לוטו. השפה החדשה
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

הז'יטונים על אדלר: אחרי חיש-גד משיקים שפה חדשה גם ללוטו

אחרי שהשיק שפה חדשה לחיש גד, אדלר חומסקי מרענן שפה למותג שבו הוא מטפל באופן רציף בשנים האחרונות. הלוטוגוצים נדחקו לסגיר ומפנים את מקומם לתסריט מבוסס אנשים
משה בנימין | (7)

חודש וחצי לאחר שהציגו את השפה הפרסומית החדשה של מפעל הפיס עבור מותג ההגרלות חיש-גד, משרד הפרסום אדלר חומסקי לא עוצר ואמש העלה את השפה הפרסומית החדשה של הלוטו.

אתמול עלו לאוויר שני סרטים חדשים של הלוטו שמעבירים את הפוקוס מדמויות הלוטוגוצ'ים המוכרות שדיברו בשפת הג'יבריש הייחודית שלהם לתסריט מבוסס אנשים. השפה נשארת בגזרת ההומור הקליל והרעיון המרכזי שמוביל אותה, נעוץ באי ההבנה וקריאה לא נכונה של הסיטואציה, בין הזוכים בלוטו לאלו שלהם הם מתכוונים לבשר את ההודעה המשמחת, כשבשני המקרים הם מוצגים כמי שלא באמת ראויים לכך. הפער בין הצדדים מייצר את הרגע הקומי והפרסומת מסתיימת במשפט הכל עברי "יאללה תזרמו".

עם זאת, הפרידה מהלוטוגוצ'ים לא הושלמה סופית וניתן לראות אותם בסגיר של הפרסומת שבה גם נראה הלוגו החדש והלא כל כך מובן של הלוטו. 

 

מבחינת אדלר חומסקי מדובר בהבעת אמון כפולה של מפעל הפיס. לאחר שהפקידו בידיו את השפה החדשה עם הזכייה במכרז האחרון, המשרד מרענן את המותג שבו טיפל בשנים האחרונות. לפני כשנתיים, המשרד "עדכן גרסה" לשפת הפרסום של הלוטו עם סדרת הסרטים "מה יסדר לך את החיים" שבה הזוכים התלבטו בין מעשים פילנתרופיים כגון הצלת יערות לשימוש נהנתני יותר כגון רכישת יאכטה ענקית.

קרדיטים

סמנכ"ל קריאייטיב - טל ריבן

מנהלי קריאייטיב – אסא קרן, יונתן טייטל

קופירייטרים – אורי שוהם, אידה מרקוביץ'

ארטדיירקטור – שלומי אפרת

מנהלת לקוחות – חני קדוש

סופרווייזרית - אדוה אייזינגר-שטימלר

תקציבאיות – נטע בקר, שיר כרמונה

מפיקה – נעמה הדומי

פלנינג - עמרי פלד

מדיה קום– טל קדמי, דניאל שלו

אינטרקשן – רותם פלה, אוריה זמורה, יפית בר, אלירן מניה

במאי – רני כרמלי

חברת הפקה - POV

בית פוסט – ברודקאסט

גל יעקב וליאור שוויקי בהפקה

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קרדיטים 19/07/2018 22:46
    הגב לתגובה זו
    מדוע אתם לא רושמים בשורת הקרדיטים קרדיט לשחקנים?
  • 4.
    מחפשי ההשראה 09/07/2018 22:50
    הגב לתגובה זו
    https://youtu.be/6qulkgIIRq0 קצת מועתק אבל יאללה שיהנו
  • יאללה נזרום (ל"ת)
    יובל 12/07/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איפה אפי 09/07/2018 16:06
    הגב לתגובה זו
    איך מחליפים פרסום ככ אפקטיבי ופורץ דרך ככ מהר????? או שיש בעיה עם מידת האפקטיביות האמיתית של מהלכי האפי :0
  • משהו מהתעשיה 09/07/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    מניח שלא נשטו לחלוטין את החדשדנים. זו זווית נוספת להסתכל על הזכייה
  • 2.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 09/07/2018 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה שהבין את השפה 09/07/2018 13:13
    הגב לתגובה זו
    בעצם השפה נשארת בגזרת ההומור הקליל והרעיון המרכזי שמוביל אותה, נעוץ באי ההבנה וקריאה לא נכונה של הסיטואציה, בין הזוכים בלוטו לאלו שלהם הם מתכוונים לבשר את ההודעה המשמחת, כשבשני המקרים הם מוצגים כמי שלא באמת ראויים לכך. הפער בין הצדדים מייצר את הרגע הקומי והפרסומת מסתיימת במשפט הכל עברי "יאללה תזרמו"
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.