אביב בשווקים: הגרפים מחייכים לרבעון השני - עם איזה סקטורים כדאי לפתוח אותו?
סיימנו רבעון. הנאסד״ק הוביל בתשואה חיובית. הדאו הזדנב עם תשואה שלילית. בסך הכל, רבעון חיובי (S&P 500 כממוצע) שמלמד כמה וול סטריט עובדת על ציפיות ולא על היסטוריה / הווה.
אחרי שעקבנו כאן במשך חודשים אחר מגמת העליה ואז הגדרנו אותה כאופקית בציון 55 (נטיה חיובית) ובהמשך הוספנו עוד כמה נקודות בזכות הדאו (ביום רביעי) אנחנו נכנסים באווירה ירוקה לרבעון השני. מבחינת ה״דעות הכלכליות״ המובעות נראה שהקו עובר ממש באמצע. אני קורא מאמרים שאומרים שהדובים ימשיכו לסבול בהמשך ושאפקט ה-FOMO יעזור לשווקים ואני קורא מאמרים שטוענים שהעליות הן המלכודת הכי חזקה שהיתה בהיסטוריה. תראו למשל את שתי הכותרות המצורפות:
בואו נתעדכן עכשיו בתמונת המצב של שלושת המדדים:
ה-S&P 500 חזר מעל לרמות ההתנגדות של קווי המגמה ונראה במצב טוב מאוד להמשך עליות. אפשר כבר להתחיל לחשוב על 4,325 כעל היעד הבא עם תמיכה להגנה ב-4,030.
גם מדד הנאסד״ק 100 נראה בסדר גמור. פרץ את רמת ההתנגדות, ממשיך לשמור על עוצמה והיעד הבא הוא 13,500. מהלך מעל 13,500 יהיה סימן חיובי ביותר.
- פנסיה במסלול S&P 500 - ההגנה שלא מדברים עליה
- "ה-S&P 500 יגיע ל-7,000 בסוף שנה"; מה התחזית ל-2026?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואחרון חביב מבין המדדים: הדאו. הדאו הוא המדד החלש כרגע מבין השלושה. אבל, ביום רביעי היה זה הדאו עליו הסתמכתי כאן כשהעליתי את ההסתברות לעליית השוק. תחשבו על זה כמצב בו זה שרץ אחרון מתחיל לדחוף את כולם קדימה. היעד הקרוב שלו הוא 34,000.
הנאסד״ק 100 הוא עדיין המדד החזק מבין השלושה אבל נראה שגם החזקה בקרן עוקבת S&P 500 יכולה להיות טובה מתוך הערכות להתחזקות סקטורים אחרים.
סקטורים
הסקטורים הראשיים החזקים כרגע הם טכנולוגיה - XLK, תקשורת (סקטור עתיר דיבידנד) - XLC וצרכנות קבועה / מחזורית XLP-XLY. את הטכנולוגיה כיסינו באמצעות מדד הנאסד״ק 100 ולצרכנות הקבועה התייחסנו בהרחבה במאמרים האחרונים כך שהיום נסתכל על XLC ו-XLY.
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אם אתם מחפשים.ות קרן סל עם סיכוי לעליה יציבה לאורך זמן, אפשר ו-XLC היא הקרן עבורכם. תוכלו לראות ששינויי העוצמה ביחס ל-S&P 500 אינם תכופים ויש פוטנציאל של ממש לעליה. מהלך מעל 60 דולר יתן עוד סימן חיובי. חשוב לציין שמטא META PLATFORMS היא 20% מהקרן וגוגל GOOGLE גם כן מהווה 20% מהקרן כך שהמונח תקשורת כאן הוא רחב ואולי בזכות המיקס הקרן הזו מעניינת.
גם XLY, קרן הצרכנות המחזורית משתקמת יפה מאד. מתחזקת מול השוק ובונה תחתית חזקה. אמזון AMAZON וטסלה TESLA INC הן האחזקות המובילות בקרן. יוצא לפיכך שאם אתם קונים את שתי הקרנות הנ״ל אתם בונים תיק שיש לו ארבעה יסודות: אמזון, טסלה, מטא, גוגל ומגוון של מניות במשקל קטן יותר.
