"כלל שאני לא מפר: לא לעבוד בשישבת, לא מקפיצים אנשים, אני לא קורא מיילים"
הפרסומאי אסי יריב הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. יריב הוא מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום צדר יריב.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
התחום שלי, פרסום, עצמו הוא אנדר רייטד. פרסום בשנים האחרונות הפך לתחום שבו לכולם יש מה לומר. כולם יודעים להיות פרסומאים; הלקוחות, הספקים, אנשים מעירים הערות ברחוב... כולם יודעים לקנות מדיה, כולם יודעים הכל. בהרבה מקרים, לפרסומאי נשאר להיות ביצועיסט בלבד וזה קצת עצוב. היום, בשביל לעשות את העבודה שלנו, צריך מאוד לעמוד על שלך ולבחור את הלקוחות שיתנו בך את האמון.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
שוב פעם - התחום שלי. לתחום הזה יש הילה, יש לו גלמור, ואנשים מבחוץ בטוחים שאנחנו כל היום עושים שורות, יוצאים עם דוגמניות ומתחככים עם סלבריטאים. רוב האנשים לא יודעים איזו עבודה קשה ותובענית זה. אנחנו נותני שירות ולתת שירות זה דבר קשה. יש מידה מסוימת של זוהר, אבל הזוהר הזה הוא אובר רייטד.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
קמפיין לקוטג' של שטראוס. לפני 10 שנים בערך הייתי מנהל צוות קראייטיב בהשקה של קוטג' 'שטראוס'. זה היה הטיטאניק שלי. השקענו בזה כל כך הרבה וזה היה פלופ היסטרי. שילוב של חוסר התאמה בין הלקוח והמשרד, ויומרנות גדולה. האסטרטגיה הייתה ללכת הפוך מ'תנובה' (הגבינה עם הבית), להיות הקוטג' האחר, הבועט... ניסינו לעקוץ את 'תנובה' ויצא תסריט שאף אחד לא הבין. אני לא אשכח את זה.
4. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
המשרד שלנו, פרסום צדר יריב. גדי צדר ואני הקמנו את המשרד לפני 7 שנים, ב-4 ידיים, בלי שידענו לגמרי לאן זה הולך בהתחלה. היום יש לנו לקוחות מהשורה הראשונה, מעסיקים 18 איש, נותנים פתרונות לכל הענף שלנו, מעניקים חבילה מלאה כולל דיגיטל, עושים את זה טוב וגם מצליחים להינות מהדרך.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
למדתי משחק והתפרנסתי בתור ליצן בימי הולדת שלי ילדים.
6. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
קודם כל מבלה עם המשפחה המהממת שלי, מבשל ורץ הרבה קילומטרים.
7. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב:
הייתה לי מסעדה או בר או משהו שקשור באוכל.
8. מי פתח לך דלת?
דוד טמיר ז"ל, שהיה הראשון שלקח אותי לעבודה מבית ספר לקופי רייטינג, ופתח לי את הדלת למשרד שלו. משה רוזנבלום נתן לגדי ולי הזדמנות גדולה כשהיה הלקוח הראשון במשרד שלנו עם 'קניוני ישראל'. יחד איתו בנינו מותג וזאת הדלת הכי משמעותית שנפתחה לנו. וכמובן גדי צדר, השותף שלי, פתח לי דלת, כאשר היה לו סטודיו לעיצוב קטן והוא אמר לי "בוא נקים משרד פרסום".
9. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?
לא לעבוד בשישי שבת. לא פותחים את המשרד, לא מקפיצים אנשים. אני לא קורא מיילים בשבת, ואני מתעקש להתנתק. אין שום דבר שאי אפשר לעשות בראשון על הבוקר.
10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
יש לי כמה יעדים. בין היתר אני רוצה בשנה הקרובה לרוץ מרתון מלא. ולהמשיך לפתח את הסטארט אפ שגדי ואני שותפים בו -
לסיכום: המהלך הפרסומי הכי מבריק של הזמן האחרון:
מה שהכי הדליק אותי זה הפרסומת של Go Daddy עם בר רפאלי והנשיקה. הפרסומת הזאת בדיוק מוכיחה איך רעיון קטן וחכם יכול לעשות מהומת אלוהים. לפרסומת הזאת יש המון טייק-אופים בעולם, שלא נדבר על זה ש-Go Daddy דיווחה שמה שקרה לה במכירות באותו ערב היה חסר תקדים. הפרסומת הזאת היא תצמית הפרסום - רעיון בולט, קטן ורלוונטי מאוד למוצר. זה היה מהלך מבריק לכל הנוגעים בדבר, כולל בר רפאלי שעשתה בחירה חכמה.
- 12.מישהי 05/04/2013 00:13הגב לתגובה זוולא התקבלתי :( באמת בחור מקסים!
- 11.משה 13/03/2013 15:03הגב לתגובה זויצא לי לעבוד מולו..אחלה בן אדם
- 10.אסי תעשה לי מלך (ל"ת)דני 07/03/2013 20:50הגב לתגובה זו
- 9.משה 04/03/2013 15:41הגב לתגובה זומדוע לא לפרגן?
- 8.ערן 04/03/2013 09:30הגב לתגובה זואני בכלל מתחום אחר, במקרה נפלתי על הכתבה. איזה קנאה מגעילה בטוקבקים. בן אדם מרואיין, לא מזיק לאף אחד, לא מעליב אף אחד, המשפחה שלו קוראת, הילדים שלו, זה רגע שמח בשבילו, למה להרוס? עלובים
- ש 05/03/2013 14:58הגב לתגובה זוצודק, צודק, ושוב פעם צודק! בושה וחרפה איך אנשים מדברים. דבריו לחלוטין לעניין, ונראה כמו בן אדם. דבר שבקשי קיים בעולם פרסום המזוייף. מקווה שיצא לי לעבוד איתך או אצלך בעתיד.
- 7.יישר כח (ל"ת)מרדכי 03/03/2013 16:55הגב לתגובה זו
- 6.גבר שבגברים (ל"ת)יניב 03/03/2013 15:37הגב לתגובה זו
- 5.עלוקה 03/03/2013 15:30הגב לתגובה זופחות משכיר
- 4.פרסומאי 03/03/2013 14:29הגב לתגובה זומצטער
- איזה קנאי (ל"ת)חבל 03/03/2013 15:41הגב לתגובה זו
- FTZ 03/03/2013 16:56כזה הוא אסי
- 3.אחד שיודע 03/03/2013 14:08הגב לתגובה זואם אין לכם תותחי על לראיין אל תראיינו. או שתתנו את הטופ של הטופ או שלא אבל סתם לראיין מישהו שבגיל הנכון?
- אתה עולב (ל"ת)חבל 03/03/2013 15:41הגב לתגובה זו
- 2.נו באמת!? 03/03/2013 13:44הגב לתגובה זוולא ב-ת'
- ותוקן כנראה (ל"ת)צודק 03/03/2013 13:47הגב לתגובה זו
- 1.תותח האיש ותותחים אנשי המשרד (ל"ת)גלעד 03/03/2013 13:39הגב לתגובה זו
- ניר 03/03/2013 16:50הגב לתגובה זותענוג של בן אדם
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
