כוורת המשבר של ויזל: שרי ישראלי, עידו הרטוב ומושיק תאומים
פרשת ההטרדות המיניות וההצעות המגונות של מנכ"ל פוקס הראל ויזל התנפצה על פני הקבוצה כמו צונאמי שנבנה לו אט אט בזרמים התת קרקעיים עד שהתפרץ. בעוד שבמסדרונות קבוצת פוקס לקחו בחשבון שרגע כזה עלול להגיע, את הציבור תפסו החדשות בתדהמה וכעת הדי הפרשה כבר מאיימים על תנועת הלקוחות לחנויות.
ברגעים שכאלו נהוג לצרף לצוות יחסי הציבור גורם חיצוני, מעין FIXER שיבוא לנהל את האירוע המשברי אך למזלו של ויזל, את קבוצת התקשורת גיתם, שמטפלת בתקציב פוקס מנהלים שניים מהאנשים המנוסים ביותר בישראל בתחומים אלו: עידו הרטוב ומושיק תאומים. יחד עם משרד יחסי הציבור הוותיק של פוקס - שרי ישראלי - השלושה הם אלו שמרכיבים את הכוורת המייעצת לויזל ופוקס בכל הקשור להתמודדות בחזית התקשורתית.
מעבר ליחסי הלקוח-משרד פרסום, הרטוב וויזל נחשבים לחברים טובים מאוד. מעבר לנאמנות הבסיסית של משרד פרסום ללקוח בעת משבר, הרטוב מתגייס לצד ויזל כחבר ויותר מכך כיועץ תקשורת בכיר ומנוסה, בתור מי שעמד בעבר בראש חברת BBDO IM המתמחה בייעוץ אסטרטגי וניהול הזירה הציבורית, דהיינו, בדיוק הדמות המקצועית שויזל צריך לצידו ובדיוק החברה שבה היה יכול להיעזר במידה ולא היה קשור בה כבר. בנוסף להרטוב עומדים לטובת ויזל שירותיו של אחד מהמוחות האסטרטגיים ביותר בישראל בכל הקשור לניהול משבר תקשורתי - מושיק תאומים.
מרגע פרסום הפרשה ועוד לפני כן, בהתנהלות מאחורי הקלעים בין קבוצת פוקס לערוץ עשר עוד לפני שהציבור נחשף למידע, הרטוב ותאומים היו ועדיין מעורבים מאוד בנעשה. גם הם יודעים, יחד עם שרי ישראלי, כי זהו רגע המבחן שלהם, הרגע שבו יוכלו להציג את הערך המוסף שלהם לקבוצת פוקס מעבר לפעילות השוטפת, רגע שבו מבחינתם יש רק מה להרוויח. ניהול נכון של האירוע ומזעור נזקים יעניק להם נקודות זכות רבות שבתמורה יחזקו את הקשר הארוך בין הצדדים.
- פוקס בדוח פושר - רווח של 70 מיליון ברבעון השני; אבל רבעון שלישי התחיל חזק
- עובר למתחרה - מייסד ריטיילורס (נייקי) יהיה שותף בזכיון של אדידס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבר או להיעלם?
נכון לעכשיו, השאלה הגדולה שעוד נותרה פתוחה וייתכן כי בקבוצת פוקס וכוורת ה-PR שלה טרם מצאו לה תשובה - היא מה עושים עם הראל ויזל? האם משריינים לו את הבמה המרכזית במהדורות החדשות כדי לצאת בקריאה כנה ואמיצה, שבה הוא מודה, מצטער ומתחייב לפצות על מעשיו ולצאת לדרך חדשה, או שמא, בדיוק ההיפך. אסטרטגיה ש"תעלים" את ויזל לתקופה הקרובה עד יעבור זעם או לפחות עד אחרי החגים כדי "להרוג את הסיפור בשקט.
פרשת ויזל-פוקס היא מקרה בוחן קלאסי, אחד מני רבים, שבו יועצי התקשורת שמלווים את החברה בשוטף עומדים בפרונט ומרוויחים את לחמם ברגע האמת. "הראל ויזל צריך לצאת לתקשורת להתנצל בפני כל מי שפגע, למסור שהוא מודע וער להתנהלות המאוד בעייתית שלו. הוא מתנצל בפני אלפי העובדים שהם שותפים מלאים לצמיחה של החברה ומבטיח לטפל באופן אישי בבעיה" כך אומרת לאייס אשת יחסי הציבור יפה אפרתי בהתייחס לאופן שבו לדעתה יש לנהל את האירוע.
"יחד עם זאת" היא מוסיפה, "ברמת הניהול המקצועי, החברה היא אחת מקבוצות הניהול היותר מקצועיות שקיימות בשוק הקמעונאי. אין דופי בניהולי המקצועי". לדבריה "הייתי מציעה לאחיו שיפסיק להתערב בניהול התקשורתי, האמירה שלו שמבקשת לא להצטרף לקרנבל התקשורתי היתה טעות. זה לא מקרה אלון קסטיאל, זו התנהלות לא נאותה ולא מוסרית. שיהיה לו בהצלחה כי הוא מנהל מעורר השראה".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
יועץ התקשורת ניסים דואק, בעליו של משרד יוניק אומר לאייס: "החברה תלויה בויזל ולכן זו בעיה, אבל אפשר לצאת מזה. לכן הוא צריך לכנס מסיבת עיתונאים. להגיד שנכשל. לספר על המדיניות החדשה של החברה בנושא. ולקחת על עצמו להתנדב שנה שלמה במשהו שמזוהה עם התחום. וכמובן לבקש סליחה מאשתו". דואק מוסיף עוד: "זה יעבור, עוד דקה יהיה משבר חדש. פוקס צריכה לתלות אמנה שכזאת בכל חנות ובקיצור, כל עוד לא יגיעו תלונות על מגעים שאז זה כבר יהיה קשה מאוד, זה לא צריך להיות מסובך".
