רוני על דור סאפיינס
צילום: גל חרמוני

בנק הפועלים מוריד המלצה ומחיר יעד לסאפיינס: סטגנציה בצמיחה, מחיר יעד של 32 דולר

בנק הפועלים בהמלצת תשואת שוק; הגורמים העיקריים לכך הם מעבר למודל מכירות אחר והאטה בשוק הביטוח האלמנטרי
חיים בן הקון | (2)

בבנק הפועלים מורידים המלצה למניית סאפיינס  סאפיינס -0.07% מתשואת יתר לתשואת שוק (ביחס לתשואה הצפויה ב–12 החודשים הקרובים), לנוכח אפסייד מתון (גם לאחר הירידה המשמעותית במחיר המניה לאחר פרסום הדוחות לרבעון השלישי) וההאטה בפעילות המתבטאת כעת, וצפויה להימשך לתוך 2025-2026. רמת הסיכון של מניית סאפיינס מוגדרת על ידי הבנק כבינונית לאור המודל העסקי היציב יחסית, כאשר תנודתיות המנייה גבוהה, בדומה למקובל במניות סקטור הטכנולוגיה ככלל, והתוכנה בפרט.

רוני על-דור, נשיא ומנכ״ל סאפיאנס

בבנק מפחיתים את מחיר היעד למניית סאפיינס מ–40 דולר ל–32 דולר, על בסיס שימוש בשיטת מכפיל רווח והורדת המכפיל מ–24 בסקירה הקודמת ל–20; הפחתת תחזית רווח למניה על בסיס non-GAAP, ב-2025 מ-1.56 דולר בסקירה הקודמת ל-1.45 דולר (לאחר 1.47 דולר ב-2024 ו-1.35 ב-2023); ומזומן נטו למניה של 2.6 דולר.

דוחות הרבעון השלישי של סאפיינס

סאפיינס דיווחה על תוצאות חלשות מהצפי ברבעון השלישי של השנה והנמיכה תחזיות כתוצאה מהמעבר למכירות במודל מנויים בענן, הגורם להתארכות סגירת עסקאות באופן משמעותי יותר באירופה, נוסף לחולשה בפעילות ה-P&C בארה"ב. בעקבות כך, ולאחר שהמניה נסחרה טרם פרסום הדוחות במחיר 39.5 דולר, שגילם מכפיל 25 על תחזיות הרווח למניה של קונצנזוס האנליסטים לשנה הבאה, איבדה המניה כמעל לרבע משוויה לאחר פרסום הדוחות.

הכנסות סאפיינס ברבעון השלישי של השנה צמחו ב–4.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (מתחת לצפי קונצנזוס האנליסטים לצמיחה של 7.1%) וברווח הנקי למניה על בסיס non-GAAP נרשמה צמיחה של 8.8%. תחזית ההכנסות ל-2024 של החברה הונמכה מצמיחה ממוצעת של 7.3% לצמיחה ממוצעת של 5.6% (לאחר 8.4% ב-2023 ו-8.1% בנטרול השפעות מטבע), כשתחזית הרווחיות התפעולית אושררה על 18.2%–בטווח התחזית ל-18.5%-18.1% ותתורגם להערכת הבנק לצמיחה של 9.1% ברווח הנקי למניה השנה.

סאפיינס צופה צמיחה בהכנסות בשיעור חד-ספרתי נמוך בשנת 2025 (בבנק צופים צמיחה של 3%) כשההאטה בפעילות צפויה להימשך גם לתוך 2026 (בבנק צופים צמיחה בהכנסות של 5%). בבנק צופים שיפור בצמיחה בהכנסות בשנים 2027-2028 ל-8%, כך שבשנים 2023-2028 תתבטא צמיחה אורגנית בקצב שנתי ממוצע של 6% בהכנסות ו-5% ברווח הנקי למניה.

