דיסני פלוס
צילום: לוגו

ה"אווטאר" החדש של דיסני חלש מהמצופה, אבל הוא עדיין יכול להגביר את הסטרימינג

הסרט "אווטאר: דרכם של המים" של דיסני נמצא בבתי הקולנוע כבר קצת יותר מ-10 ימים; הסרט אכן עומד בציפיות כמצופה אך הוא לא מצליח "להתפוצץ" כפי שבחברה היו רוצים. ולמרות זאת, אנליסטים אומרים שהסרט יועיל לדיסני ולפלטפורמת הסטרימינג שלה בהמשך
דור עצמון |

הסרט השני של אווטאר יצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-16 בדצמבר. נכון לאתמול, הסרט הרוויח כ-955 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה, והוא עומד מדורג כסרט השני הכי מצליח ב-2022. אנליסט של 'רוזנבלט ניירות ערך', ברטון קרוקט, אומר שהתוצאות יכולות להיות טובות יותר, אבל היו לא מעט גורמים שהשפיעו על הביצועים במהלך השבועות האחרונים. "היה לנו סוף שבוע שבו המספרים מדוכאים מהעובדה שהסרט הוא סרט ארוך, אז אתה לא יכול להריץ הקרנות רבות כמו אחרת. ואז אחרי זה, יש לנו הרבה מזג אוויר שיהיה לרעתנו. זה מרחיק אנשים מבתי הקולנוע", אמר קרוקט.

אבל למרות שהביצועים של הסרט החדש לא היו מדהימים עד כה, קרוקט אומר שהסרט עדיין מצליח מספיק. החשש העיקרי למשקיעים יהיה אם דיסני WALT DISNEY תודיע על "מחיקה ענקית" לרבעון דצמבר שלה על אווטאר, אמר קרוקט, אבל הוא לא צופה שזה יקרה. "אני לא חושב שזה יהיה גדול כמו המקור, אבל אני עדיין חושב שזה הולך להיות סרט גדול שמאמת את הרעיון שעדיין יש כאן נכס שהוא קניין רוחני טוב לדיסני", אמר. קרוקט צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.

הסרט "אווטאר: דרכם של המים", הגיע לבתי הקולנוע כאשר מופנות אליו ציפיות גבוהות. הסרט הראשון בסדרה יצא לאקרנים ב-2009 והפך לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים. בנוסף להצלחה של הסרט הראשון, מספר סרטי המשך אחרים של אווטאר כבר אושרו עד 2028. כל סרט הוא עבודה רבה בפני עצמו, אבל בגלל ההתרגשות סביב הסרטים, הארכת הזיכיון לכמה שנים קדימה ומה שהזיכיון הזה יכול לעשות לטווח הארוך של דיסני, האנליסט ברנדון ניספל אומר שבעלי המניות לא צריכים "להתעצבן יותר מדי מהתוצאות הראשוניות בקופות".

"בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות אם ברגע שהכותרת הזו תתווסף לשירות כמו דיסני+, היא תביא מנויים חדשים לשירות, ואולי אף תביא לשיעורי שימור גבוהים יותר של מנויים קיימים. קשה לטעון שזה לא סרט שיכול לעשות את שניהם", אמר ניספל. בדומה לקרוקט, גם הוא צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.

לפני הקורונה, מספרי מכירת הכרטיסים בקופות בסוף השבוע היו קריטיים כדי שאנשים יבינו את הצלחת הסרט. כעת, מאז שהמגפה שינתה את הדרך שבה אנשים רואים סרטים, כאשר הם עוברים מבתי הקולנוע לספות שלהם, מספר מנויי הסטרימינג של דיסני+ הפך למדד חשוב עבור משקיעים כאשר הם בודקים דוחות רבעוניים. הרבעון האחרון של דיסני הראה שפעילות הסטרימינג שלה הפסידה 1.5 מיליארד דולר, וזה היה גרוע מהצפוי. "דיסני ייחודית בכך שהיא מפעילה עסק לפארקי שעשועים, מפעילה עסק למוצרי צריכה, ובלי קשר לביצועים של הסרטים בקופות ספציפית, ישנן מספר דרכים לייצר רווח מהקניין הרוחני", אמר ניספל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. 4.13%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט
צילום: אתר החברה

וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?

וול מארט עוברת מבורסת ניו לנאסד"ק - רואה עצמה כחברה טכנולוגית-דיגיטלית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול מארט

וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הרווח המתואם למניה עמד על 62 סנט, לעומת תחזית של 60 סנט. ההכנסות הסתכמו ב־179.5 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5.8%, מעל התחזיות שעמדו על כ־177.4 מיליארד. החברה העלתה גם את תחזית המכירות השנתית, והיא כעת צופה עלייה של 4.8% עד 5.1% אחוזים בהכנסות לעומת שנה קודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75% עד 4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.58 עד 2.63 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת.

למרות זאת, מניית וולמארט איבדה גובה ויורדת בטרום ב-2%. הסיבה: תמחור יחסית גבוה. וולמארט נסחרת כיום במכפיל גבוה ביחס לחברות דומות, כ־35 על הרווחים הצפויים ל־12 החודשים הקרובים, רמה שקרובה לשיא של עשר השנים האחרונות. זה מציב את המניה במעמד של "יקרה יחסית", והמשמעות היא שגם כאשר התוצאות טובות, המשקיעים מצפים ליותר. במילים אחרות, הרף שוולמארט צריכה לעבור גבוה במיוחד ו"רק" להכות את התחזיות זה כבר לא מספיק.

זה כבר הרבעון הרביעי ברציפות שבו וולמארט מכה את התחזיות, ובכל זאת, המניה יורדת ביום שאחרי. המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה, ומצפה לתוצאות טובות בהרבה מהתחזיות. 

וולמארט מציגה צמיחה יציבה, במיוחד באפיקים האסטרטגיים שהיא מפתחת בשנים האחרונות. כך למשל, המכירות הדיגיטליות של החברה ברחבי העולם עלו ברבעון האחרון ב־27% עומת השנה שעברה. זו עלייה חדה שמעידה על המשך המעבר של הרשת ממודל של מכירות פיזיות למודל היברידי, פיזי ודיגיטלי, בדגש על חוויית לקוח. גם תחום הפרסום הדיגיטלי של וולמארט, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה, הציג זינוק של 53% ברבעון, נתון שמשקף את הפוטנציאל הרווחי של התחום.

החברה דיווחה על העברת רישום מניותיה מבורסת ניו יורק לנאסד"ק החל מדצמבר. המהלך נתפס כהצהרת כוונות – וולמארט רואה בעצמה שחקנית טכנולוגית לכל דבר, לא רק רשת חנויות, והיא שמה דגש על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, וחדשנות תפעולית. בחברה טוענים שזה מהלך טבעי שמתחבר לאסטרטגיה הדיגיטלית שלה המבוססת על חוויית משתמש חדשנית תוך העצמה של העובדים והורדת עלויות.