התלות של פוקס בויזל היא גם זו שמסבכת את מצב העניינים. ויזל הוא הדמות הדומיננטית ביותר בפוקס. מאז היווסדה הוא משמש כפנים של החברה כשרוח המפקד שלו שורה עליה באמצעות ניהול ריכוזי, מסע רכישות וזכיינות אגרסיבי והצלחה עסקית רבה. דווקא הוא שבדמותו החברה קמה יכול להיות זה שיגרור אותה מטה בגלל הרבב שדבק בו. התעלמות או התייצבות מול המצלמות - בפוקס מבינים שזהו לא הזמן לגרור רגליים ולהתנהל באופן פסיבי אלא לקחת את היוזמה ולהוביל את הספינה לחוף מבטחים מהר ככל האפשר.
- 16.אורן 25/09/2018 11:10הגב לתגובה זוכל אחד יועץ אסטרטגי... מה יש לייעץ? עבור מה לשלוח חשבונית? עבור "יעוץ אסטרטגי"? מה זה? זה חרטא
- 15.איריס 18/09/2018 04:28הגב לתגובה זוזמן רב שהתמנון שהשתלט על הקניונים מבריח אותי ושכמוני. הגאונים שמייעצים לו בעת המשבר עושים מעשה נבלה,שיתפלשו לבד בסחי הזה
- 14.נועה 08/09/2018 07:54הגב לתגובה זוהחשדות נשמעות יותר כמו הטרדה מינית/נסיון אונס ופחות ככתם חביב. איפה הקול הנשי? למה שוב שומעים רק שוביניסטים סטייל שנות ה70 מברברים על תליית אמנה בכל חנות? מה ניסים חושב שהמדינה הזו סתומה? איפה הקול הנשי המוכשר? מותר ואף חובה שנדבר
- 13.אלי מעפולה 06/09/2018 13:36הגב לתגובה זופשוט חירטוט אחד גדול של יועצי תקשורת. הבחור מאז ואני מדבר עובדות רק הסתבך עוד ועוד. אז מה שווה הייעוץ? יש מצבים שצריך לרדת מהבמה וזהו.
- 12.אחת 01/09/2018 14:51הגב לתגובה זואיך את יכולה לתת יד לגועל נפש כזה. יחצנית ותיקה שעשתה דברים טובים. אין גבול?
- 11.אבירן 27/08/2018 21:58הגב לתגובה זויש מקרים שהמציאות חזקה מכל הספינים וכל היועצים. סורי חבר... לפחות יממן קצת את הברנז'ה בדרך למטה...
- 10.דודי מהרצליה 26/08/2018 16:18הגב לתגובה זואיך אני מת על הסיפורים של יועצי הקסם שיכולים להוציא את החברה מכל משבר. אז זהו, אין דבר כזה, הפרשה לא תדעך, בהנחה שהיא נכונה ואין כאן עדויות שווא. יגיעו עוד רעידות יותר חזקות ויותר חזקות ואף יועץ תקשורת בעולם לא יכול להחביא מתלוננות. תעשיית יחסי הציבור מוכרת לוקשים והלקוחות קונים אותם. מיועץ בעל ניסיון ואחד שיודע....
- 9.שי 26/08/2018 13:17הגב לתגובה זולבחור יש כשרון וניסיון רב בניהול משברים אף גדולים מכך
- 8.יודעים כולם על מעלליך, הראל (ל"ת)ארי 26/08/2018 10:04הגב לתגובה זו
- 7.מיכאלה 23/08/2018 22:33הגב לתגובה זוהיחיד שיכול לעזור לויזל לחזור להיות אהוב עי הקהל הישראלי
- חחחחחחחח, מה הוא מבין בתקשורת? סהכ איש מדיה חברתית (ל"ת)אוסף הלייקקים 24/08/2018 21:03הגב לתגובה זו
- 6.רק חרם צרכנים יעזור 23/08/2018 18:41הגב לתגובה זוהתרגילים שויזל ניסה כדי לטשטש ולמנוע התחקיר פגעו במאוורר ועכשיו כל הח..א יורד עליו וכל הכבוד למוזיקה שבעד כסף מוכן לחפוף הראש בזוהמה
- 5.זה לא משבר צרכני 23/08/2018 18:19הגב לתגובה זולעובדה שראשי גיתם עוזרים לאדם כזה... עצוב
- 4.דור 23/08/2018 15:56הגב לתגובה זואחלה שמות, אבל בשורה התחתונה שודר תחקיר קשה. לא נראה כאילו התחקיר עומעם איכשהו...
- 3.שום ייעוץ "אסטרטגי" וכל החרטא הזו של ניהול משברים יעזרו (ל"ת)פפי 23/08/2018 15:32הגב לתגובה זו
- 2.כותל 23/08/2018 14:21הגב לתגובה זואם מה שמיוחס לויזל נכון, לא בכירי גיתם בעבר ובהווה יעזרו, ויותר מכך זה כתם שיכול לדבוק גם בהם ושום כביסה לא תסיר או משחקי מילים וזירה כזו או אחרת
- 1.חיימון 23/08/2018 14:17הגב לתגובה זונתפס בענק וגם הוא יודע שסרח. השאלה היא האם האגו שלו ייתן לו להתרפס ולהתנצל.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
