קורקינטים
צילום: דאלי

החמרה בענישה כלפי רוכבים על קורקינט מתחת לגיל 16

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה ולהחמיר בענישה של בני נוער שיתפסו רוכבים בניגוד לחוק על אופניים חשמליים - מי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, או שירכב על אופניים וקורקינטים חשמליים לא תקינים או ללא הכשרה מתאימה - הגיל המינימלי שבו יוכל להוציא רישיון נהיגה על כל רכב אחר יידחה בשנה

עוזי גרסטמן | (2)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד), אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת התעבורה ולהחמיר בענישה של בני נוער שיתפסו רוכבים בניגוד לחוק על אופניים חשמליים. לפי ההצעה שאושרה, מי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, או שירכב על אופניים וקורקינטים חשמליים לא תקינים או ללא הכשרה מתאימה - הגיל המינימלי שבו יוכל להוציא רישיון נהיגה על כל רכב אחר יידחה בשנה.


סגן היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, הסביר בפתח הדיון לוועדה כי ההצעה נועדה לחזק ולהגביר את האכיפה נגד עבריינות של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. לדבריו, ההצעה לדחות בשנה הוצאת רישיון תחול על מי שייתפס מבצע עבירות רכיבה על כלי כשהוא מתחת לגיל 16, רכיבה שלא בהתאם לתקנות התעבורה, רכיבה ללא רישיון מתאים או תיאוריה או רכיבה ללא קסדה. טמיר גם הוסיף כי תיקון נוסף שמבקש משרד התחבורה הוא איסור שימוש בסלולרי על מורי נהיגה בבסיסי צה"ל, ולהרחיב את החוק כך שגם תובע משטרתי יוכל לפסול רישיון נהיגה. "מצד אחד השימוש בכלים האלה חשוב, מצד שני רואים עלייה בהיפגעות כתוצאה מהשימוש בהם ולכן יש צורך לטפל בזה", הוא אמר.


יו"ר הוועדה ביטן התייחס לדברים שנאמרו בוועדה, וחיזק את הדרישה להסברה בקרב בני הנוער בנושא. "אם הם לא ידעו זה לא יהיה אפקטיבי" אמר. ח"כ אברהם בצלאל (ש"ס), הוסיף כי, "חייבים הסברה אחרת הצעירים הולכים לחטוף זנבג שהם לא ידעו מאיפה זה בא להם". במהלך הדיון נקבעו רשימת העבירות שמי שייתפס מבצע אותן יידחה מועד הוצאת רישיון הנהיגה שלו, והוועדה הוסיפה לרשימה גם עבירה של הרכבת מישהו אחר, שינוי מאפייני הכלי ואי ציות לרמזור אדום.


נציג המשרד לביטחון לאומי, רפ"ק אמיר ליפשיץ, ציין כי דחיית מתן רישיון לצעירים שיבצעו עבירות הוא צעד משמעותי להגברת ההרתעה. ליפשיץ התייחס גם לבקשתו של ח"כ ביטן לגבי ההסברה בנושא, ואמר כי ההסברה הוא תפקידה של המשטרה וגופים נוספים כמו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "אנחנו מכוונים בתיקון הזה בעיקר לקטינים וחד משמעית הם צריכים לדעת. אני בטוח שכשהתיקון יאושר השמועה תתשפט כאש בשדה קוצים גם אם הדימוי הזה בימים האלה הוא לא הכי טוב", אמר ליפשיץ.


חוקר בכיר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), גל סורוקר, ציין בפני הוועדה כי מ-2016 קיימת עלייה בפציעות חמורות של משתמשי כלים חשמליים. לדבריו, העלייה בפגיעה ברוכבי קורקינטים היא בהיקף של פי 30, ואת העלייה החמורה ביותר רואים בילדים מגיל 0 עד 15 בכל הכלים. "אנחנו מקווים שהתיקון יצמצם את הפגיעה בהם", הוא אמר. בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד, בקולותיהם של ביטן ובצלאל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חוביחבוקוקי 05/05/2025 14:55
    הגב לתגובה זו
    מה זה משנה אם המשטרה מפחדת לבצע אכיפה ביפו שם כל ילד מגיל 6 טס 60 קמש על קורקינט
  • 1.
    מה עם ביטוח וקורס עושים צחוק מהולכי הרגל המסכנים (ל"ת)
    אנונימי 05/05/2025 13:47
    הגב לתגובה זו