מודרנה עם הכנסות של 7 מיליארד דולר; אז למה המניה יורדת בטרום?
חברת הביוטק מודרנה MODERNA עקפה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על הכנסות כוללות של 7.2 מיליארד דולר (כ-7 מיליארד דולר מהחיסון בלבד) ברבעון הרביעי, מעל ציפיות השוק שעמדו על 6.7 מיליארד דולר, קפיצה של מעל 1000% לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה רווח של 4.8 מיליארד דולר, או 11.29 דולר למניה, ברבעון הרביעי של 2021, לאחר שדיווחה על הפסד של 272 מיליון דולר, או 69 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד, האנליסטים ציפו לרווח של 9.9 דולר למניה.
ההכנסות לשנה כולה מהחיסון נגד נגיף הקורונה עמדו על 17.7 מיליארד דולר, החברה סיפקה 807 מיליון מנות חיסון ברחבי העולם. ככל הכנסותיה לשנת 2021 הסתכמו ב-18.5 מיליארד דולר.
המנכ"ל סטפן בנסל אמר ל-CNBC כי ייתכן שהעולם יוצא משלב המגיפה כאשר התפשטות האומיקרון מאטה בארה"ב וברחבי העולם, אך הוא סייג והוסיף כי אנשים יזדקקו לחיסוני דחף בסתיו, במיוחד אנשים מעל גיל 50.
"אנחנו מאמינים שיש סבירות גבוהה שאנחנו עוברים לסביבה אנדמית", אמר בנסל. "אנחנו עדיין צריכים להיות זהירים כי כפי שראינו עם זן הדלתא, שהיה ארסי - תמיד אפשר להידבק בזן המסוכן יותר". הוסיף
- מודרנה מתקרבת לאישור: חיסון השפעת שלה יעיל יותר מהקיים בשוק
- סערה בארה"ב: קנדי פיטר את כל חברי ועדת החיסונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מודרנה מייצרת מיליארדי דולרים בהכנסות ורווחים מהחיסון שלה לקורונה. אבל כנראה שהמשקיעים לא התרגשו מהתוצאות הטובות, משום שהמבט שלהם מופנה אל העתיד, ובצדק. המוצר המסחרי היחידי של החברה הוא החיסון, וככל שהנגיף מתאדה מחיינו, כך החברה הופכת לפחות רלוונטית.
מה צופן העתיד למודרנה?
החברה כבר נתנה לנו כמה רמזים בתקופה האחרונה, על הדרכים בהם היא צפויה לפעול ביום שאחרי המגיפה, וכולם קשורים למציאת חיסון בוסטר יעיל שיינתן מידי שנה. נכון לעכשיו, החברה מספקת בוסטרים שהם גרסה במינון נמוך יותר של החיסון המקורי שלה.
אבל החברה עובדת גם על מאיץ המכוון ספציפית לאומיקרון וכן על בוסטרים המתמקדים ביותר מגרסה אחת - כמו גרסאות הדלתא והביתא. רוב המועמדים הללו נמצאים בלימודי שלב 2.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
החיסון במינון נמוך יותר המשמש כבוסטר יעיל נגד מספר זנים, כולל האומיקרון. אבל הוא לא יעיל כמו החיסון נגד הנגיף המקורי. מכאן הלחץ של החברה לפתח בוסטר שמותאם טוב יותר לזנים החדשים. אם החברה תוכל לפתח חיזוק טוב יותר, היא תוכל להבטיח את מעמדה בשוק בשלבים הבאים של סיפור הקורונה. וזה יכול להשתוות לעוד הכנסות שוברי קופות קדימה.
חיסון משולב שנתי
לחברה יש תכנית נוספת וגדולה, חיסון שנתי משולב להגנה מפני מספר וירוסים - למשל, שפעת, נגיף הקורונה ו-RSV. החברה קוראת לזה "חיסון דחף שנתי מכל-נשימה". הרעיון הוא ליצור חיסון שניתן לעדכן בקלות לפי הצורך עם גרסאות או וירוסים מדאיגים.
כל עדכונים על תוכנית זו הם חלק חשוב מאסטרטגיית הקורונה העתידית של החברה הסיבה לכך היא שהחיסון המשולב יכול להיות מקור חוזר להכנסה עיקרית בטווח הארוך. ספקי שירותי בריאות ויחידים היו מעדיפים זריקה שנתית אחת לכיסוי מגוון של וירוסים בדרכי הנשימה.
מודרנה היא לא החברה היחידה שחוקרת חיסון משולב. למעשה, תוכנית החיסונים המשולבת של המתחרה NOVAVAX INC מתקדמת יותר. Novavax השלימה את ההרשמה למחקר שלב 1/2. מודרנה עדיין בשלב הפרה-קליני - אבל המחקר עתיד לתפוס תאוצה. הודות לטכנולוגיית ה-mRNA שלה. השימוש ב-mRNA מאפשר פיתוח מהיר יותר מטכנולוגיית חיסונים מסורתית. וגם אם מודרנה לא תגיע לשוק ראשון, עדיין יש הרבה מקום ליותר מיצרנית אחת של חיסון משולב.
נקודת מפנה
מדוע ההתקדמות של החברה כה חשובה כעת? הסיבה פשוטה, אנחנו נמצאים בנקוד מפנה מבחינת המגיפה. שיעור גדול מהאוכלוסייה מחוסן במלואו. וכפי שהוזכר קודם לכן, אנו כנראה לקראת סופה של המגיפה. המשמעות היא שהשנים הקרובות לא ייראו בדיוק כמו השנים האחרונות עבור יצרני חיסונים.
גם סטפן בנסל, מנכ"ל חברות התרופות אמר שהוא מאמין שאנחנו מתקרבים לסיומה של המגיפה. בנסל אמר שסביר להניח כי ייתכן שאנו מתקרבים לשלבים האחרונים של המגיפה. "אני חושב שזה תרחיש סביר", אמר ל-CNC, כאשר נשאל האם הקורונה צפויה להפוך לאפיזודה חולפת בקרוב.
"ככל שהאומיקרון ימשיך להתפשט, קיים סיכוי של 80% שנראה פחות ופחות וירוסים ארסיים", אמר ביום רביעי. וזאת מפני שהוא נחשב לזן קל יותר. אך בנסל סייג ואמר כי יש תרחיש של 20% שבו אנו אנחנו צפויים לראות מוטציה ארסית יותר מאומיקרון. "אני חושב שהתמזל מזלנו כיוון שהאומיקרון הוא לא זמן מאוד אלים, אבל עדיין אנחנו רואים אלפי אנשים מתים בכל יום ברחבי כדור הארץ בגלל האומיקרון", אמר.
- 1.גלעד 25/02/2022 08:38הגב לתגובה זוולהסביר למה היא יורדת רק כדי לגלות שהיא סיימה בעליה של 15מראה שהכותב מנסה להסביר את הקיים במקום לרשום את דעתו. כשאתה מנסה להסביר את הקיים אתה יכול לגלות שדברים זזים מהר. הדעה שלך לא אמורה להשתנות מהר לכן כדאי להתמקד בדעה!!!!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