הגורמים העיקריים להחרפת ההאטה בפעילות

המעבר שהחל השנה ממכירות במודל (אספקת תוכנה ברישיון למשך 5 שנים בממוצע, הן על פני תשתית הארגון On-Premises) והן בענן (Cloud) למודל (Software as a Service–אספקת תוכנה מבוססת ענן הנמכרת כמנוי חודשי) ומוביל לפריסת ההכנסות ממכירת הרישיונות לטווח זמן ארוך יותר. סאפיינס צופה כעת כי מ- Term License ל- SaaS יגרע כ-2-3 נקודות אחוז מהצמיחה ב-2024-2025 (במקום צפי עד כה  לפגיעה של 1 נקודת אחוז) וההשפעה תימשך גם ל-2026, אם כי בשיעור נמוך יותר, כתוצאה מהתארכות סגירת עסקאות, בעיקר באירופה בה החברות משתהות יותר מבארה"ב במעבר לענן, כאשר העיכוב בהחלטתן מושפע גם מכך שהעסקאות שהן סוגרות מתאפיינות בהיקף כספי ממוצע גדול יותר מבארה"ב והן כוללות בדרך כלל הטמעת מספר מערכות רב יותר מאשר בעסקה ממוצעת בארה"ב. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגורם השני להחרפת ההאטה בצמיחה הוא חולשה בפעילות ה-P&C (Property & Casualty: ביטוח אלמנטרי–רכוש ופגיעות, וביטוח משנה) בארה"ב, כשהחברה מתקשה לסגור עסקאות לנוכח תחרות גוברת וסביבת מאקרו מאתגרת. מנגד, החברה מציינת שעסקי מערכות ביטוחי המשנה (Reinsurance)  ופיצויי עובדים (Workers' Comp) מתנהלים באופן מיטבי.

לנוכח התחרות הגוברת מעבה סאפיינס את צוותי השיווק והמכירה שלה בארה"ב ובמקביל מגדילה נוכחותה בשוק הקנדי תוך גיוס כוח אדם שיאפשר לה לתמוך מקרוב בלקוחות קיימים וחדשים. בנוסף, סאפיינס מתכננת להשיק בשנת 2025 גרסה חדשה של ה- P&C לתמיכה בתהליכי ליבה (Core) שתספק מענה לצרכי הלקוחות בשוק האמריקאי ומעריכה שהשקה זו תסייע לחברה בסגירת עסקאות חדשה.

תמחור מניית סאפיינס לאחר הירידה במניה ממשיך להערכת בנק הפועלים להיות נוח יחסית כשהמניה נסחרת כעת לפי מכפיל שווי תפעולי למכירות ב-2025 (Sales to EV) של 2.7 לעומת 10.5 בו נסחרת המתחרה Guidewire, ומכפיל רווח נקי ל-2025 של 20.3 לעומת 31.7 בממוצע בקרב חברות התוכנה ושירותי ה-IT המובילות בעולם.

בנוסף, מציינים בבנק את הדיווח ברויטרס מה-5 באפריל השנה, לפיו סאפיינס בוחנת אפשרויות הכוללות מכירה של החברה לידי קונים פוטנציאליים כגון קרנות השקעה פרטיות. לפי הדיווח סאפיינס החלה לבחון את מכירתה כבר בקיץ אשתקד, אך התהליך הושהה בצל המלחמה והוחזר בחודשים האחרונים.

 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דניאל 12/11/2024 16:23
    הגב לתגובה זו
    הבנק הגדול והגנב הגדול במדינה
  • dw 12/11/2024 17:39
    הגב לתגובה זו
    לא חייבים בהכרח להסכים עימם אבל זה לגיטימי לקרוא מגוון דיעות. מה שכן אם רווח רבעוני של 20M$ אינו מספיק אטרקטיבי בעיני הפועלים מעניין מה יאמרו על נאייקס אשר פרסמה היום דוח, והרוויחה... בקושי מיליון דולר. נו נו. לכן זה בסדר להיות פחות מאושר מהורדת התחזית אבל עדיין... סאפיינס היא מחברות ההייטק היותר טובות שיש בבורסה המקומית. מה שכן אם יציעו לנו מחזיקי מניות סאפיינס הצעת רכש לפי תמחור דומה לגיידוייר? אני נענה בשמחה. מוכר עכשיו :-)
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'
דוחות

טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת

רווח של 0.78 דולר למניה 16% מעל התחזית; הכנסות 4.5 מיליארד דולר לעומת 4.33 בצפי; התחזית עודכנה מעט למעלה 

מנדי הניג |

טבע טבע -1.22%  עם רבעון חזק מהצפוי עם רווח מתואם של 0.78 דולר למניה - גבוה בכ-16% מציפיות האנליסטים שעמדו על 0.67 דולר - והכנסות של 4.5 מיליארד דולר, לעומת צפי של 4.33 מיליארד דולר. ההכנסות עלו בכ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והחברה ממשיכה להציג שיפור עקבי ברווחיות וברמת היעילות. שיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-28.9%, לעומת 28% אשתקד, והחברה מציינת כי היא נמצאת במסלול לעמוד ביעד של 30% עד שנת 2027.

