רדקום עקפה את התחזיות: ההכנסות צמחו ב-7% לרמה של 11 מיליון דולר
חברת רדקום הישראלית הנסחרת בוול סטריט ועוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות לבדיקת רשתות תקשורת, מדווחת על הכנסות של 11.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, מעל צפי האנליסטים שעמד על 10.58מיליון דולר, ובהשוואה ל-10.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד הנקי עמד על 0.2 מיליון דולר או 2 סנט למניה, השוק צפה להפסד גדול, ברמה של 5 סנט למניה. וזאת בהשוואה לרווח נקי של 0.1 מיליון דולר או רווח של 1 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.
"הרבעון הרביעי של שנת 2021 ייצג סיום חזק לשנה פיסקלית טובה. הגענו להכנסות שיא רבעוניות ושנתיות, ואנו מסיימים את השנה ברף העליון של תחזית ההכנסות השנתית שלנו כאשר מרבית ההכנסות הן הכנסות חוזרות, אשר משקפות את האסטרטגיה שלנו לכוון לחוזים רב-שנתיים היוצרים עבורנו נראות טובה," אמר אייל הררי, מנכ"ל רדקום. "במהלך השנה עמדנו בהצלחה בדרישות הלקוחות שלנו בזמן שהנענו את החברה קדימה ע"י סגירת הזמנות נוספות עבור פתרון שלנו, ה-RADCOM ACE. המשכנו באסטרטגית ההשקעה בפתרון ה-5G המוביל שלנו ובחיזוק ההובלה הטכנולוגית שלנו בהבטחת שירות רשת ה-5G, השקנו את יכולות האינטליגנציה המלאכותית החדשניות שלנו בזמן שהטמענו את הטכנולוגיה שלנו אצל ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון ומיקרוסופט כדי שמפעילים יפרשו שירותי 5G במהירות על הענן הציבורי תוך כדי הבטחת איכות השירות.
"שוק ה-5G ממשיך לגדול. עם גידול בהשקעות בשוק ומעבר של עוד מפעילי תקשורת לרשת ה-5G, אנו רואים עניין הולך וגובר בפתרון הדור הבא של הבטחת הרשת שלנו, אשר משתקף בצמיחת אחוזים דו-ספרתית בצבר ההזמנות של החברה מאז תחילת 2021 ועם מספר הזדמנויות אשר כבר מבשילות לשלבים מתקדמים בתהליכי המכירה שלהן. אנו מאמינים שהמומנטום בשוק יביא דרישה נוספת לפתרונות שלנו, יגביר את היקף העסקים שלנו ויוביל לגידול בצמיחה בעתיד. דרך צבר ההזמנות היציב שלנו, טכנולוגיית הענן החדשנית, וההזדמנויות שיש לנו בשוק, אנו מאמינים שהיסודות לצמיחה חזקה ומשמעותית בשנת 2022 כבר הונחו. בהתבסס על הנראות הנוכחית שלנו, אנו מספקים תחזית הכנסות שנתית ל-2022 בטווח של 42-45 מיליון דולר". התחזית של החברה היא מעל קונצנזוס האנליסטים שעומד על 42 מיליון דולר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
