חייבים להציל את האתר שלכם: למה מהירות הטעינה כ"כ קריטית
מכירים את זה שאתם מנסים להיכנס לאתר שמעניין אתכם, ואז מחכים... ומחכים... והוא לא עולה? או שעולה, אבל רק אחרי שניות ארוכות בהן כבר כססתם ציפורניים, תלשתם שערות ושקלתם להטיח את המחשב או הסמארטפון ברצפה. אם אתם מזדהים עם הסיטואציה ומתעצבנים ממנה בכל פעם מחדש - זה הזמן להתחיל לחשוב על הגולשים שמנסים להיכנס לאתר שלכם ונתקלים באותה הבעיה.
לרוע המזל, לא משנה עד כמה המוצר או השירות שאתם מציעים מצוינים או עד כמה האתר שלכם מעוצב ואטרקטיבי - אם הוא עולה לאט מדי אתם מסתכנים בלהפסיד לקוחות. מהירות האתר שלכם היא משמעותית מאד להצלחתו, ויש לכך סיבות קונקרטיות, שאף מגובות במחקרים. יתרה מזאת, אפילו גוגל לוקחת את הנושא בחשבון כאשר היא מדרגת אתרים.
אז מדוע המהירות כל כך חשובה?
1. גולשים עוזבים אתר אטי מהר יותר - ולא ממהרים לחזור אליו. במקרים רבים, גולשים שנתקלים באתר אטי עוזבים אותו במהירות, לפעמים עוד לפני שהוא מספיק להיטען. על פי האתר Shout Me Loud, יותר מ-50% מהגולשים מצפים שאתר ייטען תוך 2 שניות. אחרי הזמן הזה, הם מתחילים להרגיש חסרי סבלנות ועשויים לדלג לאתר מתחרה. הדבר נכון גם למצבים בהם הגולש כבר נמצא בתוך האתר, ונתקל בתהליך שמתבצע לאט מדי, ובפרט תהליך השלמת ההזמנה בחנויות מקוונות, כפי שניתן לראות בסרטון הבא:
- השמועות על מותו של חיפוש גוגל היו מוגזמות
- גוגל תתחרה במיקרוסופט - משיקה את Gemini Enterprise
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתונים נוספים שעלו בהקשר זה הוא ש-40% מהגולשים עוזבים אתרים שזמן הטעינה שלהם ארוך מ-3 שניות; וש-79% מהגולשים לא יחזרו לחנויות מקוונות בהן נתקלו בטעינה אטית.
המשמעות של נתונים אלה היא שאם האתר שלכם אטי, מלכתחילה נכנסים אליו פחות מבקרים (כי חלקם נוטשים אותו עוד לפני שעלה); אלה שכן מבקרים בו נתקלים בחוויית משתמש לא טובה וחשים תסכול; חלקם יעזבו את האתר עוד לפני שהשלימו בו פעולות (כמו רכישה או הרשמה) או לפני שביצעו אותן מלכתחילה; ורבים אחרים, בין אם ביצעו באתר פעולות או לא, פשוט לא יחזרו אליו יותר. בשורה התחתונה, אתר איטי = פחות המרות.
2. מהירות היא אחד הגורמים לפיהם גוגל מדרגת אתרים. לא רק הגולשים נרתעים מאתרים איטיים - גם גוגל לא ששה להפנות אליהם גולשים; והסיבה לכך היא בדיוק העובדה שאתרים כאלה מספקים חוויית משתמש גרועה. עוד בשנת 2010 הצהירה גוגל שמהירות אתר (site speed) הינה אחד מגורמי הדירוג בהם האלגוריתם שלה משתמש כדי לדרג אתרים בתוצאות החיפוש. 7 שנים לאחר מכן, גורם זה עדיין רלוונטי ככל שהרף למהירות הטעינה של אתרים עולה.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
המשמעות פשוטה: אם האתר שלכם אטי, אתם מסתכנים בכך שמיקומו ברשימת תוצאות החיפוש יירד כתוצאה מדירוג נמוך של גוגל. ככל שהאתר יהיה במיקום נמוך יותר, כך יגיעו אליו פחות גולשים, וזה ההפך ממה שאתם רוצים.
