דיסני פלוס
צילום: לוגו

ה"אווטאר" החדש של דיסני חלש מהמצופה, אבל הוא עדיין יכול להגביר את הסטרימינג

הסרט "אווטאר: דרכם של המים" של דיסני נמצא בבתי הקולנוע כבר קצת יותר מ-10 ימים; הסרט אכן עומד בציפיות כמצופה אך הוא לא מצליח "להתפוצץ" כפי שבחברה היו רוצים. ולמרות זאת, אנליסטים אומרים שהסרט יועיל לדיסני ולפלטפורמת הסטרימינג שלה בהמשך
דור עצמון |

הסרט השני של אווטאר יצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-16 בדצמבר. נכון לאתמול, הסרט הרוויח כ-955 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה, והוא עומד מדורג כסרט השני הכי מצליח ב-2022. אנליסט של 'רוזנבלט ניירות ערך', ברטון קרוקט, אומר שהתוצאות יכולות להיות טובות יותר, אבל היו לא מעט גורמים שהשפיעו על הביצועים במהלך השבועות האחרונים. "היה לנו סוף שבוע שבו המספרים מדוכאים מהעובדה שהסרט הוא סרט ארוך, אז אתה לא יכול להריץ הקרנות רבות כמו אחרת. ואז אחרי זה, יש לנו הרבה מזג אוויר שיהיה לרעתנו. זה מרחיק אנשים מבתי הקולנוע", אמר קרוקט.

אבל למרות שהביצועים של הסרט החדש לא היו מדהימים עד כה, קרוקט אומר שהסרט עדיין מצליח מספיק. החשש העיקרי למשקיעים יהיה אם דיסני WALT DISNEY תודיע על "מחיקה ענקית" לרבעון דצמבר שלה על אווטאר, אמר קרוקט, אבל הוא לא צופה שזה יקרה. "אני לא חושב שזה יהיה גדול כמו המקור, אבל אני עדיין חושב שזה הולך להיות סרט גדול שמאמת את הרעיון שעדיין יש כאן נכס שהוא קניין רוחני טוב לדיסני", אמר. קרוקט צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.

הסרט "אווטאר: דרכם של המים", הגיע לבתי הקולנוע כאשר מופנות אליו ציפיות גבוהות. הסרט הראשון בסדרה יצא לאקרנים ב-2009 והפך לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים. בנוסף להצלחה של הסרט הראשון, מספר סרטי המשך אחרים של אווטאר כבר אושרו עד 2028. כל סרט הוא עבודה רבה בפני עצמו, אבל בגלל ההתרגשות סביב הסרטים, הארכת הזיכיון לכמה שנים קדימה ומה שהזיכיון הזה יכול לעשות לטווח הארוך של דיסני, האנליסט ברנדון ניספל אומר שבעלי המניות לא צריכים "להתעצבן יותר מדי מהתוצאות הראשוניות בקופות".

"בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות אם ברגע שהכותרת הזו תתווסף לשירות כמו דיסני+, היא תביא מנויים חדשים לשירות, ואולי אף תביא לשיעורי שימור גבוהים יותר של מנויים קיימים. קשה לטעון שזה לא סרט שיכול לעשות את שניהם", אמר ניספל. בדומה לקרוקט, גם הוא צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.

לפני הקורונה, מספרי מכירת הכרטיסים בקופות בסוף השבוע היו קריטיים כדי שאנשים יבינו את הצלחת הסרט. כעת, מאז שהמגפה שינתה את הדרך שבה אנשים רואים סרטים, כאשר הם עוברים מבתי הקולנוע לספות שלהם, מספר מנויי הסטרימינג של דיסני+ הפך למדד חשוב עבור משקיעים כאשר הם בודקים דוחות רבעוניים. הרבעון האחרון של דיסני הראה שפעילות הסטרימינג שלה הפסידה 1.5 מיליארד דולר, וזה היה גרוע מהצפוי. "דיסני ייחודית בכך שהיא מפעילה עסק לפארקי שעשועים, מפעילה עסק למוצרי צריכה, ובלי קשר לביצועים של הסרטים בקופות ספציפית, ישנן מספר דרכים לייצר רווח מהקניין הרוחני", אמר ניספל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.09%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.