ניקו וויליאמס
צילום: טוויטר יורו 2024

איפה ישחק כוכב היורו ניקו ויליאמס ומה תג המחיר שלו?

המרענן הרשמי של היורו הזה הוא ללא ספק הקיצוני של נבחרת ספרד. למה יאמין למאל הצביע עליו באימון ואיך שחקני ברצלונה מנסים לשכנע אותו להצטרף?
איציק יצחקי | (1)
נבחרת ספרד טיילה לרבע גמר היורו ותתמודד מול נבחרת גרמניה, ואם מישהו חשב שלאמין ימאל יעמוד במוקד של הנבחרת הזאת גם בשלבים הגבוהים - הוא טעה. דווקא ניקו ויליאמס, שכבש ובישל מול גיאורגיה והצטיין בכל המשחקים בשלב המוקדם, עושה רושם כמי שהולך להיות השם החם של המועדונים הגדולים בשנים הקרובות. ההתלהבות הכנף המוכשר של אתלטיק בילבאו הוא, לפחות עד עכשיו, מצטיין הטורניר. בעמודי האוהדים של המועדונים הגדולים ויליאמס כבר נחשב לשם הפופולרי ביורו הזה. כך למשל, אוהדי ברצלונה לא מפסיקים להזכיר אותו ורוצים שיעבור מהמועדון הספרדי הצנוע לקטאלוניה. חשוב לציין כי הדיבורים על מעבר אפשרי החלו עוד לפני היורו. חשוב להזכיר: לפי התקשורת הספרדים, לקיצוני של נבחרת ספרד סעיף שחרור גבוה יחסית - 58 מיליון אירו. שם טוענים כי שחקני ברצלונה מנסים לשכנע אותו לעבור. ויליאמס מתאמן לצד כוכבים אחרים. כאשר חלק משחקני ספרד שאלו את לאמין ימאל איזה מספר ילבש בעונה הבאה, וויליאמס בדיוק הגיע וימאל הצביע עליו. פראן טורס ופדרי הגיעו ופנו אליו: "ניקו, אתה חייב לקחת את 10", הוסיף פדרי. הנה כמה מהביצועים של ימאל וויליאמס יחד בנבחרת ספרד. האם הם ישחקו יחד בעונה הבאה?   הנתונים מול גיאורגיה מדברים בעד עצמם: ויליאמס הוא הראשון בהיסטוריה של היורו שסיים משחק עם שער, בישול ונתון מדהים של 100% דיוק במסירות (מסר 46 פעמים בסל הכל). ההערכות הן שכבר בקיץ יתבשל מעבר שלו לקבוצה גדולה, אך ספק אם בילבאו לא תנצל את היורו הזה כדי לדרוש סכומים עצומים. "ניקו וויליאמס הוא שחקן אתלטיק בילבאו אז אף אחד לא יסתכל עליו כמועמד לתואר, אבל המציאות: הוא השחקן הכי טוב ביורו הזה", כתב איש התקשורת הספרדי, כריסטובל סוריה. בתקשורת הספרדית כבר עוסקים ביעד הבא שלו, ולפי הידיעות שמתפרסמות השבוע נראה שלתקשורת אין ספק - סיכויים גבוהים שתראו אותו משחק לצד ימאל גם בעתיד. זה מה שיגרום לאוהדים להאמין שברצלונה מסוגלת לקחת את התואר לריאל מדריד עם אמבפה? ימים יגידו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברצלונה טובה יותר בפור מריאל הקקה (ל"ת)
    בן 03/07/2024 01:58
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.