הצמיחה ברבעון נתמכה בעיקר בפעילות בצפון אמריקה, שבה ההכנסות עלו ב-12% בזכות ביקושים גבוהים לתרופות המקור AUSTEDO ו-AJOVY. באירופה נרשמה ירידה של כ-10% במונחים מקומיים, ובשווקים הבינלאומיים נרשמה ירידה דומה - אך לאחר נטרול השפעת מכירת הפעילות ביפן, נרשמה בהם דווקא עלייה קלה של כ-2%. מנועי הצמיחה החדשניים של טבע רשמו יחד צמיחה של 33% במונחי מטבע מקומי, להכנסות כוללות של 830 מיליון דולר - מה שממחיש את התרומה ההולכת וגדלה של תחום התרופות החדשניות לתוצאות החברה.

במקביל, הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) עלה ל-910 מיליון דולר, עלייה של כ-14% לעומת השנה שעברה, והרווח הנקי לפי GAAP הסתכם ב-433 מיליון דולר לעומת הפסד של 437 מיליון דולר בתקופה המקבילה. התזרים החופשי עמד על 515 מיליון דולר, והחוב הכולל ירד ל-16.8 מיליארד דולר - ירידה של מיליארד דולר מתחילת השנה, בעיקר הודות למחזור חוב בהיקף של 2.3 מיליארד דולר ולפירעון אג"ח קיימות.

״ממשיכים להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו״

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע ציין עם פרסום הדוחות: "מנועי הצמיחה החדשניים שלנו, אשר הניעו את הרבעון ה-11 ברציפות של צמיחה ברבעון השלישי, משקפים את תהליכי הצמיחה והחדשנות שלנו ואת עוצמת אסטרטגיית 'חוזרים לנתיב של צמיחה' המובלת על ידי חדשנות. מנועי הצמיחה העיקריים שלנו - ובפרט המוצרים החדשניים - הניבו צמיחה של 33% בהכנסות במונחי מטבע מקומי, ובכך הם מדגישים את השפעתם על מטופלים ועל התוצאות העסקיות שלנו. אנו ממשיכים להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו, ומאמינים כי אנו על המסלול הנכון להשגת היעדים של 30% רווח תפעולי (במונחי Non-GAAP) וחיסכון של כ-700 מיליון דולר נטו להשקעה מחדש. כפועל יוצא מסיום המשא ומתן על מחירי התרופות לפי חוק ה- Inflation Reduction Act (IRA), אנו חוזרים ומדגישים את הביטחון שלנו ביעדים שקבענו ל- AUSTEDO לשנת 2027. פורטפוליו המוצרים החדשניים הייחודי שלנו הוא כעת אחד ממקורות העוצמה המרכזיים של טבע, בעת שאנו הופכים לחברת ביו-פארמה מובילה וחדשנית, בעוד עסקי הגנריקה המובילים שלנו ממשיכים להוות בסיס איתן. יחד עם הצוות המוכשר שלנו והמחויבות הבלתי מסויגת שלנו למטופלים, אנו בטוחים בעתיד של טבע וביכולתנו לספק ערך תמידי לכל בעלי העניין שלנו."

"כפועל יוצא מסיום המשא ומתן על מחירי התרופות לפי חוק ה- Inflation Reduction Act (IRA), אנו חוזרים ומדגישים את הביטחון שלנו ביעדים שקבענו ל- AUSTEDO לשנת 2027. פורטפוליו המוצרים החדשניים הייחודי שלנו הוא כעת אחד ממקורות העוצמה המרכזיים של טבע, בעת שאנו הופכים לחברת ביו-פארמה מובילה וחדשנית, בעוד עסקי הגנריקה המובילים שלנו ממשיכים להוות בסיס איתן. יחד עם הצוות המוכשר שלנו והמחויבות הבלתי מסויגת שלנו למטופלים, אנו בטוחים בעתיד של טבע וביכולתנו לספק ערך תמידי לכל בעלי העניין שלנו."

