כאילו דבר לא השתנה מ-1969: תשדירי הבחירות נשארים גם הפעם
פעם זה היה הדבר הכי מרגש במערכת הבחירות. שבועיים לפי יום הבחירות, התיישבנו סביב מקלט הטלוויזיה בסלון, וצפינו בשלישיית הגשש החיוור מתקוטטים באמצע שנות ה-80 עם ספי ריבלין המנוח, אלה מצד המערך, ההוא מצד הליכוד. ג'ינגל "הליכוד זה נכון" ממשיך להתנגן ברציפות מאז 1992, ואיך אפשר לשכוח את העלמה הצעירה עינת ארליך רוקדת בתשדיר "חייבים ממשלה עם מרצ", אף הוא מאותה שנה.
אז מה שהיה חדיש, חדש ומחודש אז, הוא ישן ומתיישן בעולם של 2022. ולמרות זאת, גם בסבב הבחירות הנוכחי נזכה לצפות בתשדירי בחירות בערוצים הארציים. כלומר, מי שירצה לצפות, ומספרם של אלה הולך וקטן.
בעולם של 1969, הובילה גולדה מאיר את המערך לניצחון נוסף בבחירות לכנסת השביעית, ובישראל פעל ערוץ טלוויזיה בודד בבעלות המדינה, לצד שתי תחנות רדיו (של רשות השידור וגל"צ), וכמה עיתונים (חלקם מפלגתיים). בעולם של 2022, ישנם מספר ערוצים ארציים, תחנות רדיו ארציות ציבוריות ואזוריות-פרטיות, ואינטרנט, כן, אינטרנט, כולל רשתות חברתיות. האינטרנט והרשתות החברתיות הובילו לאורך השנים לירידה חדה בצפייה בתשדירי הבחירות בטלוויזיה, ולעניין שאותם תשדירים יוצרים.
תשדירי הבחירות משודרים במקבצי שידור בערוצים המסחריים ובערוצי תאגיד השידור הציבורי, במספר מועדים ביום. לטובת שידורם, המדינה מפקיעה זמן מסך ללא תשלום מהערוצים, כשאלה המסחריים נאלצים לוותר על ברייק פרסומות. על פי הערכות, הערוצים המסחריים מפסידים בכל מערכת בחירות כזו, כארבעה מיליון שקלים במצטבר.
- נתניהו הציג את ממשלתו החדשה בכנסת: "מצפה שתכבדו את הכרעת הבוחר"
- אריה דרעי מתקרב לאוצר - מה המצע הכלכלי של ש"ס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפלגות אינן משלמות על זמן המסך, ומקבלות את דקות הפרסום לפי גודלן בכנסת. מפלגות חדשות זוכות למינימום זמן פרסום בטלוויזיה. ואולם כאמור, תשדירי הבחירות זוכים לאורך השנים לפחות ולפחות התעניינות, כאשר מירב הפעילות התעמולתית של המפלגות עברה כבר מזמן לאינטרנט ולרשתות החברתיות, שם אפשר לטרגט את "הלקוח", לדעת מי הוא, לעקוב אחריו ולהמריץ אותו להצביע.
בחודשים האחרונים החלה ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לדון בהצעת חוק לרפורמה גדולה בכל סוגיית תעמולת הבחירות. המטרה הייתה להתאימה לעידן הדיגיטלי, שמצידו גם הציב אתגרים חדשים – כגון פייק ניוז. הצעת החוק התבססה על המלצות הוועדה הציבורית בראשותה של נשיאת העליון לשעבר השופטת דורית בייניש מלפני כחמש שנים.
בין היתר קבעה אותה ועדה כי יש צורך לבטל את תשדירי הבחירות בטלוויזיה וברדיו, להקצות לכל מפלגה ארבע דקות (בשתי פעימות של שתי דקות כל אחת, א"כ) לשידור לאורך התקופה לפני הבחירות, ולאפשר למפלגות לרכוש זמן אוויר לפרסום התשדירים, ישירות מהערוצים – כי שקורה למשל בארה"ב.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
