רון מירון ואיריס בינקוביץ' אינוקאן
צילום: Istock, פיפלביז

אינוקאן פארמה גייסה 5.1 מיליון דולר קנדי לפיתוח תרופה לקורונה

החברה הישראלית שהוקמה ע"י מנכ"ל טבע ישראל לשעבר, רון מירון, מצטרפת לתחום החם של החודשים האחרונים בעולם
עמית נעם טל | (5)
נושאים בכתבה קנאביס שער הדולר

חברת אינוקאן פארמה הניסחרת בבורסת ה-CSE בקנדה (סימול: INNO) השלימה גיוס הון ציבורי של 5.1 מיליון דולר קנדי (כ- 12.5 מיליון שקל) ממשקיעים בישראל, אירופה וקנדה לפי שווי של כ-30 מיליון דולר קנדי אחרי הכסף (כ-75 מיליון שקל). 

אינוקאן פארמה, המפתחת תרופות המשלבות קנבינואידים נמצאת בעיצומו של מחקר פורץ דרך בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב על שימוש באקסוזומים (חלקיקי תאים ממקור של תאי גזע) טעונים ב-CBD. במקביל נערך מחקר בשיתוף האוניברסיטה העברית ל"טעינת" CBD בתוך ליפוזומים שיאפשרו הזרקת ה-CBD ושחרור מבוקר שלו בגוף החולה. 

הפלטפורמות מפותחות לטיפול במגוון מחלות ובין השאר במטרה להקל על התהליך הדלקתי אצל חולי קורונה ולתרום להתאוששות תאי ריאה נגועים. בנוסף, החברה מפתחת ומייצרת תרופות דרמליות ללא מרשם רופא וקו מוצרי דרמה -  קוסמטיקה ייחודי.

החברה, המנוהלת ע"י איריס בינקוביץ' הוקמה ע"י קבוצת יזמים הכוללים את איריס עצמה, רון מירון, מנכ"ל טבע ישראל לשעבר, ניר אברהם, אחד הפורמולטורים הוותיקים בארץ, חבר לשעבר בצוות החדשנות של פריגו ויורם דרוקר, ממיקמי פלוריסטם ובריינסטורם.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חנני 12/06/2020 08:54
    הגב לתגובה זו
    לכל השמנדרקים שחושבים שהבורסה הינה כרטיס one way high לא לעולם חוסן... בעיקר שהמסחר בשנה האחרונה נוהל ברמאות ובטירוף מוחלט
  • 2.
    תפסיקו לגזול מהמשקיעים הקטנים ולדלל בלי סוף (ל"ת)
    ערן 11/06/2020 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דו בו 11/06/2020 19:45
    הגב לתגובה זו
    פלוריסטם ומקים לדעת שזה עסק שאוהב לשתות כסף של משקיעים ישר לכיס של המנכלים. חחחחחח מי המטורף שיגע בנייר כזה.במקומו הייתי מבקש סליחה שהקים את פלורי יש לי מכרים שהפסידו שם בתים לפני שנים.ויצאו להיות שומרים במגדלי מגורים.הפסידו הכל כולל הכול רק בגלל חלומות של פלוריסטם.שייתביש ויקולל לעד ארור תהיה גנב.
  • זאת הכוונה 12/06/2020 09:06
    הגב לתגובה זו
    משכורות גבוהות למייסדים ולבכירים הכל ארוז בכוונת מחקר פורץ דרך ופורץ כיס של מאמינים תמימים.
  • חחק גדול מחברות הביומד הפכו לחברת הודעותולא מעשים 12/06/2020 08:11
    הגב לתגובה זו
    חחק גדול מחברות הביומד הפכו לחברת הודעותולא מעשים תגובתך מדויקת
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social