דניאל פומרנץ פלייבוי
צילום: גדעון לוין
under40

"צריך לגרום לקהל להבין שתדמית שונה מזהות, לשבור מיתוס שאין עומק לפלייבוי"

מו"ל ומנכ"ל פלייבוי דניאל פומרנץ, הוא האורח של אייס ב-under 40. מה עשה במשך 12 שנים, ואת מי היה רוצה לראיין במגזין שהפצתו החלה בשבוע שעבר
נועה שנהב | (8)

דניאל פומרנץ הוא המו"ל ומנכ"ל חברת פלייבוי ישראל, שהחלה בשבוע שעבר להפיץ את המגזין בארץ. פומרנץ, עו"ד בהכשרתו ועולה חדש, ינסה לשכנע אותנו למה הכתבות בעיתון, חשובות לא פחות מהתמונות של נערת האמצע או נערת השער.

.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

הערך של שיתוף פעולה הוא הכי אנדר רייטד. תמיד יש מתח טבעי בין המחלקות; היח"צ, התוכן, השיווק והמכירות. המערכת למשל רוצה לשמור הפתעות ושדבר לא ידלוף החוצה. היח"צ והשיווק רוצים להדליף את כל הדברים החמים. יש להם לפעמים מטרות הפוכות. אני כמנכ"ל, עובד ממש קשה כדי לגרום לשיתוף פעולה, שילמדו לסמוך אחד על השני ואני חושב שאנחנו כבר מצליחים לעבוד טוב יחד. בכל פעם שיש בעיה או משבר והצוות עובד על זה יחד, אני גאה לראות את זה כי עבדנו קשה על זה. יש מגזינים ומערכות בעולם שעבור המנכ"ל שיתוף הפעולה הוא לא ערך חשוב כל כך, אנשים לא תמיד מחשיבים שיתוף פעולה למשהו שיכול להיות המפתח להצלחה. אבל בעיניי לא מספיק להכין גיליון מושלם, צריך גם למכור אותו ולא מספיק למכור אותו אם מה שמוכרים הוא לא איכותי. ובשביל זה צריך שכולם יעבדו יחד.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

הכי אובר רייטד זה ה-glamour. בכל מגזין יש סוג של glamour בעבודה, זה תמיד חלק מהמדיה, וגם בפלייבוי. אבל אני חושב שהרבה אנשים לא מעריכים כמה קשה עובדים ביומיום כדי שהגיליון יצא. ה-glamour הוא אחוז קטן מאד מכל מה שעושים.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

עבדתי 12 שנה בעורך דין ומאוד נהניתי, אבל תמיד ידעתי שזה לא זה. הרגע הכי משמעותי בקריירה שלי היה כשעשיתי 2 החלטות מהרגש יותר מאשר מהשכל, דבר שהוא יוצא דופן עבורי: הראשונה - לעלות לארץ, והשנייה - מהדורת פלייבוי ישראלית. אחרי יותר משנה של עלייה ועבודה בפלייבוי, אני בטוח שהן ההחלטות הכי נכונות שעשיתי בחיים, ואני גאה בעצמי שהיה לי את האומץ לעשות את זה.

4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

אני שחקן. הרבה שנים שיחקתי בתיאטרון, כשהייתי עורך דין היו לי כמה לקוחות מפיקי קולנוע ושיחקתי קצת בסרטים שלהם. תמיד אהבתי את המשחק ולמדתי שיעורי משחק במשך השנים. תמיד רציתי להיות שחקן, אבל כשהלכתי לקולג', חשבתי שאני גם צריך למצוא עבודה אמיתית... אז הלכתי ללמוד משפטים.

5. האישה שאתה הכי רוצה לראיין למגזין:

יש הרבה. למשל הייתי רוצה לעבוד עם סתיו שפיר ועם בר רפאלי. הכוונה שלנו היא לכתוב על אנשים מעניינים, וזה כולל נשים וגברים, כולל חברות כנסת, נשות עסקים וגם דוגמניות.

אבל בסופו של דבר בגיליון שלכם, אבי דיכטר יושב בראיון עומק, ונטלי דדון מצטלמת בלי חולצה

זה יצא כך במקרה. הפעם זה אבי דיכטר, בפעם הבאה אולי זו תהיה פוליטיקאית. נטלי דדון היא דוגמנית, זה המקצוע שלה. היא מצטלמת ככה כי זה מה שהיא עושה. אבל אני יכול לראיין גם את ציפי לבני. זה לא עניין של אישה או גבר. בסופו של דבר זה מגזין לגבר, ואנחנו רוצים להביא כל מה שמעניין גבר - ספורט, כלכלה, רכבים וגם כמובן נשים. אבל נשים שמצטלמות בצורה סקסית זה נשים שעוסקות בתחום הזה, והגברים או נשים שאנחנו מראיינים - הם אנשים שמתעסקים במגוון תחומים.

6. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפר?

לעבוד עם תשוקה. אני גם תמיד מחפש אנשים שעובדים עם תשוקה.

7. פרגן למתחרים

כל פעם שאני רואה משהו שנתפס כבלתי אפשרי ובכל זאת מצליח, אני מאוד מעריך את זה. למשל כש'ישראל היום' נכנסו לשוק עם רעיון אחר לגמרי ממה שהיה קיים בארץ, הרבה אנשים אמרו שזה לא יצליח וחשבו שאף אחד לא יקרא את זה. עכשיו זה נראה לנו הצלחה בטוחה, אבל בהתחלה זה לא היה ככה. גם כש'טיים אאוט' התחיל, לא מעטים אמרו שזה מאד לא קשור לישראלים ומי צריך עוד מגזין בינ"ל, ועכשיו זה מאד מצליח.

8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

בגדול הישראלים מכירים את המותג 'פלייבוי שזה יתרון, אבל מצד שני, יש מעט מאד ישראלים שקראו את העיתון באמת. הם חושבים שהם יודעים מה זה 'פלייבוי' אבל בעצם לא יודעים. מי שיקרא יופתע לטובה: יש הרבה תוכן והוא רציני, הכתיבה ברמה גבוהה, התמונות הן הפקות אמנותיות שאני מאד גאה בהן. יש לנו אתגר גדול לצמצם את הפער הזה בין הזהות שלנו לבין מה שנתפס כזהות שלנו. אנחנו צריכים לגרום לקהל להבין שהזהות שלנו שונה מהתדמית. אנחנו רוצים לשבור את המיתוס שלפלייבוי אין עומק ומשמעות.

9. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

תמיד אני אומר שאנחנו לא בעסק של "המגזין", אלא בעסקי התוכן. אשמח להביא את העבודה שלנו גם לספרים, לטלוויזיה, לקולנוע ואפילו לתיאטרון. אני רוצה להשתמש בכוח של העסק והמותג, בשביל מגוון אמנויות.

10. פלייבוי יכול להצליח בארץ?

פלייבוי הוא מגזין יפה ומסובך, בדיוק כמו ישראל. אנשים מכירים את המותג אבל לא ממש יודעים מה יש בו, בדיוק כפי שאנשים מכירים את ישראל אבל לא ממש יודעים מה יש בה. יש בישראל אנשים שאוהבים לחשוב, לדבר ולהתווכח, זו מדינה מלאה ביופי ואופנה, יש הרבה יופי ורצינות, שילוב של מודרניות ומסורת. פלייבוי מתאים בדיוק לארץ כל כך מסובכת ויפה. אשמח לראות שפלייבוי הופך להיות פורום לרעיונות, לוויכוח, פלטפורמה לשיח כזה.

מה הקשר בין הדברים האלה לפלייבוי, בשביל מה צריך את פלייבוי?

השילוב של רצינות ועניין, עם הכיף והחיוביות - זה בסיס מעולה בעיניי כדי לחשוב ולהיכנס לשיחה משמעותית ואיכותית.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קראתי שהוא לא שילם לעובדים משכורות ופנסיה (ל"ת)
    רותם 31/03/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גבר ישראלי 30/04/2013 23:22
    הגב לתגובה זו
    ישראלים זה לא אמריקאים שמתעסקים בשטויות. מעט מאוד גברים ישלמו כסף בשביל עיתון כזה
  • 3.
    שפנפנה 10/03/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    אדם לא חשוב ועיתון לא חשוב אבל מזיק מאוד מאוד לתדמיתן של הנשים.
  • 2.
    עידן 10/03/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    כלום? אפילו לפנאי פלוס היו שערים הרבה יותר נועזים. חבל שהמגזין יפספס את ההזדמנות הזאת, הם חייבים לספק את הסחורה.
  • 1.
    דני 10/03/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    שהוא גר עם שותפים, ועוד עשו את זה בערוץ 2.
  • נכון חחחחח (ל"ת)
    קרן 10/03/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
  • יועץ 10/03/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    תנוח כי קנאה זה מעייף
  • גם לכתוב טוקבקים ממשרד היח"צ זו לא עבודה קלה (ל"ת)
    מיכה 10/03/2013 16:44
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.