ביטוח ישיר: רווח של 80 מ' שקל ברבעון; תשואה להון של 33%
בשנת 2024 כולה רשמה ביטוח ישיר רווח של 260.4 מיליון שקל, זינוק של 74%, כאשר התשואה להון עמדה על 27%
ביטוח ישיר איידיאיי ביטוח -1.86% מדווחת על רווח של 80.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי, גידול של 64% לעומת רווח של 48.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. התשואה להון ברבעון עמדה על 33%. החברה ציינה כי . הגידול ברווח נובע בעיקרו מעלייה בהכנסות מהשקעות, משיפור ברווחיות החיתומית בענפי הרכב (בנטרול השפעות המלחמה אשתקד) וכן משיפור במגזרי ביטוח חיים ובריאות, בין היתר בשל השפעות מלחמה שליליות אשתקד, אשר קוזזו בחלקם על ידי ירידה ברווחיות בענפי הרכוש האחרים, כתוצאה מהפרשות מיוחדות להליכים משפטיים.
הפרמיות ברוטו ברבעון הסתכמו בכ-782 מיליון שקל, בהשוואה לכ-712.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-10%. הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי ברבעון הסתכמו בכ-614.3 מיליון שקל, לעומת כ-552.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של
כ-11%.
סה"כ הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים ללא חסכון צמחו ברבעון בכ-5%. הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות ברבעון הסתכמו בכ-73.4 מיליון שקל, לעומת כ-69.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווחים
מהשקעות נטו לרבות רווח כולל אחר (לפני מס) והכנסות מימון הסתכמו ברבעון בכ-73.6 מיליון שקל, לעומת כ-36.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווחים מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים ברבעון הסתכמו בכ-61.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.6 מיליון שקל ברבעון
המקביל אשתקד.
- רבעון מוצלח לביטוח ישיר: זינוק של 87% ברווח הכולל
- ביטוח ישיר רשמה רווח של 150 מ' ש' ב-2023; 49 מ' ש' ברבעון הרביעי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח כללי ברבעון הסתכם בכ-76.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-11%. הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים וחיסכון ברבעון הסתכם בכ-13.3 מיליון שקל, לעומת הפסד
של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות ברבעון הסתכם בכ-14.1 מיליון שקל, לעומת כ-5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-150%.
התוצאות ל-2024
ב-2024 כולה רשמה ביטוח ישיר רווח של 260.4 מיליון שקל לעומת 149.8 מיליון שקל ב-2023, עלייה של 74%. התשואה להון בשנה כולה עמדה על 27%.
הפרמיות ברוטו בשנת 2024 הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.0 מיליארד שקל ב-2023, גידול של כ-23%. הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי בשנת 2024 הסתכמו בכ-3.1
מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.4 מיליארד שקל ב-2023, גידול של כ-28%. הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים ללא חסכון בשנת 2024 צמחו בכ-4%. סה"כ הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים בשנת 2024 צמחו בכ-3% והסתכמו בסך של כ-372.6 מיליון שקל, לעומת סך של כ-361.8
מיליון שקל ב-2023.
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
- הפרשים של עשרות אלפי שקלים בביטוח החיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל...
הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות בשנת 2024 הסתכמו בכ-285.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-280.1 מיליון שקל ב-2023.
ההכנסות מהשקעות נטו בשנת 2024, לרבות רווח כולל אחר (לפני מס), הסתכמו לסך של כ-250.5 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ-172.9 מיליון שקל בשנת 2023. רווח מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים הסתכם בסך של כ-222.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח בסך של כ-154.6 מיליון שקל בשנת 2023, גידול של כ-44%.
- 1.תהיה תוספת נחמדה לכתוב מה עשתה המנייה במקביל (ל"ת)אנונימי 02/05/2025 09:17הגב לתגובה זו

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".