נובל דרילינג: ההומר פרינגטון תעבור לרישיון 'מירה' בתוך 8 ימים

השותפות ברישיון עדכנו כי האסדה מתוכננת לעבור לידיהם ב-20 ביוני. משרד האנרגיה אישר שינוי קל בתוכנית העבודה כך שתחילת הקידוחים יבוצעו עד ה-10 ביולי
תומר קורנפלד | (14)

לא מעט זמן ממתינים משקיעי סקטור הנפט והגז לתחילת הקידוחים ברישיונות 'מירה' ו'שרה'. היום מספקות השותפות בקידוח הכשרה אנרגיה ומודיעין יהש ואיי.פי.סי מידע שהתקבל על ידי מפעילת האסדה - חברת נובל דרילינג.

השותפות עדכנו היום כי החברה מסרה להם כי האסדה צפויה להימסר לידיהם ב-20 ביוני, דהיינו בעוד שמונה ימים. לאחר מכן צפוי להתחיל קידוח אקספלורציה ברישיון 'מירה'. ברישיון מצפות השותפות לבדוק מטרות גז אך גם לבדוק שכבות עמוקות אשר עשויות להכיל 'נפט'.

מאחר ותחילת הקידוח חורגת במספר ימים מתוכנית העבודה שאושרה על ידי משרד האנרגיה והמים, קיבלו השותפים אישור להתחיל בקידוח לא יאוחר מה-10 ביולי. מדובר באישור 'טכני' מאחר וגם במשרד האנרגיה והמים מבינים שבשוק האסדות ישנם עיכובים לא צפויים.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    הצופה 13/06/2012 18:55
    הגב לתגובה זו
    אני קורא לבעלי העניין במודיעין תפסיקו לדכא את המניה, איפה השכל והתבונה שלכם תנו למניה לעוף לשמים, הפורטופוליו מרשים, המחיר נמוך מה יוצא לכם מדיכוי המניה ותסכול המשקיעים, בסוף אתם תשרפו עם ההשקעות שלכם, אף אחד לא יאמין לכם גם שתמצאו נפט וגז!
  • 7.
    13/06/2012 06:52
    הגב לתגובה זו
    מה יש לחפש כשהכתובת על הקיר דיסקאונט מטורף.
  • GGR 13/06/2012 08:45
    הגב לתגובה זו
    שב בשקט , לא צריך להגיד לאף אחד, אני אוסף אוסף אוסף עומד על 250,000 ש"ח בGGR ומגדיל כל יום החשיפה הכי טובה לשרה ומירה. דרך אגב GGR חוץ מה- 5% שלה בשרה ומירה, ועוד 10 רשיונות בהודו וקולומביה , יש לה 5% אחזקה במניית הכשרה אנרגיה.
  • 6.
    אורן 12/06/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
    כולכם חיים בסרט.....התרחישים שקראו ב2010,2009 לא יחזרו כבר....אולי רק אם יגלו גז נראה עליות כמו שאתם חושבים.... בהצלחה לכולנו.
  • 5.
    אני מאמין ש איי.פי.סי הכי אכלה אותה, 10 ימים היא 185 (ל"ת)
    עבאס 12/06/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
  • אוסף את איי פי סי עכשיו ומוכר ב 175 (ל"ת)
    אני מקצוען 12/06/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
  • אני הולך על איי.פי.סי בכל הכוח (ל"ת)
    עבאס 12/06/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הכשרה אי פי סי יכפילו שערים מהר מאוד (ל"ת)
    MAX2000 12/06/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
  • את הפאה להוריד ולאכול אותה (ל"ת)
    רק מודיעין 12/06/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הכשרה אי פי סי יכפילו שערים מהר מאוד (ל"ת)
    MAX2000 12/06/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
  • תוריד כבר את הפאה (ל"ת)
    רק מודיעין 12/06/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יניב 12/06/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    מה לעזאל עם רציו וגללללללללללללללללללללללללללללללללללל
  • 1.
    בא 12/06/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    מודיעין זה אחר כך .
  • רק מודיעין ותוריד את הפאה המגוחכת שלך (ל"ת)
    רק מודיעין 12/06/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
אייל פודהורצר מנכל אקונרגי
צילום: ליאורה רויטמן

"המשבר באירופה הפך את האנרגיות המתחדשות לאסטרטגיה, ואנחנו שם"

אייל פודהורצר, מייסד משותף ומנכ"ל אקונרג'י, מציב יעדים שאפתניים לחברה לקראת 2026, ומסביר מדוע גרמניה היא יעד אסטרטגי

אתי אפללו |
נושאים בכתבה אנרגיה ירוקה

יתרונה הגדול של אקונרג'י הוא הפוזיציה שלה כ"שחקן מקומי" בכל שוק שבו היא פועלת, כך לדברי אייל פודהורצר מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י, בכנס אנרגיה ותשתיות של ביזפורטל. "בניגוד לשחקנים רבים שמגיעים עם הון בלבד, אנחנו למעשה יזמים מקומיים. נכנסנו מלמטה, מעולמות הפיתוח, וכיום אנחנו יצרני חשמל. בכל מדינה אנחנו בונים תשתית מקומית עם צוותי הנדסה, תכנון ותפעול, שמאפשרת לנו לנצל ידע, להוזיל עלויות ולהגדיל רווחיות".

בבואם לבחון מדינה חדשה, הסביר פודהורצר, החברה בודקת מספר פרמטרים: גודל השוק, יעדיה האנרגטיים של המדינה, חיבור לרשת החשמל, ורווחיות הפרויקטים. "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה האיצה את התוכניות – מדינות קבעו יעדים שאפתניים מאוד. גרמניה, למשל, שואפת להגיע ל־80% אנרגיות מתחדשות עד 2030 ול־100% עד 2035", ציין.



"צוואר הבקבוק הוא לא הכסף – אלא החיבור לרשת"

על אף עודפי ההון המחפשים השקעות באירופה, פודהורצר מבהיר: "הבעיה אינה מימון, אלא זמינות פרויקטים וחיבור לרשת. אנחנו מפתחים היום פרויקטים שכבר אושרו אך יתחברו לחשמל רק ב־2029 או 2030. לכן אנחנו בונים מלאי פרויקטים ארוך טווח".

לדבריו, המלחמה באוקראינה סימנה נקודת מפנה: "אירופה הציבה לעצמה יעד ברור שהוא עצמאות אנרגטית. ראינו רגולציה חדשה, מכסות גבוהות יותר, מענקים ותמריצים. כיום אין היגיון כלכלי בהקמת אנרגיה שאינה מתחדשת. השוק מתרחב גם בזכות המעבר לרכב חשמלי".