מנכ"ל משרד האוצר הצהיר: "לא נממן את רשות השידור ב-3 החודשים הקרובים"
ועדת הכלכלה החליטה לדחות את ישום חוק רשות השידור ב-3 חודשים, והעבירה ליועהמ"ש את ההחלטה מי יממן את הרשות בתקופת הביניים. מנכ"ל משרד התקשורת: התאגיד החדש לא יקום בשנה הקרובה"
ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה היום (יום ב') לדחות ב-3 חודשים את יישום חוק התאגיד הציבורי החדש, וסגירתה של רשות השידור. במהלך הדיון הוצגה בקשת השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס, וראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו.
הוועדה ברשותו של ח"כ איתן כבל, גם קבעה כי על היועץ המשפטי לממשלה להחליט מהיכן יגיע מקור המימון בחודשים הקרובים, כאשר הרשות נמצאת במצב קשה - משרד התקשורת או משרד האוצר.
השר אקוניס אמר בפתח דבריו כי "כמדיניות, הממשלה הזאת מאמינה בפתיחת פיות ולא בסגירת פיות. בעיתונות שנשמע בה את מגוון הקולות בציבוריות הישראלית. אין תרבות עליונה ותרבות נחותה, כל אחד עושה את תרבותו. אין מצב שתהיה מדינה דמוקרטית ללא שידור ציבורי. אנחנו צריכים עוד גיוון בשידור המסחרי, השידור הציבורי צריך להיות חזק, בלתי תלוי ועצמאי".
אקוניס הצהיר כי יש צורך לבצע תיקוני חקיקה, אולם לדבריו אין כל כוונה לחזור למתווה של גביית אגרה מהציבור. לדבריו, "אין מצב שיוקם תאגיד שידור ציבורי חדש במועד המקורי, בעוד מספר ימים".
- ד"ר אלון סטופל מונה לראש רשות החדשנות
- ישראל מאמצת עקרונות בינ"ל לחדשנות ושימוש אחראי בבינה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנכ"ל הנכנס של משרד האוצר, שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה, הצהיר כי אין מצב שמשרד האוצר יממן את תפעול רשות השידור במהלך הארכת הזמן ב-3 החודשים הקרובים, אם לא תהיה התקדמות בהקמת התאגיד הציבורי החדש. לדבריו, צריכה להיות התקדמות במכירת נכסים, דבר שיאפשר לממן בעתיד הקרוב את הרשות. דבריו של באב"ד עוררו את זעמם של הח"כים, בשל תוכנם וצורת הדברים. ח"כ עיסאווי פריג': "אם ככה אתה אומר ישר לא, אז לא צריך לקיים בו דיון בכלל".
היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, זועמת על התנהלות הממשלה: "מצד אחד הממשלה אומרת 'אני לא גובה אגרה', ומצד שני האוצר אומר 'אם ככה, אני לא מממן את ההשלמה' (למימון פעילות הרשות, א"כ). הממשלה מצפצפת על החוק. יש חוק שאיננו מקוים".
ח"כ קרין אלהרר, שעמדה בראש הוועדה לחקיקת החוק להצלת השידור הציבורי, התעמתה עם אקוניס לגבי המצב אליו נקלעה הרשות. "החלטתם לתמוך בחוק בכנסת הקודמת, קידמתם את החוק, עכשיו אתם רוצים לחשוב על זה? מאוחר מדי". לדבריה, הממשלה משקרת כשהיא מצהירה כי מראש אמורה הייתה להתבטל אגרת רשות השידור.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
באב"ד הוסיף כי "חד משמעתית אי אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא. המדינה לא תממן 1,470 עובדים ממחר בבוקר, צריך להעסיק בין 700 ל-1,100 עובדים. צריך לפנות את מתחם שרונה. ב-3 החודשים הקרובים אם לא יעשו צעדים להקטין את ההוצאות של הרשות בצורה משמעותית, אנחנו לא ניתן לכך יד".
בשלב זה ביקש יו"ר הוועדה כבל לומר כי "שר האוצר הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. שר האוצר לא יכול להתחבא ולומר שהוא לא חלק מהתהליך הזה. ראש הממשלה צריך לחתום על המינויים של הדירקטוריון החדש. המצב הוא שנכון לרגע זה, שכל אחד בא לפה ומספר למה השני לא בסדר. פה משחקים בקלפים פתוחים. אף אחד לא מתכוון לתת 3 חודשים נוספים. פה לא יביאו שינויים בחוק למינוי הדירקטוריון".
מנכ"ל משרד התקשורת החדש, שלמה פילבר, הסביר כי לא ניתן להקים כעת את תאגיד השידור הציבורי בגלל כשלים כאלה ואחרים, שאותם יש לתקן. "קבעו שעד שלא יפונה הנדל"ן, לא ניתן לפטר עובדים כי אין מקור מימון, ולכן צריך למצוא פיתרון. כך יצא פלונטר שכולם חיכו ולא נעשה כלום בשנה האחרונה".
פילבר התייחס לאי אישור מינויים של 12 חברי מועצת דירקטוריון תאגיד השידור החדש, כשאמר שהמינויים כעת לא יפתור את הפלונטר הקיים. "אם אנחנו יודעים שלפחות בשנה הקרובה אין תאגיד שידור, אז אין צורך למנות את חברי המועצה הזו".
- 1.מה לאתונה ולירושלים (טרטוליאנוס) (ל"ת)oferdesade 29/06/2015 14:05הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
