חשבתם שטסלה היא הכי גדולה? סין, שוק ה-EV הגדול ביותר, בחרה ב-BYD
שוק הרכב החשמלי הסיני עדיין בצמיחה וזה טוב לכל יצרני ה-EV. סין, אחרי הכל, היא השוק הגדול בעולם לרכבי רכב חשמליים. אבל ה-EV המוביל הסיני BYD BYD COMPANY LTD ADR צומח הרבה יותר מהר מהשוק כך שהצורך להתחרות ב-BYD אינו כל כך טוב עבור יצרניות EV אחרות.
BYD פרסמה אתמול כי מכרה 209,467 מכוניות נוסעים חשמליות (EV) בחודש אפריל, עלייה של 1.6% מ-206,089 מכוניות שנמסרו במרץ ועלייה של כמעט 100% מ-105,475 מכוניות שנמסרו באפריל 2022. מתחילת השנה מכרה BYD כ-757,384 מכוניות חשמליות, עלייה של כ-94% משנה לשנה.
המכירות של רכבי סוללה חשמליים (BEVs), הסתכמו באפריל ב-104,364 יחידות, עלייה של 1.6% מ-102,670 שנמכרו במרץ ועלייה של כ-82% מ-57,403 שנמסרו באפריל 2022. BYD השנה מכרה 369,011 רכבי BEV עד כה השנה, עלייה של כ-84% לעומת התקופה המקבילה של 2022. יתרת מכירות הרכבים החשמליים של BYD הן היברידיות פלאג-אין.
מניית BYD יורדת מעט במסחר בהונג קונג אך התוצאות שלה נראות מוצקות והיא עדיין בעלייה של 20% מתחילת השנה. אנליסט של סיטי, ג'ף צ'ונג, חזר על דירוג הקנייה שלו וכינה את מניית BYD כבחירה המובילה שלו. מחיר היעד של צ'ונג הוא 602 דולר הונג קונגי למניה, אפסייד מדהים של 160% מהרמות האחרונות. עם זאת, צ'ונג הוא אחד האנליסטים השוריים ביותר בוול סטריט, כאשר מחיר יעד האנליסטים הממוצע של מניית BYD הוא כ-338 דולר הונג קונגי למניה.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הסיני חשוב עבור כל יצרניות ה-EV והמשקיעים רוצים לראות ביקוש חזק. התוצאות מ-BYD היו מעודדות וגם הראו שהחברה עדיין תופסת נתח. המכירות שלה צומחות הרבה יותר מהר משאר השוק. נתוני אפריל המלאים אינם זמינים עדיין, אך מכירות ה-BEV בסין צמחו בכ-12% משנה לשנה ברבעון הראשון.
אחד המשקיעים הידועים ב-BYD הוא וורן באפט - המשקיע המהולל נכנס להשקעה בחברה עוד בשנת 2008 כשרכש 225 מיליון מניות בעבור 230 מיליון דולר. מאז 2008 מניות החברה עלו בכפי 40 אך באפט העדיף לממש רווחים כשברקשייר האת'ווי מחזיקה כעת פחות מ-155 מיליון ממניות החברה.
לפני שמונה חודשים הושקה תחרות אמיתית לטסלה עם כניסת BYD לארץ. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-10,000 רכבים.
אתמול התפרסמו גם המסירות של NIO, XPeng ו-Li Auto שהיו טובות, אך ללי-אוטו היה חודש בולט בהשוואה לשתיים האחרות. בסך הכל, השלושה מסרו 39,418 כלי רכב, לעומת 38,203 כלי רכב שנמסרו במרץ. הצמיחה הייתה טובה, אבל וול סטריט חיפשה קרוב יותר ל-43,000 יחידות ביחד. המשלוחים החודשיים הגיעו לשיא בדצמבר 2022 עם 48,000 יחידות, אך התמריצים לרכישת רכבים חשמליים בסין הסתיימו בדצמבר, ותרמו לצניחה במסירות בתחילת השנה.
- 2.שרון 02/05/2023 14:56הגב לתגובה זונו באמת איך בכלל אפשר להשוות בין טסלה לbyd?נהגתי בשניהם וזה עולם אחר טסלה זה רכב חלומי byd ים של תקלות מי שנסע בטסלה מבין על מה אני מדבר
- 1.מס נסועה לפי ק"מ יקטין או יבטל את הביקוש לרכב חשמלי (ל"ת)זליג 02/05/2023 14:51הגב לתגובה זו
רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?
בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב.
עליית מסים עם צמצום בהטבות
בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום.
השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום.
בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות.
החמרת התנאים על רכבים מזהמים
בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.
העלאת המס לסוגי רכבים שונים:

