חייבים להציל את האתר שלכם: למה מהירות הטעינה כ"כ קריטית
מכירים את זה שאתם מנסים להיכנס לאתר שמעניין אתכם, ואז מחכים... ומחכים... והוא לא עולה? או שעולה, אבל רק אחרי שניות ארוכות בהן כבר כססתם ציפורניים, תלשתם שערות ושקלתם להטיח את המחשב או הסמארטפון ברצפה. אם אתם מזדהים עם הסיטואציה ומתעצבנים ממנה בכל פעם מחדש - זה הזמן להתחיל לחשוב על הגולשים שמנסים להיכנס לאתר שלכם ונתקלים באותה הבעיה.
לרוע המזל, לא משנה עד כמה המוצר או השירות שאתם מציעים מצוינים או עד כמה האתר שלכם מעוצב ואטרקטיבי - אם הוא עולה לאט מדי אתם מסתכנים בלהפסיד לקוחות. מהירות האתר שלכם היא משמעותית מאד להצלחתו, ויש לכך סיבות קונקרטיות, שאף מגובות במחקרים. יתרה מזאת, אפילו גוגל לוקחת את הנושא בחשבון כאשר היא מדרגת אתרים.
אז מדוע המהירות כל כך חשובה?
1. גולשים עוזבים אתר אטי מהר יותר - ולא ממהרים לחזור אליו. במקרים רבים, גולשים שנתקלים באתר אטי עוזבים אותו במהירות, לפעמים עוד לפני שהוא מספיק להיטען. על פי האתר Shout Me Loud, יותר מ-50% מהגולשים מצפים שאתר ייטען תוך 2 שניות. אחרי הזמן הזה, הם מתחילים להרגיש חסרי סבלנות ועשויים לדלג לאתר מתחרה. הדבר נכון גם למצבים בהם הגולש כבר נמצא בתוך האתר, ונתקל בתהליך שמתבצע לאט מדי, ובפרט תהליך השלמת ההזמנה בחנויות מקוונות, כפי שניתן לראות בסרטון הבא:
- פאלו אלטו וגוגל מעמיקות שותפות אסטרטגית בעסקה של כ-10 מיליארד דולר
- מניית אלפבית זינקה 70% השנה: כך הבינה המלאכותית הפכה מאיום להזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתונים נוספים שעלו בהקשר זה הוא ש-40% מהגולשים עוזבים אתרים שזמן הטעינה שלהם ארוך מ-3 שניות; וש-79% מהגולשים לא יחזרו לחנויות מקוונות בהן נתקלו בטעינה אטית.
המשמעות של נתונים אלה היא שאם האתר שלכם אטי, מלכתחילה נכנסים אליו פחות מבקרים (כי חלקם נוטשים אותו עוד לפני שעלה); אלה שכן מבקרים בו נתקלים בחוויית משתמש לא טובה וחשים תסכול; חלקם יעזבו את האתר עוד לפני שהשלימו בו פעולות (כמו רכישה או הרשמה) או לפני שביצעו אותן מלכתחילה; ורבים אחרים, בין אם ביצעו באתר פעולות או לא, פשוט לא יחזרו אליו יותר. בשורה התחתונה, אתר איטי = פחות המרות.
2. מהירות היא אחד הגורמים לפיהם גוגל מדרגת אתרים. לא רק הגולשים נרתעים מאתרים איטיים - גם גוגל לא ששה להפנות אליהם גולשים; והסיבה לכך היא בדיוק העובדה שאתרים כאלה מספקים חוויית משתמש גרועה. עוד בשנת 2010 הצהירה גוגל שמהירות אתר (site speed) הינה אחד מגורמי הדירוג בהם האלגוריתם שלה משתמש כדי לדרג אתרים בתוצאות החיפוש. 7 שנים לאחר מכן, גורם זה עדיין רלוונטי ככל שהרף למהירות הטעינה של אתרים עולה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
המשמעות פשוטה: אם האתר שלכם אטי, אתם מסתכנים בכך שמיקומו ברשימת תוצאות החיפוש יירד כתוצאה מדירוג נמוך של גוגל. ככל שהאתר יהיה במיקום נמוך יותר, כך יגיעו אליו פחות גולשים, וזה ההפך ממה שאתם רוצים.
