נעם וימן
צילום: קרן בן ציון

דיפלומט מחדשת את ההסכם עם פרוקטר אנד גמבל בישראל לשנתיים נוספות

דיפלומט מהווה ברוב אזורי הפעילות שלה מפיץ בלעדי של פרוקטר אנד גמבל, שמחזיקה במותגים כמו אולווייז, פמפרס, ג'ילט ודורסל. הרכישות מהתאגיד היוו 56% מכלל הרכישות מספקים של דיפלומט ב-2020, ו-55% מהרכישות בישראל
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה הפצה

היבואנית דיפלומט אחזקות 0%  מדווחת כי חידשה בסוף השבוע האחרון את הסכם ההפצה שלה בישראל מול תאגיד פרוקטר אנד גמל. תקופת ההתקשרות החדשה תארך עד סוף פברואר 2023.

פרוקטר אנד גמבל היא חברת מוצרי הצריכה ההמוניים הגדולה בעולם, המייצרת ומשווקת כ-60 מותגים בתחום מוצרי הכביסה, דטרגנטים, סכיני גילוח, חיתולים, ניקוי, טיפוח אישי, היגיינה, בהם גם דורסל, פמפרס, ג'ילט ואולווייז שאת מוצריהם מפיצה דיפלומט.

דיפלומט החלה לייבא לארץ מוצרים של התאגיד מ-1992 וב-1995 נבחרה כמפיצה בלעדית שלו בישראל. בדיפלומט מציינים כי הם ככלל משמשים כמפיץ בלעדי של פרוקטר אנד גמבל באזורי הפעילות של החברה, כמו גיאורגיה, קפריסין וניו זילנד - אולם החל מהקיץ שעבר כבר לא בדרום אפריקה.

בדרום אפריקה רכישות של מוצרי פרוקטר אנד גמבל מתוך כלל הרכישות מספקים היוו 42% מהמחזור ב-2020, בגאורגיה הנתון עמד על 43%, בקפריסין על 96% ובישראל על 55%. ב-2020 הרכישות מפרוקטר אנד גמבל הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל והיוו 56% מסך הרכישות מספקים בשנה זו.

דיפלומט מייבאת ומפיצה מעל 100 מותגים בינלאומיים בהם בראון, נוטרילון, לוטוס, קלוג'ס, אוראו, קיקומן, היינץ, בלו-בנד, מילקה, ג'יי'קובס, פרינגלס, אריאל, טמפקס, ביונד-מיט ועוד. בנוסף, החברה הינה הבעלים של מותג הטונה סטארקיסט. בדוחות החברה ל-2020 ציינה כי היא מנהלת מו"מ מול דיפלומט לחידוש ההתקשרות בישראל וכן כי מו"מ דומה מתנהל בגיאורגיה, זאת לחידוש ההתקשרות בשנה עם הארכה אוטומטית בשנה נוספת בכל פעם. עוד קודם לכן דווח כי ספק מהותי אחר של דיפלומט, נסטלה, יצא למכרז בגיאורגיה.

הכנסות החברה ב-2020 ירדו ב-2% לרמה של 2.69 מיליארד שקל עקב הפרשי שערים, שבנטרולם החברה דווקא צמחה ב-4%. הרווח התפעולי עלה ב-7 מיליון שקל ל-121 מיליון שקל הודות לחסכון בעלויות התפעול והרווח בתקופה עלה ב-24% לסך של 74.5 מיליון שקל.

לפני כחודש החלה דיפלומט להיסחר בתל אביב לאחר שהשלימה הנפקה בה גייסה מהציבור 300 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד שקל. את שבוע המסחר הקודם סגרה בירידה של 2.6% לעומת המחיר בהנפקה, ואילו היום כבר עלתה לשער של 65 שקל למניה, המשקף לה גבוה במקצת מאשר זה בהנפקה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 0%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

נטלי משען זכאי
צילום: החברה
דוחות

גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%

שיעור התפוסה עלה ל-97%, הרווח הנקי קפץ ב-114%, וחברת הנדל״ן המניב עדכנה כלפי מעלה את התחזית לשנה הנוכחית

מנדי הניג |

גב-ים, מחברות הנדל״ן המניב הבולטות בענף, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי, כשהיא מציגה בכלל המדדים התפעוליים. החברה עוסקת ביזום, תכנון, הקמה, השכרה וניהול של פארקי הייטק, אזורי תעשייה, בנייני משרדים, לוגיסטיקה ושטחי מסחר ברחבי הארץ, וגם פועלת בייזום פרויקטים למגורים ולפינוי-בינוי.

נכון לסוף הרבעון השלישי, שיעור התפוסה בנכסיה המניבים של החברה עומד על כ-97%, עלייה של אחוז מהרבעון הקודם ושל שני אחוזים מתחילת השנה. לגב-ים נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1.2 מיליון מ"ר, כולם אינם משועבדים.

מניית גב ים 0%   עלתה מתחילת השנה ב-45%, וב-12 החודשים האחרונים רשמה תשואה של 35.8% כשהיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-8.9 מיליארד שקל 


עיקרי התוצאות לרבעון השלישי

ה-NOI של גב-ים ברבעון השלישי הסתכם בכ-194 מיליון שקל - זינוק של 11.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה-NOI ב-560 מיליון שקל, עלייה של 9%, מתוכן גידול של 5% בנכסים זהים.

ה-FFO ברבעון עמד על 110 מיליון שקל - גידול של 6.5% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם ה-FFO ב-322 מיליון שקל, עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.