מי יזכה במכרז עשרות המיליונים - וימדוד את הרייטינג בטלוויזיה?
ממדידת מסכי טלוויזיה ב-700 בתי אב, למדידה שכוללת צפייה במכשירים חכמים ועם הרבה יותר נדגמים: קנטאר ונילסן הבינלאומיות הגיעו לגמר - במכרז של עשרות מיליוני שקלים
הוועדה למדרוג צפויה לקיים היום (יום ה') דיון מכריע בנוגע למדידת הרייטינג העתידית. בחודשים האחרונים התקיים מכרז לגבי מדידה שתכלול לראשונה גם צפייה בדיגיטל. לקו הגמר הגיעו 2 חברות - נילסן וקנטאר מדיה, החברה הנוכחית שמפעילה את מדידת הרייטינג בישראל. על פי הערכות, המכרז עומד על כ-100 מיליון שקלים ל-10 שנים (כ-10 מיליון שקל לשנה, א"כ), וכעת הוועדה נמצאת בשלב ההתמחרות מול 2 החברות המתמודדות, וייתכן שכבר היום תיבחר החברה הזוכה.
המדידה עד כה נחשבת למיושנת: הוועדה למדרוג מודדת נתוני צפייה בטלוויזיה אבל לא יודעת בשלב זה לחשב גם צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נמדדים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.
הדבר הוביל לאיומים בפרישת חברים מהוועדה, ולפרישה בפועל - ולצפייה של שוק הפרסום כי הוועדה תתיישר עם המדידה המתבצעת בחלק ממדינות העולם, שכוללת גם צפייה במסכים נוספים.
כבר לפני כשנתיים הכריעו בוועדה על יציאה למכרז חדש שיכלול גם מדידת צפייה במסכים נוספים, כלומר צפייה באינטרנט באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים באמצעות אפליקציות חדשות. המכרז התעכב עד שיצא בסופו של דבר לדרך.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות נמדדים באמצעות הפיפל-מיטר 700 בתי אב. על פי הערכות, המדידה החדשה תשמור על מספר זה, אבל על פי גורמים, היא תרחיב את המדידה בכל בית כך שיכלול גם מסכים נוספים כמו סמארטפונים וטאבלטים, באמצעות טכנולוגיה מיוחדת. כמו כן יוקם פאנל גדול של כ-10,000 נדגמים, שייתן אינדיקציה נוספת לצפייה בתכנים בדיגיטל.
הוועדה למדרוג מורכבת מערוצי הטלוויזיה הארציים - קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV ותאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), שהודיע על החלטתו לפרוש מהוועדה. כמו כן חברים בה גם איגוד הפרסום והרשות השנייה. ערוץ 20 פרש מהוועדה לאחרונה. כל אלה מממנים את פעילותה של הוועדה, לפי גודלם. כלומר התשלום השנתי של קשת גבוה משמעותית מזה שמשלם ערוץ 9.
כאמור, המדידה החדשה עשויה לעלות כ-10 מיליון שקלים בשנה, גבוה משמעותית עלות הפעלת המדידה כעת. מאידך, מספר החברים הולך ופוחת, לאחר פרישת ערוץ 20 והודעת תאגיד השידור כאן, וגם רמיזות מצד הרשות השנייה. במצב כזה, ייאלצו החברים בוועדה להגדיל משמעותית את דמי התשלום השנתיים.
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
קנטאר מדיה היא חלק מהחברת המחקר הבינ"ל קנטאר שהוקמה ב-1993, ועוסקת בניטור מדיה חברתית, דעת קהל, וכמובן מדידת רייטינג. נילסן - שהוקמה בשנת 1923, היא אחת המתחרות הגדולות שלה ועוסקת בתחומים זהים. בין היתר היא מבצעת את מדידת הרייטינג בטלוויזיה בארה"ב.
יו"ר הוועדה למדרוג שמוליק שם טוב אמר לאייס כי הוא בספק היא תהיה כבר בישיבה היום הכרעה בנוגע לזהות החברה הזוכה. בקנטאר מדיה סירבו להגיב. את תגובת אנשי נילסן לא ניתן היה להשיג.
- 1.דודו 29/06/2019 00:04הגב לתגובה זוהוט מסוגלים לנטר מי צופה במה בכל רגע נתון, חתך הלקוחות שלהם מספיק רחב כדי לייצג את כל מדינת ישראל.
- משה 30/06/2019 09:56הגב לתגובה זולא לירות על אוטומט...
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
