ה"אווטאר" החדש של דיסני חלש מהמצופה, אבל הוא עדיין יכול להגביר את הסטרימינג
הסרט השני של אווטאר יצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-16 בדצמבר. נכון לאתמול, הסרט הרוויח כ-955 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה, והוא עומד מדורג כסרט השני הכי מצליח ב-2022. אנליסט של 'רוזנבלט ניירות ערך', ברטון קרוקט, אומר שהתוצאות יכולות להיות טובות יותר, אבל היו לא מעט גורמים שהשפיעו על הביצועים במהלך השבועות האחרונים. "היה לנו סוף שבוע שבו המספרים מדוכאים מהעובדה שהסרט הוא סרט ארוך, אז אתה לא יכול להריץ הקרנות רבות כמו אחרת. ואז אחרי זה, יש לנו הרבה מזג אוויר שיהיה לרעתנו. זה מרחיק אנשים מבתי הקולנוע", אמר קרוקט.
אבל למרות שהביצועים של הסרט החדש לא היו מדהימים עד כה, קרוקט אומר שהסרט עדיין מצליח מספיק. החשש העיקרי למשקיעים יהיה אם דיסני WALT DISNEY תודיע על "מחיקה ענקית" לרבעון דצמבר שלה על אווטאר, אמר קרוקט, אבל הוא לא צופה שזה יקרה. "אני לא חושב שזה יהיה גדול כמו המקור, אבל אני עדיין חושב שזה הולך להיות סרט גדול שמאמת את הרעיון שעדיין יש כאן נכס שהוא קניין רוחני טוב לדיסני", אמר. קרוקט צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.
הסרט "אווטאר: דרכם של המים", הגיע לבתי הקולנוע כאשר מופנות אליו ציפיות גבוהות. הסרט הראשון בסדרה יצא לאקרנים ב-2009 והפך לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים. בנוסף להצלחה של הסרט הראשון, מספר סרטי המשך אחרים של אווטאר כבר אושרו עד 2028. כל סרט הוא עבודה רבה בפני עצמו, אבל בגלל ההתרגשות סביב הסרטים, הארכת הזיכיון לכמה שנים קדימה ומה שהזיכיון הזה יכול לעשות לטווח הארוך של דיסני, האנליסט ברנדון ניספל אומר שבעלי המניות לא צריכים "להתעצבן יותר מדי מהתוצאות הראשוניות בקופות".
"בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות אם ברגע שהכותרת הזו תתווסף לשירות כמו דיסני+, היא תביא מנויים חדשים לשירות, ואולי אף תביא לשיעורי שימור גבוהים יותר של מנויים קיימים. קשה לטעון שזה לא סרט שיכול לעשות את שניהם", אמר ניספל. בדומה לקרוקט, גם הוא צופה שוק שורי עבור מניות דיסני.
- יצרניות סיניות עוברות למתקפה משפטית על בלוגרים ומשפיענים
- פייסבוק החליפה את השם - ומניות ה'מטאוורס' האלה זינקו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני הקורונה, מספרי מכירת הכרטיסים בקופות בסוף השבוע היו קריטיים כדי שאנשים יבינו את הצלחת הסרט. כעת, מאז שהמגפה שינתה את הדרך שבה אנשים רואים סרטים, כאשר הם עוברים מבתי הקולנוע לספות שלהם, מספר מנויי הסטרימינג של דיסני+ הפך למדד חשוב עבור משקיעים כאשר הם בודקים דוחות רבעוניים. הרבעון האחרון של דיסני הראה שפעילות הסטרימינג שלה הפסידה 1.5 מיליארד דולר, וזה היה גרוע מהצפוי. "דיסני ייחודית בכך שהיא מפעילה עסק לפארקי שעשועים, מפעילה עסק למוצרי צריכה, ובלי קשר לביצועים של הסרטים בקופות ספציפית, ישנן מספר דרכים לייצר רווח מהקניין הרוחני", אמר ניספל.

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.

גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
סופטבנק איבדה 40% בחודש; הסיבה: השקה מוצלחת של ג'ימיני 3 ומה הדיסקאונט בהשקעה בסופטבנק?
מניית סופטבנק ממשיכה לצנוח. הפעם ב-11% כשגם בשישי היא נפלה בשיעור דומה. בתוך פחות מחודש, נמחק יותר מ-40% משוויה, שהגיע לשיא של כ-255 מיליארד דולר בתחילת נובמבר. כיום, היא נסחרת ברמות הנמוכות ביותר מזה כחודשיים וחצי, והמשקיעים מודאגים בעיקר מהתחזקות מודל ג'מיני 3 של גוגל, שמאיים על מעמדה של OpenAI - ההשקעה המרכזית של סופטבנק בתחום הבינה המלאכותית.
ההשקה לפני שבועיים של מודל ג'מיני 3, שקיבל ביקורות חיוביות רבות והציג ביצועים חזקים בהשוואה למודלים מתחרים כמו GPT-5.1 של OpenAI, היתה נקודת מפנה בהתייחסות לגוגל - גם מצד המשתמשים והצרכנים וגם מצד המשקיעים שחששו מאוד מהבינה המלאכותית שהיא איום ענק על החיפוש המסורתי ועל שוק הפרסום של גוגל, והפנימו שגוגל תהיה שחקנית מרכזית בשוק ה-AI ושהיא מצמצמת פערים מול OpenAI.
המניה טסה 24% בחודש כשבדרך מתברר שוורן באפט רכש מניות בהיקף גדול - באפט קונה גוגל ומוכר אפל; אך אפל עדיין ההשקעה
הסחירה הגדולה בתיק. אחרי סגירת המסחר אמש נודע על עסקת שבבים בה מספקת גוגל שבבי AI למטא וזה ממשיך להעלות את המניה ומנגד להחליש את מניית אנבידיה - אנבידיה
- תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא.
ג'מיני 3 - עליית מדרגה
ג'מיני 3 מצטיין במשימות מולטי-מודליות, כולל עיבוד וידאו בזמן אמת והבנת הקשרים ארוכים, ומשיג ציונים גבוהים כמעט פי שניים במבחנים מסוימים, כל זאת בעלות נמוכה פי עשרה למשימה. גוגל משלבת את הטכנולוגיה הזו בשירותי הענן שלה ובמערך ההפצה הגלובלי, מה שנותן לה יתרון תחרותי משמעותי. בניגוד ל-OpenAI, שתלויה בספקי חומרה חיצוניים כמו אנבידיה, גוגל משתמשת בשבבי TPU פנימיים, מה שמפחית עלויות ומאפשר התרחבות מהירה יותר. התחרות הזו לא רק מאיימת על נתח השוק של OpenAI, אלא גם מעלה שאלות על הערכת השווי שלה, שמוערכת כיום בכ-500 מיליארד דולר.
- סופטבנק מוכרת את כל החזקתה באנבידיה תמורת 5.83 מיליארד דולר
- סופטבנק בחנה רכישה של מארוול, המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סופטבנק, בראשות מסאיושי סון, הפכה לאחת המשקיעות הבולטות ב-OpenAI, עם אחזקה של כ-11% לאחר השקעה ראשונית של 10.8 מיליארד דולר. החברה התחייבה להזרמה נוספת של 22.5 מיליארד דולר עד סוף 2025, מה שמגדיל את החשיפה הכוללת שלה למעל 30 מיליארד דולר. כדי לממן חלק מהמהלך הזה, מכרה סופטבנק את כל אחזקתה באנבידיה תמורת 5.8 מיליארד דולר, צעד שגרם לירידה נוספת במניית אנבידיה.
