רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

מניות קאנו צוללות לאחר שיצרנית ה-EV הסכימה למכור 52 מיליון דולר במניות מוזלות

הסטארט-אפ דל במזומנים מכיוון שהוא פועל להעלות את רכבי החשמל שלו לייצור מלא; העסקה תדלל את שווי הפוזיציות של בעלי המניות הקיימים
דור עצמון |
נושאים בכתבה רכבים חשמליים

מניות סטארט-אפ כלי הרכב החשמליים, קאנו CANOO INC , צוללות בצורה חדה במסחר, לאחר שהחברה אמרה כי היא הסכימה למכור מניות מוזלות כדי לגייס 52.5 מיליון דולר.

המסחר במניה נפתח ב-1 דולר למניה, דיסקאונט של 20%, זאת לאחר שהיא איבדה יותר מ-80% מערכה ב-12 החודשים האחרונים.

קאנו מסרה כי חתמה על הסכמים עם משקיעים מוסדיים למכירת 50 מיליון מניות חדשות, יחד עם כתבי אופציה המעניקים למשקיעים אופציה לרכוש עד 50 מיליון מניות נוספות. המשקיעים משלמים 1.05 דולר למניה, וכל מניה מגיעה עם כתב הסמכה אחד שניתן לממש ב-1.3 דולר למניה.

מחיר העסקה הוא הנחה משמעותית, שכן המניות של קאנו ננעלו ב-1.25 דולר ביום שישי. עבור בעלי המניות הנוכחיים, המשמעות של העסקה היא גם דילול משמעותי של אחזקותיהם, שכן היא תוסיף בין 50 מיליון ל-100 מיליון מניות לספירת המניות הנוכחית של החברה העומדת על 356 מיליון.

קאנו אמרה בנובמבר כי היא דלה במזומנים וכי היא מצפה לגייס כספים על ידי הנפקת מניות חדשות. לחברה היו רק 6.8 מיליון דולר בהישג יד נכון לסוף הרבעון השלישי. קאנו אמרה ביום שני כי היא תשתמש בתמורה נטו של ההנפקה ל"מטרות הון חוזר כללי". החברה צפויה לדווח על תוצאות הרבעון הרביעי שלה בהמשך החודש.

נכון לשעה זו, מניית קאנו נסחרת תמורת 1.1 דולר המעניק לחברה שווי שוק של 390 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי
צילום: shutterstock

רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?

שינוי במיסוי הרכבים, החמרת מס הקנייה על רכבים חשמליים ל-45% והטבת מס של 35,000 שקל, לצד צמצום ההטבות לרכבים לא חשמליים בהתאם לרמות זיהום האוויר שלהם
הרצי אהרון |

בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב.  עליית מסים עם צמצום בהטבות בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום. השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום. בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות. החמרת התנאים על רכבים מזהמים בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.     העלאת המס לסוגי רכבים שונים: