זינוק בהשמעות ברדיו לשירים של ריטה. כמה כסף זה הכניס?
ריטה חוגגת 60 (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
אחת הכוכבות הגדולות של המוזיקה הישראלית בעשורים האחרונים, ריטה, ציינה בחמישי לפני שבוע וחצי יום הולדת 60, מה שהוביל מספר תחנות רדיו להפיק ספיישלים מיוחדים לכבודה. בין היתר התקיים מצעד חגיגי ב-ECO99FM בשיתוף אתר וואלה (שני הגופים שייכים לקבוצת התקשורת של אלי עזור, א"כ), ראיון ברדיו צפון (אף הוא שייך לעזור, א"כ), רצועת שידור עם שיריה בגל"צ ביום שבת לפני שבוע ועוד.
בנוסף לספיישלים, הגבירו תחנות הרדיו השונות, הארציות והאזוריות, את תדירות השמעת השירים של ריטה בתקופה האחרונה, כחלק מחגיגות יום הולדתה.
מבדיקה שערכה חברת מדיה פורסט המפעילה בקשת בקרת מוזיקה ומנטרת השמעות של שירים ברדיו, עבור "ביז מדיה", עולה כי שיריה של ריטה הושמעו במהלך השבוע שעבר, בין 20 למרץ ל-26 במרץ, 241 פעמים – מה שהביא אותה למקום ה-16 ברשימת האמנים הכי מושמעים באותו שבוע. יום הולדתה צוין ב-24 במרץ. באותו יום שודר המשדר החגיגי של וואלה ו-ECO99FM.
מדובר על מספר השמעות גבוה, ביחס לנתון שבוע לפני כן – אז מספר ההשמעות עמד על 116 פעמים (13-19.3) ואילו בשבוע שבין 6 למרץ ל-12 למרץ, שיריה הושמעו 130 פעם. כך יוצא שבשבוע חגיגות יום ההולדת של ריטה, הושמעו שיריה פי שניים יותר מבשבועות שלפני כן.
- האסטרטגיה של 103 וחולשת הרגולטור: הפיצוץ בין מגל לכספית לא מקרי
- אחרי יותר משבועיים: נתן זהבי התנצל על דבריו וחזר לשדר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה קרה בתקופה המקבילה אשתקד? בין 20 ל-26 במרץ 2021, ריטה הושמעה 164 פעמים. גם באותה תקופה צוין יום הולדתה, אם כי אז היה מדובר במספר לא עגול - 59. כך שבשבוע חגיגות ה-60 הושמעו שיריה ב-50% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.
ואיזו תחנה הרבתה להשמיע את ריטה בשבוע החגיגות? רדיו 103 השמיע את שיריה 33 פעמים, ואילו ב- ECO99FM, בו שודר הספיישל, שיריה הושמעו 25 פעמים. בתקופה המקבילה אשתקד, גלי ישראל השמיעה הכי הרבה פעמים את ריטה - 22, ואחריה כאן גימל עם 19 פעמים.
כאמור, את הנתונים הפיקה חברת מדיה פורסט, המספקת הפצת תכנים, ניטור, הקלטה ואנליטיקה של שידורים, הפקת דוחות ומצעדי השמעות, תמלול אוטומטי של מדיה משודרת, מחקרי מדיה עבור תעשיית המוזיקה והפרסום בארץ ובעולם.
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
האם הגידול של 100% ביחס לשבועות שלפני כן, גם תרם לחשבון הבנק של ריטה? כאן מדובר בסוגיה טריקית במקצת. כל השמעה הרדיו אמורה לזכות את הזמר, המלחין (כותב השיר) ופזמונאי (כותב המוזיקה) בתמלוגים, במסגרת אחד מארבעת הגופים המעניקים רישיונות להשמעה של מוזיקה: אקו"ם, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, עיל"ם ואשכולות. גובה התמלוגים משתנה בהתאם למספר ההשמעות, לגודל תחנת הרדיו המשדרת ופרמטרים נוספים.
כך מסבירים זאת למשל באקו"ם: "אנחנו מקבלים באופן שוטף מידע מהיוצרים על היצירות שיצרו - לדוגמה איזו יצירה יצרת? שיר פופ, ג'ינגל, קלאסי, פרוזה? מה חלקך ביצירה - מילים, לחן, עיבוד, הוצאה לאור? ואיך מתחלקים התמלוגים בינך לבין שאר השותפים ליצירה שלך. גופי השידור השונים, תחנות רדיו וגופים אחרים, מדווחים לנו באילו ובכמה יצירות הם משתמשים בשנה. בהסכמים עם כל אחד מגופי השידור נקבע הסדר תשלום תמלוגים על פי סוג השימוש ביצירות, הכנסות או תקציב של הגוף המשדר, כמות השימוש ופרמטרים נוספים. לאחר שנגבה הכסף מגופי השידור, אנחנו מחלקים אותו בין היוצרים לפי כמות ההשמעות וחלקו של היוצר ביצירה. חשוב להדגיש שכל גוף שידור משלם סכום שונה ולכן החלק היחסי שכל יוצר מקבל על כל השמעה משתנה. שיר שהושמע במקום שמשלם לנו יותר, יזכה את היוצר ביותר תמלוגים".
- 2.גוחדה 03/04/2022 15:12הגב לתגובה זוכי יש לה שירים יפים והיא זמרת נהדרת
- 1.מעניין (ל"ת)אמיל 03/04/2022 14:14הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
