פותחים את הכיס: משרדי הפרסום המובילים יגישו כ-75 עבודות לקאן

הדדליין להגשת עבודות לאירוע הפרסום הגדול בעולם שיתקיים בסוף יוני מתקרב. בין המובילים בהגשות: באומן בר ריבנאי עם כ-20 ומקאן עם 15
משה בנימין | (2)

כשהם מקווים ששנת 2014 בקאן תאיר להם פנים הרבה יותר מקודמתה, משרדי הפרסום מישראל נערכים לקראת פסטיבל קאן שיתקיים בסוף יוני. בדיקה ראשונית של אייס בקרב המשרדים הגדולים, מגלה כי כמות העבודות המוגשות על ידי נציגי ישראל הבולטים תעמוד על כ-75. עם זאת בסיכום הכללי, מספר זה עשוי להיות מוכפל ויותר מכך, כפי שהיה בשנה שעברה אז המסמכים הרשמיים של קאן העידו על כ-157 הגשות מישראל.

כזכור, לאחר שנת השיא ב-2012 בהובלת באומן בר ריבנאי, עם 5 אריות זהב, שניים ל-y&r, אחד לארועטי ברמן GPS ו-21 פיינליסטים בסך הכל, שנת 2013 התאפיינה בכמות פיינליסטים נמוכה משמעותית עם 5 בלבד, וללא זכייה באריה משום צבע וסוג.

*ההיסטוריה המפתיעה של משרדי הפרסום הישראליים בקאן

*2013 - השנה השחונה

בדיקת אייס בענף מעלה שמשרד הפרסום המוביל בכמות ההגשות הוא 'באומן בר ריבנאי' עם כ-20 עבודות. בבאומן ינסו לשחזר את ההצלחה המטורפת מ-2012 או לפחות למחוק את חרפת 2013. מיד אחרי באומן נמצא משרד הפרסום מקאן אריקסון עם 15 עבודות שיוגשו לתחרות. מבין משרדי הפרסום המובילים בזירה המקומית, מקאן שהצליח לגרוף פרסי קריאייטיב רבים מסביב לעולם לא הצליח עד היום לאסוף את פרס האריה לחיקו - אולי השנה.

משרדי הפרסום אדלר חומסקי (שסניף המגזרים שלו 'טריו' זכה ב-2005 בגראנד פרי) וגיתם BBDO צפויים להגיש כ-10 עבודות לפסטיבל כל אחד, כאשר המשרד המצליח ביותר בישראל בפסטיבל קאן y&r, שכיום מחלקת הקריאייטיב שלו מנוהלת על ידי גיא בר המשמש גם כמנכ"ל משותף, צפוי להגיש כ-8 עבודות.

שמעוני פינקלשטיין ברקי שהיה למשרד הפרסום הישראלי הראשון שזכה באריה זהב (בשנת 2007) יגיש השנה 3-4 עבודות לתחרות. משרד הפרסום LEAD שהופך להיות חבר מן המניין ברשימת משתתפי קאן יגיש השנה 4 עבודות לתחרות, כמו גם דרורי שלומי שמנסה את מזלו ויגיש השנה 3 עבודות לתחרות.

מפעל משומן שחוגג 61: מחירי ההגשות נעים מ-500 ל-1350 יורו

על פי אתר התחרות, מחירי ההגשות העדכניים (לאחר תום שלב הדדליין הראשוני) נעים כעת בין 500 יורו בקטגוריות המסורתיות ל-1350 יורו בקטגוריית האינטגרייטד. מספר הקטגוריות בתחרות עומד על 17: רדיו, סרטים, PR, פרומו, עיצוב, מובייל, סייבר, דיירקט, עיתונות (פרינט), חוצות, מדיה, חדשנות, עיצוב מוצר, קראפט, תוכן ממותג, טיטניום ואפקטיביות.

השנה יחגוג מפעל הפרסים המשומן והרווחי של פסטיבל קאן את שנתו ה-61. לזכותו ייאמר שמדובר במפעל נוצץ, מרחיב את הדעת ומקצועי מן המעלה הראשונה. הממוצעים מן השנים האחרונות מלמדים על היקף הגשות של יותר מ-36 אלף עבודות מסביב לעולם. אלו נשפטות על ידי עשרות בכירי קריאייטיב הנאספים בקאן למען השיפוט שיוצא לדרכו לפני מועד התחרות המתוכנן השנה ל-15 עד 21 ביוני.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לקוח 24/04/2014 11:44
    הגב לתגובה זו
    תשקיעו בי כמו שאתם משקיעים בתחרויות המטופשות ,ואני אקח אתכם אחד אחד לצחובוי ואקנה לכם גביע פרס מדליה מה בא לכם ?
  • קופירייטר 26/04/2014 17:14
    הגב לתגובה זו
    בוא תגדל קצת ביצים ותעיז לעשות קריאייטיב קצת יותר יצירתי בשוטף. מבטיח לך שכשתפסיק להיות כל כך שמרן ותאשר למשרד הפרסום שלך לעשות קריאייטיב אמיתי, גם המכירות שלך יעלו, וגם משרד הפרסום יקבל את ההכרה שלו. איך אני איתך?
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.