמשווע למתקני ספורט, שההיצע בהם הוא נמוך ביחס למדינות אחרות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 27/09/2024 09:51
    הגב לתגובה זו
    חצי מנבחרת ישראל הם מוסלמים שלא מאמינים במדינה ולא שרים את ההמנון.לכן רובנו שמחים על כל הפסד של הנבחרת.
  • 4.
    ספורט זה ל 80% מהאוכלוסיה, קצבאות ל 20% שלא תורמים (ל"ת)
    דן 27/09/2024 09:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בת אל 27/09/2024 09:25
    הגב לתגובה זו
    בתמיכות לחרדים הפרזיטים ולמתנחבלים בשומרון
  • 2.
    הקיצוץ מובן - צריך להעביר עוד כסף לחרדים !!!! (ל"ת)
    איש פשוט 27/09/2024 09:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אפגניסטאו זה כאן 27/09/2024 07:47
    הגב לתגובה זו
    הצבעתם למטורפים, (מי אמרה במוצאי יום השואה וטבח : קודם כל חג שמח , רמז תקבלו סטרוק במוח ) תהפכו להיות איראנים, נשים קדימה , מארש, לצד האחורי של האוטובוס. והגברים , תחיו מגמ"חים.
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.