7 סיבות למה כדאי לעסק שלך להשקיע בקידום אורגני
אין כמעט בעל עסק שלא קיבל לפחות פעם אחת הצעה מחברת קידום אתרים לקדם את העסק שלו בגוגל לאחד המקומות הראשונים, אבל האם קידום אתרים מסתכם רק במקומות גבוהים, או שיש לו גם יתרונות נוספים?
נתחיל בכך שיש להבדיל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן (התוצאות שמופיעות עם התווית מודעה): בקידום ממומן בגוגל המפרסם משלם כל פעם שלוחצים על המודעה שלו, ואילו בקידום אורגני העסק מופיע בתוצאות הרגילות (האורגניות) של גוגל ובעל העסק לא משלם על הלחיצות עצמן.
החזר גבוה על ההשקעה וגמישותבשל האופי של הקידום האורגני, הוא משתלם מאוד לטווח הארוך: קידום אתרים אפקטיבי אמנם עולה כסף, אבל האפקט נשמר לאורך זמן, גם אם מפחיתים את תקציב הקידום או משנים את האסטרטגיה הקיימת.
מסיבה זו, קל יותר לעבור לחברת קידום אתרים אחרת, אלא אם כן חברת הקידום הנוכחית החתימה את הלקוח על חוזה בעייתי (זו הסיבה שבגללה יש צורך לעבור על החוזה בשבע עיניים לפני שחותמים עליו).
מוניטיןכיום האלגוריתם של גוגל לא מזהה רק דפים בודדים, אלא יודע לקשר את האתר עם חברות ומותגים באמצעות מאגר של נתונים והקשרים שנקרא גרף הידע. לכן, כאשר מקישים את שם האתר או המותג שמקושר אליו בגוגל, בדרך כלל מקבלים יותר מתוצאה אחת עבורו ולפעמיים גם תיבת מידע עם פרטים אודות החברה או העסק שעומדים מאחוריו.
קידום מקומיקידום אורגני כולל גם אלמנט של קידום מקומי וגוגל מציג מפה עם הפניה לכתובת של העסק בתוך תיבת הידע או בתוך תוצאות החיפוש עצמן באופן בולט יחסית. בעל העסק מסוגל לשלוט במידע שיוצג דרך יצירת חשבון עסקי בגוגל וכל זאת בחינם.
כל עסק מקומי יכול לקבל דירוגים וביקורות מן הגולשים ולהגיב אליהם. ככל שעסק מקודם יותר בתוצאות המקומית, כך הוא מופיע במקום גבוה יותר לעומת המתחרים.
קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"
התאמה למובייללפי אליאב חילו, מנכ"ל dooble קידום אתרים, "כיום יש יותר חיפושים ממכשירים חכמים מאשר מחשבים אישיים וגוגל החלה להעביר את האינדקס שלה לכזה שמבוסס על הגרסה הניידת של האתר (גרסת מובייל)".
המשמעות היא שבעזרת קידום אתרים אורגני ניתן להשיג יתרון על פני המתחרים שהאתר שלהם לא עבר התאמה מלאה לניידים או שהוא לא מספיק נוח. חברות קידום רבות עובדות עם מתכנתים ומעצבי אתרים באופן צמוד על מנת לספק אתר שלא רק יותאם למובייל, אלא שגם יהיה קל ונוח לגלוש בו.
בנוסף לאתר המותאם, אם יש לעסק אפליקציה או שהוא מופיע כפרופיל באפליקציה אחרת, גוגל עשוי להציג קישור ישיר לאפליקציה שכבר מותקנת על המכשיר או להציע לגולש להוריד אותה.
זיהוי נקודות חוזק וחולשה
הקידום האורגני לא מסתכם רק בהצבת האתר במיקומים גבוהים, והוא יכול גם לספק מידע יקר ערך על ההתנהגות של הגולשים ומה שהם מחפשים. לדוגמה, באמצעות כלי של גוגל הנקרא Search Console, אפשר לדעת מהם החיפושים הפופולאריים ביותר שמובילים לאתר וכמה גולשים לוחצים על התוצאות השונות.
הכלים של גוגל מציעים גם אפשרויות לשיפורים טכניים באתר, החל מזיהוי עמודים שגוגל לא מצליח לשמור אצלו (לאנדקס) מסיבות כאלו ואחרות ועד לטכניקות לשיפור המהירות שבה האתר עולה (גם למהירות עצמה יש השפעה חיובית על המיקום בתוצאות).
כלי נוסף וחשוב של גוגל בשם Google Analytics מאפשר לקבל מידע על האופן שבו הגולשים מתנהגים בתוך האתר ולמעשה לבדוק האם הקידום משיג את מטרתו : לדוגמה, לאילו עמודים הכי הרבה גולשים מגיעים מגוגל, לאן הם ממשיכים מהעמודים האלו וכמה מהם חוזרים לאתר פעם נוספת.
איכות התנועה: להוביל את הגולש בדיוק לאן שרוציםבקידום אורגני אין למעשה מגבלה על מספר מילות המפתח או העמודים שאפשר לקדם. חופש הפעולה הזה מאפשר להוביל את הגולש לעמוד הכי רלוונטי וכך להאריך את זמן השהייה שלו באתר. הפילוח הזה עשוי להגדיל באופן ניכר את מספר ההמרות של הגולשים, במיוחד באתרי תוכן שמחפשים מנויים או אתרי מסחר אלקטרוני. מהסיבות האלו, קידום אורגני נחשב לכזה שמביא תנועה איכותית ביותר לאתר.
חשוב להדגיש – אין חובה לקדם את כל מילות המפתח בצורה אקטיבית (לדוגמה, באמצעות קישורים לאתר). לפעמיים גם כתיבה של עמוד על פי ההמלצות של גוגל מספיקה על מנת להביא אותו למקום גבוה יחסית.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.