under40

"כלל שאני לא מפר: לא לעבוד בשישבת, לא מקפיצים אנשים, אני לא קורא מיילים"

אסי יריב, מנכ"ל ושותף ב'צדר יריב', הוא האורח ב-under 40. מי הכניס אותו לתעשייה, על תדמית הפרסומאי, וכמה מילים על הקמפיין (הכושל) שעשו לקוטג'
נועה שנהב | (18)

הפרסומאי אסי יריב הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. יריב הוא מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום צדר יריב.

.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

התחום שלי, פרסום, עצמו הוא אנדר רייטד. פרסום בשנים האחרונות הפך לתחום שבו לכולם יש מה לומר. כולם יודעים להיות פרסומאים; הלקוחות, הספקים, אנשים מעירים הערות ברחוב... כולם יודעים לקנות מדיה, כולם יודעים הכל. בהרבה מקרים, לפרסומאי נשאר להיות ביצועיסט בלבד וזה קצת עצוב. היום, בשביל לעשות את העבודה שלנו, צריך מאוד לעמוד על שלך ולבחור את הלקוחות שיתנו בך את האמון.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

שוב פעם - התחום שלי. לתחום הזה יש הילה, יש לו גלמור, ואנשים מבחוץ בטוחים שאנחנו כל היום עושים שורות, יוצאים עם דוגמניות ומתחככים עם סלבריטאים. רוב האנשים לא יודעים איזו עבודה קשה ותובענית זה. אנחנו נותני שירות ולתת שירות זה דבר קשה. יש מידה מסוימת של זוהר, אבל הזוהר הזה הוא אובר רייטד.

3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

קמפיין לקוטג' של שטראוס. לפני 10 שנים בערך הייתי מנהל צוות קראייטיב בהשקה של קוטג' 'שטראוס'. זה היה הטיטאניק שלי. השקענו בזה כל כך הרבה וזה היה פלופ היסטרי. שילוב של חוסר התאמה בין הלקוח והמשרד, ויומרנות גדולה. האסטרטגיה הייתה ללכת הפוך מ'תנובה' (הגבינה עם הבית), להיות הקוטג' האחר, הבועט... ניסינו לעקוץ את 'תנובה' ויצא תסריט שאף אחד לא הבין. אני לא אשכח את זה.

4. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

המשרד שלנו, פרסום צדר יריב. גדי צדר ואני הקמנו את המשרד לפני 7 שנים, ב-4 ידיים, בלי שידענו לגמרי לאן זה הולך בהתחלה. היום יש לנו לקוחות מהשורה הראשונה, מעסיקים 18 איש, נותנים פתרונות לכל הענף שלנו, מעניקים חבילה מלאה כולל דיגיטל, עושים את זה טוב וגם מצליחים להינות מהדרך.

5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

למדתי משחק והתפרנסתי בתור ליצן בימי הולדת שלי ילדים.

6. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

קודם כל מבלה עם המשפחה המהממת שלי, מבשל ורץ הרבה קילומטרים.

7. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב:

הייתה לי מסעדה או בר או משהו שקשור באוכל.

8. מי פתח לך דלת?

דוד טמיר ז"ל, שהיה הראשון שלקח אותי לעבודה מבית ספר לקופי רייטינג, ופתח לי את הדלת למשרד שלו. משה רוזנבלום נתן לגדי ולי הזדמנות גדולה כשהיה הלקוח הראשון במשרד שלנו עם 'קניוני ישראל'. יחד איתו בנינו מותג וזאת הדלת הכי משמעותית שנפתחה לנו. וכמובן גדי צדר, השותף שלי, פתח לי דלת, כאשר היה לו סטודיו לעיצוב קטן והוא אמר לי "בוא נקים משרד פרסום".

9. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?

לא לעבוד בשישי שבת. לא פותחים את המשרד, לא מקפיצים אנשים. אני לא קורא מיילים בשבת, ואני מתעקש להתנתק. אין שום דבר שאי אפשר לעשות בראשון על הבוקר.

10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

יש לי כמה יעדים. בין היתר אני רוצה בשנה הקרובה לרוץ מרתון מלא. ולהמשיך לפתח את הסטארט אפ שגדי ואני שותפים בו - face to zion, שתהיה הפלטפורמה של שנות ה-2000 להנצחה.

לסיכום: המהלך הפרסומי הכי מבריק של הזמן האחרון:

מה שהכי הדליק אותי זה הפרסומת של Go Daddy עם בר רפאלי והנשיקה. הפרסומת הזאת בדיוק מוכיחה איך רעיון קטן וחכם יכול לעשות מהומת אלוהים. לפרסומת הזאת יש המון טייק-אופים בעולם, שלא נדבר על זה ש-Go Daddy דיווחה שמה שקרה לה במכירות באותו ערב היה חסר תקדים. הפרסומת הזאת היא תצמית הפרסום - רעיון בולט, קטן ורלוונטי מאוד למוצר. זה היה מהלך מבריק לכל הנוגעים בדבר, כולל בר רפאלי שעשתה בחירה חכמה.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מישהי 05/04/2013 00:13
    הגב לתגובה זו
    ולא התקבלתי :( באמת בחור מקסים!
  • 11.
    משה 13/03/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד מולו..אחלה בן אדם
  • 10.
    אסי תעשה לי מלך (ל"ת)
    דני 07/03/2013 20:50
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    משה 04/03/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא לפרגן?
  • 8.
    ערן 04/03/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    אני בכלל מתחום אחר, במקרה נפלתי על הכתבה. איזה קנאה מגעילה בטוקבקים. בן אדם מרואיין, לא מזיק לאף אחד, לא מעליב אף אחד, המשפחה שלו קוראת, הילדים שלו, זה רגע שמח בשבילו, למה להרוס? עלובים
  • ש 05/03/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    צודק, צודק, ושוב פעם צודק! בושה וחרפה איך אנשים מדברים. דבריו לחלוטין לעניין, ונראה כמו בן אדם. דבר שבקשי קיים בעולם פרסום המזוייף. מקווה שיצא לי לעבוד איתך או אצלך בעתיד.
  • 7.
    יישר כח (ל"ת)
    מרדכי 03/03/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גבר שבגברים (ל"ת)
    יניב 03/03/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עלוקה 03/03/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    פחות משכיר
  • 4.
    פרסומאי 03/03/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
    מצטער
  • איזה קנאי (ל"ת)
    חבל 03/03/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
  • FTZ 03/03/2013 16:56
    כזה הוא אסי
  • 3.
    אחד שיודע 03/03/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    אם אין לכם תותחי על לראיין אל תראיינו. או שתתנו את הטופ של הטופ או שלא אבל סתם לראיין מישהו שבגיל הנכון?
  • אתה עולב (ל"ת)
    חבל 03/03/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נו באמת!? 03/03/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
    ולא ב-ת'
  • ותוקן כנראה (ל"ת)
    צודק 03/03/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תותח האיש ותותחים אנשי המשרד (ל"ת)
    גלעד 03/03/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
  • ניר 03/03/2013 16:50
    הגב לתגובה זו
    תענוג של בן אדם
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.