דיסני פלוס
צילום: לוגו

ה"אווטאר" החדש של דיסני חלש מהמצופה, אבל הוא עדיין יכול להגביר את הסטרימינג

הסרט "אווטאר: דרכם של המים" של דיסני נמצא בבתי הקולנוע כבר קצת יותר מ-10 ימים; הסרט אכן עומד בציפיות כמצופה אך הוא לא מצליח "להתפוצץ" כפי שבחברה היו רוצים. ולמרות זאת, אנליסטים אומרים שהסרט יועיל לדיסני ולפלטפורמת הסטרימינג שלה בהמשך
דור עצמון |

הסרט השני של אווטאר יצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-16 בדצמבר. נכון לאתמול, הסרט הרוויח כ-955 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה, והוא עומד מדורג כסרט השני הכי מצליח ב-2022. אנליסט של 'רוזנבלט ניירות ערך', ברטון קרוקט, אומר שהתוצאות יכולות להיות טובות יותר, אבל היו לא מעט גורמים שהשפיעו על הביצועים במהלך השבועות האחרונים. "היה לנו סוף שבוע שבו המספרים מדוכאים מהעובדה שהסרט הוא סרט ארוך, אז אתה לא יכול להריץ הקרנות רבות כמו אחרת. ואז אחרי זה, יש לנו הרבה מזג אוויר שיהיה לרעתנו. זה מרחיק אנשים מבתי הקולנוע", אמר קרוקט.

אבל למרות שהביצועים של הסרט החדש לא היו מדהימים עד כה, קרוקט אומר שהסרט עדיין מצליח מספיק. החשש העיקרי למשקיעים יהיה אם דיסני WALT DISNEY תודיע על "מחיקה ענקית" לרבעון דצמבר שלה על אווטאר, אמר קרוקט, אבל הוא לא צופה שזה יקרה. "אני לא חושב שזה יהיה גדול כמו המקור, אבל אני עדיין חושב שזה הולך להיות סרט גדול שמאמת את הרעיון שעדיין יש כאן נכס שהוא קניין רוחני טוב לדיסני", אמר. קרוקט צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.

הסרט "אווטאר: דרכם של המים", הגיע לבתי הקולנוע כאשר מופנות אליו ציפיות גבוהות. הסרט הראשון בסדרה יצא לאקרנים ב-2009 והפך לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים. בנוסף להצלחה של הסרט הראשון, מספר סרטי המשך אחרים של אווטאר כבר אושרו עד 2028. כל סרט הוא עבודה רבה בפני עצמו, אבל בגלל ההתרגשות סביב הסרטים, הארכת הזיכיון לכמה שנים קדימה ומה שהזיכיון הזה יכול לעשות לטווח הארוך של דיסני, האנליסט ברנדון ניספל אומר שבעלי המניות לא צריכים "להתעצבן יותר מדי מהתוצאות הראשוניות בקופות".

"בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות אם ברגע שהכותרת הזו תתווסף לשירות כמו דיסני+, היא תביא מנויים חדשים לשירות, ואולי אף תביא לשיעורי שימור גבוהים יותר של מנויים קיימים. קשה לטעון שזה לא סרט שיכול לעשות את שניהם", אמר ניספל. בדומה לקרוקט, גם הוא צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.

לפני הקורונה, מספרי מכירת הכרטיסים בקופות בסוף השבוע היו קריטיים כדי שאנשים יבינו את הצלחת הסרט. כעת, מאז שהמגפה שינתה את הדרך שבה אנשים רואים סרטים, כאשר הם עוברים מבתי הקולנוע לספות שלהם, מספר מנויי הסטרימינג של דיסני+ הפך למדד חשוב עבור משקיעים כאשר הם בודקים דוחות רבעוניים. הרבעון האחרון של דיסני הראה שפעילות הסטרימינג שלה הפסידה 1.5 מיליארד דולר, וזה היה גרוע מהצפוי. "דיסני ייחודית בכך שהיא מפעילה עסק לפארקי שעשועים, מפעילה עסק למוצרי צריכה, ובלי קשר לביצועים של הסרטים בקופות ספציפית, ישנן מספר דרכים לייצר רווח מהקניין הרוחני", אמר ניספל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.


המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?ההתלהבות של המשקיעים סביב הבינה המלאכותית הזניקה את שווי החברות והעושר האישי של בכירי עמק הסיליקון, כאשר אילון מאסק מוביל את הרשימה ואילו ביל גייטס הוא היחיד שסיים את השנה עם ירידה בהונו


במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.