ניקו וויליאמס
צילום: טוויטר יורו 2024

איפה ישחק כוכב היורו ניקו ויליאמס ומה תג המחיר שלו?

המרענן הרשמי של היורו הזה הוא ללא ספק הקיצוני של נבחרת ספרד. למה יאמין למאל הצביע עליו באימון ואיך שחקני ברצלונה מנסים לשכנע אותו להצטרף?
איציק יצחקי | (1)
נבחרת ספרד טיילה לרבע גמר היורו ותתמודד מול נבחרת גרמניה, ואם מישהו חשב שלאמין ימאל יעמוד במוקד של הנבחרת הזאת גם בשלבים הגבוהים - הוא טעה. דווקא ניקו ויליאמס, שכבש ובישל מול גיאורגיה והצטיין בכל המשחקים בשלב המוקדם, עושה רושם כמי שהולך להיות השם החם של המועדונים הגדולים בשנים הקרובות. ההתלהבות הכנף המוכשר של אתלטיק בילבאו הוא, לפחות עד עכשיו, מצטיין הטורניר. בעמודי האוהדים של המועדונים הגדולים ויליאמס כבר נחשב לשם הפופולרי ביורו הזה. כך למשל, אוהדי ברצלונה לא מפסיקים להזכיר אותו ורוצים שיעבור מהמועדון הספרדי הצנוע לקטאלוניה. חשוב לציין כי הדיבורים על מעבר אפשרי החלו עוד לפני היורו. חשוב להזכיר: לפי התקשורת הספרדים, לקיצוני של נבחרת ספרד סעיף שחרור גבוה יחסית - 58 מיליון אירו. שם טוענים כי שחקני ברצלונה מנסים לשכנע אותו לעבור. ויליאמס מתאמן לצד כוכבים אחרים. כאשר חלק משחקני ספרד שאלו את לאמין ימאל איזה מספר ילבש בעונה הבאה, וויליאמס בדיוק הגיע וימאל הצביע עליו. פראן טורס ופדרי הגיעו ופנו אליו: "ניקו, אתה חייב לקחת את 10", הוסיף פדרי. הנה כמה מהביצועים של ימאל וויליאמס יחד בנבחרת ספרד. האם הם ישחקו יחד בעונה הבאה?   הנתונים מול גיאורגיה מדברים בעד עצמם: ויליאמס הוא הראשון בהיסטוריה של היורו שסיים משחק עם שער, בישול ונתון מדהים של 100% דיוק במסירות (מסר 46 פעמים בסל הכל). ההערכות הן שכבר בקיץ יתבשל מעבר שלו לקבוצה גדולה, אך ספק אם בילבאו לא תנצל את היורו הזה כדי לדרוש סכומים עצומים. "ניקו וויליאמס הוא שחקן אתלטיק בילבאו אז אף אחד לא יסתכל עליו כמועמד לתואר, אבל המציאות: הוא השחקן הכי טוב ביורו הזה", כתב איש התקשורת הספרדי, כריסטובל סוריה. בתקשורת הספרדית כבר עוסקים ביעד הבא שלו, ולפי הידיעות שמתפרסמות השבוע נראה שלתקשורת אין ספק - סיכויים גבוהים שתראו אותו משחק לצד ימאל גם בעתיד. זה מה שיגרום לאוהדים להאמין שברצלונה מסוגלת לקחת את התואר לריאל מדריד עם אמבפה? ימים יגידו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברצלונה טובה יותר בפור מריאל הקקה (ל"ת)
    בן 03/07/2024 01:58
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".