3. בעידן הגלישה מהמובייל, מהירות היא חיונית. את מרבית הגלישה והשימושים שלנו באינטרנט אנחנו מבצעים היום דרך מכשירים ניידים; עד כדי כך שלפני כשנתיים המובייל עקף לראשונה את הדסקטופ בשיעור האנשים הגולשים דרכו. גוגל, כמו תמיד, ראתה את המגמה עוד קודם לכן: כבר ב-2013 הכריזה החברה שמהירותם של אתרי מובייל גם היא תהווה שיקול בדירוג אתרים. באפריל 2015 ההבטחה מומשה עם עדכון לאלגוריתם של גוגל שנודע בשם "Mobilegeddon" (על משקל Armageddon"") שנתן עדיפות לאתרים ידידותיים למובייל והעניש אתרים שלא היו מותאמים. ידידותיות זו מתבטאת, בין היתר, במהירות בה האתר עולה במכשיר. לתקופה קצרה החברה אף ביצעה פיילוט בו העניקה לאתרים שעולים לאט במובייל את התווית "slow" בתוצאות החיפוש:
השורה התחתונה כאן היא כפולה: ראשית, חשוב מאד לוודא שהאתר שלכם הוא רספונסיבי וניתן לצפות בו ולעשות בו פעולות מכל סוגי המכשירים ובכל גדלי המסכים; שנית, אחד מהפרמטרים של ההתאמה למובייל הינו מהירות האתר, אז חשוב בנוסף גם לוודא שגרסת המובייל של האתר עולה מהר מספיק במכשירים ניידים.
סיכום
אם אתם חושדים שאחת הסיבות שלא מגיעים אליכם מספיק לקוחות היא שהאתר שלכם אטי מדי, לא מאוחר מדי לתקן זאת. ישנם מדריכים רבים ברשת המסבירים על דרכים בהן ניתן להאיץ את האתר, יש כלי שעוזרים בכך וכן ניתן ללמוד על הנושא גם במסגרת לימודי קידום אתרים, אם אתם מתעניינים באופציה זו.
דפנה בן יהושע היא מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה
- 4.רוקי שופס 20/03/2017 21:22הגב לתגובה זואחד הפרמטרים שבוני אתרים ומעצבים עושים הוא : מעלים ומעצבים יותר מידי תוכן,תמונות,קבצים ,אשר גורמים לאיטיות העלאת האתר, אתר אינטרנט שמורכב מידי לא יעלה מהר,על אחת וכמה אם הוא לא בנוי רספונסיבי ומותאם לגודל מחשב,טבלט,סמרטפון,אזי גולשים לא ירצו לבקר באתר,גם אם המחיר או הקריאה להנעת פעולה לגולש או ללקוח לרכישת מוצר הינו מחיר מוזל ,בגלל איטיות האתר הלקוח לא יבצע רכישה או כל דבר אחר. לכן על בוני האתרים ובעלי האתרים לדאוג לכך שמעצב ומתכנת האתר שלהם ישתדל כמה שפחות תמונות וקבצים שיהיו באתר,כמה שיותר פשטות האתר יעבוד ביעילות יותר מהירה. מוגש כשירות ויעוץ מאתר רוקי שופס- מחשבים סלולר ובניית אתרים www.rockyshops.net
- 3.הרצל 06/03/2017 11:57הגב לתגובה זוהיה לי אתר חנות ב-Wix כעת עברתי ל-Wobily והתוצאות מדברות בעד עצמן
- 2.אילנה קמינקר 05/03/2017 22:28הגב לתגובה זורוב תודות . ישר ולעניין עם עצות ידידותיות למשתמש , הנתקל בבעייה המתסכלת של איטיות עליית אתר מבוקש . דפנה כותבת מעולה וגם ברור מאוד .
- 1.אוראל 05/03/2017 21:17הגב לתגובה זומאמר מצוין!

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.