שוקה נלחם ביונים: סוכני הביטוח יוצאים נגד ביטוח ישיר באמצעות ליאו ברנט

לשכת סוכני הביטוח מחדשת את מאבק הסוכנים על תדמיתם מול חברות הביטוח. יוצאים נגד היונים של 'ביטוח ישיר' וקמפיין "שוקה" של '9 מיליון'
משה בנימין | (17)

לשכת סוכני הביטוח משיבה מלחמה ומשיקה קמפיין נגטיבי כנגד חברת ביטוח ישיר. בחירתו של נשיא חדש ללשכת סוכני הביטוח - אריה אברמוביץ, מחדשת את מאבק הסוכנים שייצאו מחר (יום ד') בקמפיין פרסום כנגד חברת 'אי.די. איי - ביטוח ישיר' המחזיקה גם במותג '9 מיליון', במטרה לחזק את מעמדו של סוכן הביטוח.

הקמפיין יושק כתגובה ישירה למסע הפרסום האגרסיבי של חברת ביטוח ישיר, שמריצה זה תקופה ארוכה את הפרסומות בכיכובה של שני כהן לפעילות '9 מיליון', שבמסגרתו היא תוקפת את סוכני הביטוח ומציגה אותם כגורם מיותר שהלקוח מממן.

מודעות הקמפיין יתקפו באופן ישיר את המסרים העיקריים של ביטוח ישיר ויסיר את המסכה מעל פעילות החברה. מודעות לשכת סוכני הביטוח יתקפו את קמפיין "שוקה" בכותרת "מרוב שוקה - הביטוח הישיר יצא שקשוקה!" ואת קמפיין "היונים" עם הטקסט: "לא תמיד כשיונה עושה עליך מלמעלה, זה כזה מזל...".

בנוסף, יתקוף הקמפיין של הלשכה את הוצאות הפרסום המופרזות והמנופחות של ביטוח ישיר שבאות, בסופו של דבר, על חשבון לקוחותיהם. הסוכנים מצרפים נתונים מהם עולה, כי על פי דוחות "יפעת בקרת פרסום", חברת אי.די.איי (ביטוח ישיר) השקיעה בפרסום כ-595 מיליון שקלים בין השנים 2011-2013 ומהם 73 מיליון שקלים בקמפיין "היונים" ו-46 מיליון שקלים בקמפיין "שוקה".

המודעה הראשונה שתתפרסם מחר הופכת את המאבק לאישי מאי פעם - קמפיין הסוכנים יתקוף את העובדה כי 700 טלפנים של ביטוח ישיר יצאו לנופש מיוחד בשבוע שעבר בתאילנד על חשבון לקוחותיהם. לנופש של הטלפנים הוזמנה והוטסה באופן מיוחד הזמרת נינט טייב.

משרד הפרסום שזכה בתקציב הפרסום של לשכת סוכני הביטוח הוא ליאו ברנט בראשותו של גיא קלנר. המשראד זכה בתקציב לאחר מכרז שנערך בחודשים האחרונים אך היציאה לקמפיין נדחתה עד לתום הליך הבחירות לנשיא חדש ללשכה. היקף ההשקעה בקמפיין יעמוד על כ-600 אלף שקלים ועיקרו מודעות בעיתונות, תשדירים ברדיו, ופעילות נרחבת במדיה החברתית. בשלב הבא ייתכן והקמפיין יעלה גם בסרטונים בטלוויזיה.

נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ: "הימים בהם הביטוח הישיר יכולים להפיץ שקרים במאות מיליונים על סוכני הביטוח הסתיימו. הנתונים מוכיחים שהעימות המקצועי מול הישיר הוכרע בנוקאאוט לטובת הסוכנים - 90% מציבור המבוטחים בישראל בוחר לרכוש פוליסה באמצעות סוכן ביטוח אישי ומקצועי על פני טלפן זמני בביטוח ישיר. כעת אנו מנהלים מלחמה עיקשת במרחב הציבורי, בתקשורת ובבית המשפט".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גיא קלנר, מנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט מסר: "אנו שמחים מאוד על האמון שקיבלנו מלשכת סוכני ביטוח ובטוחים שיחדיו נשיג את המטרות המיוחלות".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    מייק אב 08/03/2014 20:43
    הגב לתגובה זו
    למיטה הערכתי אפסו הסיכויים לעצור או לשבש את השיטה המנצחת לפיה המבוטח השפוי מקבל בזמנו הפנוי שרות ביטוחי טלפוני יעיל ומהיר היישר אל חדר מגורים שלו בבית במקום כל הטרחה ובזבוז זמן והרי חברת ביטוח ישיר השכילה לעשות זאת היטב וכבשה בכך את דעת הקהל בגישתה זו ובאמינותה למבוטח.
  • 14.
    רון 07/03/2014 17:32
    הגב לתגובה זו
    שיבינו כל חברות הישיר שאי אפשר להחליף סוכני ביטוח מקצועים
  • 13.
    חסן 06/03/2014 13:11
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין טוב, אבל קמפיינים כאלו עובדים רק כשתופסים את המתחרה עם המכנסיים למטה - כשהוא לא מוכן עם תשובה לקמפיין. אני די בטוח, שבאומן וגליקמן קוראים אייס וכבר בונים קמפיין תשובה מנטרל + היח"צ מכין תשובה לכל האשמה. קלנר, בקמפיין משוויצים אחרי שהוא עבד ולא רק כשחשבת על הרעיון, הרווחת יח"צ למשרד שלך אבל דפקת את הלקוח שלך בדרך.
  • 12.
    צילה 06/03/2014 10:01
    הגב לתגובה זו
    מה הם בידיוק רצו להגיד
  • 11.
    (ל"ת)
    בעד מי הקמפיין ??? 06/03/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חבל על הכסף (ל"ת)
    נימרוד 06/03/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    קמפיין לא ברור (ל"ת)
    שמעון 06/03/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חיים 06/03/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    חבל מאד שבימקום לבנות את סוכני הביטוח הם תוקפים את החברות הישירות בצורה שהציבור לא מבין
  • 7.
    ת״אביבי 05/03/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
    במקום לתקוף בקמפיין אינפנטילי ולא ברור את הקמפיינים של המתחרים זה היה משיג תוצאות יותר טובו, אבל סתם לתקוף ככה ואולי על דרך השלילה זה יצלח, וותרו לא מספק את הסחורה, אם אין לכם משהו טוב לומר אז הדברים הרעים רק מוציאים אתכם עוד יתר חלשים
  • 6.
    ליאו ברנט=באומן 05/03/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
    מדהים איך באומן מצליחים לצאת מזה בשלום. משפחת שניידמן לא ממש יעופו על זה.
  • 5.
    יופי 05/03/2014 12:00
    הגב לתגובה זו
    האמת, הסוכנים צודקים.
  • 4.
    מעניין לי תתח.. מה כ 05/03/2014 08:39
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהם מפנקים את העובדים עוד יותר בא לי להישאר אצלם..וכמה עלה לכם הקמפיין ההזוי הזה..קראייטיב מעפן!
  • 3.
    גליקמן הוא המשרד של 9 מיליון. לא באומן (ל"ת)
    בלה בלה 04/03/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
  • בלה בלה בלה 04/03/2014 16:55
    הגב לתגובה זו
    סוכני הביטוח
  • 2.
    איתמר 04/03/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    אז הלשכה של סוכני הביטוח יוצאת בקמפיין פירסומי בו היא תוקפת את הוצאות הפרסום של הישירות?
  • 1.
    אבחנה 04/03/2014 14:26
    הגב לתגובה זו
    שליאו ברנט הוא משרד מאותה בעלות של משרד באומן שמפרסם את ביטוח ישיר?
  • יותר קל להם למשוך את האימג'ים לרקעים (ל"ת)
    אבחנה נוספת 04/03/2014 16:03
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.