קורקינטים
צילום: דאלי

החמרה בענישה כלפי רוכבים על קורקינט מתחת לגיל 16

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה ולהחמיר בענישה של בני נוער שיתפסו רוכבים בניגוד לחוק על אופניים חשמליים - מי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, או שירכב על אופניים וקורקינטים חשמליים לא תקינים או ללא הכשרה מתאימה - הגיל המינימלי שבו יוכל להוציא רישיון נהיגה על כל רכב אחר יידחה בשנה

עוזי גרסטמן | (2)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד), אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה ולהחמיר בענישה של בני נוער שיתפסו רוכבים בניגוד לחוק על אופניים חשמליים. לפי ההצעה שאושרה, מי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, או שירכב על אופניים וקורקינטים חשמליים לא תקינים או ללא הכשרה מתאימה - הגיל המינימלי שבו יוכל להוציא רישיון נהיגה על כל רכב אחר יידחה בשנה.


סגן היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, הסביר בפתח הדיון לוועדה כי ההצעה נועדה לחזק ולהגביר את האכיפה נגד עבריינות של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. לדבריו, ההצעה לדחות בשנה הוצאת רישיון תחול על מי שייתפס מבצע עבירות רכיבה על כלי כשהוא מתחת לגיל 16, רכיבה שלא בהתאם לתקנות התעבורה, רכיבה ללא רישיון מתאים או תיאוריה או רכיבה ללא קסדה. טמיר גם הוסיף כי תיקון נוסף שמבקש משרד התחבורה הוא איסור שימוש בסלולרי על מורי נהיגה בבסיסי צה"ל, ולהרחיב את החוק כך שגם תובע משטרתי יוכל לפסול רישיון נהיגה. "מצד אחד השימוש בכלים האלה חשוב, מצד שני רואים עלייה בהיפגעות כתוצאה מהשימוש בהם ולכן יש צורך לטפל בזה", הוא אמר.


יו"ר הוועדה ביטן התייחס לדברים שנאמרו בוועדה, וחיזק את הדרישה להסברה בקרב בני הנוער בנושא. "אם הם לא ידעו זה לא יהיה אפקטיבי" אמר. ח"כ אברהם בצלאל (ש"ס), הוסיף כי, "חייבים הסברה אחרת הצעירים הולכים לחטוף זנבג שהם לא ידעו מאיפה זה בא להם". במהלך הדיון נקבעו רשימת העבירות שמי שייתפס מבצע אותן יידחה מועד הוצאת רישיון הנהיגה שלו, והוועדה הוסיפה לרשימה גם עבירה של הרכבת מישהו אחר, שינוי מאפייני הכלי ואי ציות לרמזור אדום.


נציג המשרד לביטחון לאומי, רפ"ק אמיר ליפשיץ, ציין כי דחיית מתן רישיון לצעירים שיבצעו עבירות הוא צעד משמעותי להגברת ההרתעה. ליפשיץ התייחס גם לבקשתו של ח"כ ביטן לגבי ההסברה בנושא, ואמר כי ההסברה הוא תפקידה של המשטרה וגופים נוספים כמו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "אנחנו מכוונים בתיקון הזה בעיקר לקטינים וחד משמעית הם צריכים לדעת. אני בטוח שכשהתיקון יאושר השמועה תתשפט כאש בשדה קוצים גם אם הדימוי הזה בימים האלה הוא לא הכי טוב", אמר ליפשיץ.


חוקר בכיר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), גל סורוקר, ציין בפני הוועדה כי מ-2016 קיימת עלייה בפציעות חמורות של משתמשי כלים חשמליים. לדבריו, העלייה בפגיעה ברוכבי קורקינטים היא בהיקף של פי 30, ואת העלייה החמורה ביותר רואים בילדים מגיל 0 עד 15 בכל הכלים. "אנחנו מקווים שהתיקון יצמצם את הפגיעה בהם", הוא אמר. בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד, בקולותיהם של ביטן ובצלאל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חוביחבוקוקי 05/05/2025 14:55
    הגב לתגובה זו
    מה זה משנה אם המשטרה מפחדת לבצע אכיפה ביפו שם כל ילד מגיל 6 טס 60 קמש על קורקינט
  • 1.
    מה עם ביטוח וקורס עושים צחוק מהולכי הרגל המסכנים (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2025 13:47
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.