טיפוח ויופי (GEMINI)טיפוח ויופי (GEMINI)

אריקה כרמל תשווק בבלעדיות את YA-MAN וצופה גידול של 20% במכירות

אריקה כרמל-טק מרחיבה את קו המוצרים שלה ותשווק בבלעדיות את מוצרי הטיפוח של המותג YA-MAN היפני החברה פותחת חנות פיזית ראשונה בקניון עזריאלי "מול הים" באילת

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אריקה כרמל

חברת אריקה כרמל-טק אריקה כרמל 9.55%   (שלעבר "אריקה בי-קיור לייזר בע"מ") מדווחת היום על חתימת הסכם המכנה לה זכויות שיווק, מכירה, הפצה ושירות בלעדיים למותג YA-MAN היפני בישראל.  חברת YA-MAN הינה חברה בעלת מותג יופי פורץ דרך, הידוע בזכות חידושיו בתחום טיפוח העור והגוף, המשלבים דיוק יפני עם טכנולוגיה מתקדמת. היא נחשבת אחת החברות המובילות בתחום מוצרים לטיפוח עור הפנים והגוף. קיימת מעל 40 שנה, מחזיקה למעלה מ-300 פטנטים, משקיעה 10% מרווחיה בפיתוח מוצרים חדשים ומובילה את עולם הביוטי העולמי עם מוצרים חדשניים ומתקדמים.

YA-MAN מציעה מגוון רחב של מוצרים שנועדו לשפר את בריאות העור, המרקם והמראה שלו, באמצעות פורמולות ייחודיות וטיפולים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת. קו מוצרי טיפוח הפנים של YA-MAN מתמקד בלחות, מוצקות וזוהר, ומשלב רכיבים בהשראת מסורות היופי היפניות לצד חומרים פעילים בעלי יעילות מוכחת מדעית, התומכים בהתחדשות העור ובגמישותו. מוצרי טיפוח הגוף של החברה מתמקדים בשיפור המוצקות, החלקת העור ועיצוב הקונטור שלו, באמצעות פורמולות ומכשירים ייעודיים המעודדים זרימת דם, טונוס שרירים ומרקם עור אחיד יותר. YA-MAN ידועה באיכות מוצריה פועל יוצא של פיקוח צמוד ותמידי על תהליכי הייצור, שימוש ברכיבים מובילים ובקרת איכות יפנית על ייצור המוצרים במפעליה ביפן (בשונה מרוב המוצרים המיוצרים מסין).

כמו כן, החברה פותחת חנות פיזית ראשונה למוצריה. החנות נפתחה היום (5/11) בקניון עזריאלי "מול הים" באילת והיא תפעל במתכונת של עמדת תצוגה ומכירה בשטח של כ- 14 מ"ר. מדובר בחנות ראשונה מסוגה עבור אריקה כרמל-טק כחלק ממהלך ראשון של החברה למכירה של מגוון מוצריה בישראל, ובעיקר את מוצרי המותג "בי-קיור לייזר" באמצעות חנות פיזית, ולא רק באמצעים מקוונים ו/או מכירה טלפונית.

מהלכים אלו הינם נדבך נוסף ביישומה ההדרגתי של האסטרטגיה העסקית החדשה של החברה, שכולל בין השאר את שינוי שמה של החברה לאריקה כרמל-טק, כמו גם מיקוד החברה, בארץ ובחו"ל, בארבעה תחומי פעילות: כאב, ביוטי, רפואי ולייף סטייל.  בתחום הכאב, ישווקו מוצרי החברה המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה תחת המותג "בי-קיור לייזר"; בתחום הביוטי, ישווקו כאמור מוצרי YA-MAN  שיתווספו למותגים "אמפיירטק" ו- "אפיליידי" ומותגים נוספים שיצטרפו בהמשך; בתחום הלייף סטייל, תשווק החברה מוצרים להקלה ושיפור איכות החיים; בתחום הרפואי, הכוונה לעשות שימוש ביכולות של מכשיר הבי-קיור לייזר לטיפול והקלה בתופעות לוואי שנגרמות בעקבות טיפולים אונקולוגיים ובריפוי פצעים.


רונן גולדשטיין , מנכ"ל אריקה כרמל-טק: "אנחנו גאים ונרגשים להביא לישראל את מותג היופי היוקרתי YA-MAN הנחשב לאחד המובילים והמתקדמים בעולם. החיבור בין טכנולוגיה יפנית חדשנית לבין המומחיות שלנו בתחום הבריאות והאסתטיקה, מבטא באופן מושלם את האסטרטגיה החדשה של החברה - שילוב בין טכנולוגיה, רפואה ואורח חיים. פתיחת החנות הראשונה באילת והרחבת תחום הביוטי הם צעדים משמעותיים במימוש החזון שלנו - להנגיש פתרונות מתקדמים לשיפור איכות החיים והבריאות של כל אדם, בישראל ובעולם."