הזדמנות בענף התעופה
עוד סקטור שכדאי לשים אליו לב הוא סקטור התחבורה ובתוכו ענף התעופה. קרן הסל XTN עוקבת אחרי מניות התחבורה. זוהי קרן קטנה ומפוזרת ואפשר לראות על הגרף את התפתחות מגמת העליה. סביר שתעבור את השיא הקודם ורעיונית, התעוררות סקטור התחבורה היא סימן כלכלי משמח (כמו צרכנות).
קרן הסל JETS מיצגת את מניות התעופה וגם היא נמצאת במצב של הזדמנות רכש. התמיכה מעל קו המגמה היורד והחזרה מעל הממוצע הנע ל-200 יום הם סימן חיובי.
לסיכום: הניתוח הטכני בהחלט מתאים לעונת האביב. נראה שהשווקים מוריקים והתחזקות ענפי הצרכנות היא גם סימן אופטימי. מי שמקבל את התמונה הזו ללא התנגדויות יכול להמשיך לזרום עם המגמות והסקטורים החזקים (תמיד תוך תשומת לב לרמות התמיכה - מבחן שמצוינות כאן. הדגשנו את הנושא הזה בשיחות האחרונות). ביום רביעי נבחן עוד מניות מעניינות.
מי שעדיין בצד של אלו שרואים עתיד אדום וחורפי צריך לשאול את עצמו מה הן הנקודות האדומות שמחכות בעתיד והאם הן לא מבוססות על השלכת העבר. כלומר: להגיד אוקראינה / אינפלציה / ריבית / בנקים זה לא מספיק. אלו הן עובדות שכבר מגולמות בשווקים. העובדה שיש התאוששות למרות הריבית הגבוהה מלמדת שתמונת העתיד הקולקטיבית נוטה לירוק.
האם המציאות, ככל שניתן להגדיר מציאות, תתאים לה? את זה נצטרך ללמוד בהמשך ובכל מקרה זכרו שבכל רגע שעובדה מתפרסמת היא רק יכולה לסגור לנו מעגל (למשל: הנה האינפלציה נחלשת...) אבל התחזיות לעתיד הן שיכתיבו את המגמה.
- 11.חג שמח. דעתך על גרף jet blue (ל"ת)נתן 07/04/2023 10:23הגב לתגובה זו
- 10.מה עם התעודה NIKL? (ל"ת)עמי 04/04/2023 22:36הגב לתגובה זו
- 9.סמי אסולין 04/04/2023 16:04הגב לתגובה זוהלוואי שהוא צודק, אבל מקריאה מתקבל רושם שסגל אופטימי מתמיד.
- ל 06/04/2023 10:07הגב לתגובה זוגורביץ' גם הוא אייל אך הרבה פחות אופטימי לעת הזו
- 8.אודי 04/04/2023 12:38הגב לתגובה זוזיו, אם כבר נגעת בנק' אדומות, מה יותר פשוט והוגן לומר כי הדבר שהכי מגולם בשווקים הוא אופציית הפוט שהבנקים המרכזיים מעניקים לשווקים.
- 7.ל 04/04/2023 12:26הגב לתגובה זו?
- 6.האם ישנה תעודת סל עוקבת אחרי קזינו (ל"ת)04/04/2023 11:55הגב לתגובה זו
- 5.לא הבנתי את בארונס 03/04/2023 14:35הגב לתגובה זוהאם לדעתם צריך לברוח מהשוק?
- 4.זה כל מה שכתבת זה קודם ההודעה של הנפט (ל"ת)משה 03/04/2023 12:40הגב לתגובה זו
- 3.דוייטצה בנק נופל 03/04/2023 12:31הגב לתגובה זוולא ראית סימני קץ מן השמים . מל"ט איראן חדר בצפון ובדרום בדובאי אקספו פתחת רגליים.
- 2.דוייטצה בנק נופל 03/04/2023 12:29הגב לתגובה זונחנקת בגז גטו ורשה 80 ואין תשובה ושטיינץ שופטת טובה.
- 1.צח 03/04/2023 12:25הגב לתגובה זותודה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