3. בעידן הגלישה מהמובייל, מהירות היא חיונית. את מרבית הגלישה והשימושים שלנו באינטרנט אנחנו מבצעים היום דרך מכשירים ניידים; עד כדי כך שלפני כשנתיים המובייל עקף לראשונה את הדסקטופ בשיעור האנשים הגולשים דרכו. גוגל, כמו תמיד, ראתה את המגמה עוד קודם לכן: כבר ב-2013 הכריזה החברה שמהירותם של אתרי מובייל גם היא תהווה שיקול בדירוג אתרים. באפריל 2015 ההבטחה מומשה עם עדכון לאלגוריתם של גוגל שנודע בשם "Mobilegeddon" (על משקל Armageddon"") שנתן עדיפות לאתרים ידידותיים למובייל והעניש אתרים שלא היו מותאמים. ידידותיות זו מתבטאת, בין היתר, במהירות בה האתר עולה במכשיר. לתקופה קצרה החברה אף ביצעה פיילוט בו העניקה לאתרים שעולים לאט במובייל את התווית "slow" בתוצאות החיפוש:
השורה התחתונה כאן היא כפולה: ראשית, חשוב מאד לוודא שהאתר שלכם הוא רספונסיבי וניתן לצפות בו ולעשות בו פעולות מכל סוגי המכשירים ובכל גדלי המסכים; שנית, אחד מהפרמטרים של ההתאמה למובייל הינו מהירות האתר, אז חשוב בנוסף גם לוודא שגרסת המובייל של האתר עולה מהר מספיק במכשירים ניידים.
סיכום
אם אתם חושדים שאחת הסיבות שלא מגיעים אליכם מספיק לקוחות היא שהאתר שלכם אטי מדי, לא מאוחר מדי לתקן זאת. ישנם מדריכים רבים ברשת המסבירים על דרכים בהן ניתן להאיץ את האתר, יש כלי שעוזרים בכך וכן ניתן ללמוד על הנושא גם במסגרת לימודי קידום אתרים, אם אתם מתעניינים באופציה זו.
דפנה בן יהושע היא מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה
- 4.רוקי שופס 20/03/2017 21:22הגב לתגובה זואחד הפרמטרים שבוני אתרים ומעצבים עושים הוא : מעלים ומעצבים יותר מידי תוכן,תמונות,קבצים ,אשר גורמים לאיטיות העלאת האתר, אתר אינטרנט שמורכב מידי לא יעלה מהר,על אחת וכמה אם הוא לא בנוי רספונסיבי ומותאם לגודל מחשב,טבלט,סמרטפון,אזי גולשים לא ירצו לבקר באתר,גם אם המחיר או הקריאה להנעת פעולה לגולש או ללקוח לרכישת מוצר הינו מחיר מוזל ,בגלל איטיות האתר הלקוח לא יבצע רכישה או כל דבר אחר. לכן על בוני האתרים ובעלי האתרים לדאוג לכך שמעצב ומתכנת האתר שלהם ישתדל כמה שפחות תמונות וקבצים שיהיו באתר,כמה שיותר פשטות האתר יעבוד ביעילות יותר מהירה. מוגש כשירות ויעוץ מאתר רוקי שופס- מחשבים סלולר ובניית אתרים www.rockyshops.net
- 3.הרצל 06/03/2017 11:57הגב לתגובה זוהיה לי אתר חנות ב-Wix כעת עברתי ל-Wobily והתוצאות מדברות בעד עצמן
- 2.אילנה קמינקר 05/03/2017 22:28הגב לתגובה זורוב תודות . ישר ולעניין עם עצות ידידותיות למשתמש , הנתקל בבעייה המתסכלת של איטיות עליית אתר מבוקש . דפנה כותבת מעולה וגם ברור מאוד .
- 1.אוראל 05/03/2017 21:17הגב לתגובה זומאמר מצוין!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
