וורן באפט 2019
צילום: Daniel Zuchnik; GettyImages IL

מה הן האחזקות הגדולות של וורן באפט?

המשקיע האגדי הגדיל את חשיפת תיק המניות שלו למגזר הפיננסים. אילו מניות הוא מכר ברבעון החולף?
ערן סוקול | (17)

ברקשייר האת'וויי (BRKa/ BRKb) של המשקיע האגדי וורן באפט פרסמה בימים האחרונים את פירוט אחזקותיה לרשות ני"ע האמריקאית (SEC) מהן עולה כי האחזקה הגדולה ביותר של החברה הינה במניות אפל, האחזקה במניות טבע נותרה ללא שינוי וכי הגידול בשיעור החד ביותר באחקזות החברה נרשם בסקטור הפיננסים בארה"ב. מתוך סכום של יותר מ-200 מיליארד דולר במניות שמחזיקה החברה נכון לסוף הרבעון השלישי של שנת 2018, כ-69% רוכזו בחמש חברות בלבד.   האחזקה הגדולה ביותר במניות אפל היקף האחזקה במניות אפל (סימול AAPL) הסתכם בכ-57.6 מיליארד דולר עם אחזקה בכ-252.5 מיליון מניות, גבוה בכ-0.2% מהרבעון הקודם, אולם לא מדובר במידע חדש שכן באפט כבר ציין זאת בראיון שנערך עימו במהלך הרבעון. החברה דיווחה על אחזקה של כ-26.5 מיליארד דולר במניות בנק אוף אמריקה (סימול BAC) עם עלייה של כ-29% בהיקף האחזקה במניות, אשר נבעה בעיקר מהמרת החוב למניות הבנק. היקף האחזקות של החברה במניות וואלס פארגו (סימול WFC) ירד בכ-2.1% לאחר שנים בהן החברה הגדילה את אחזקותיה במניה. היקף האחזקה במניות קוקה קולה (סימול KO) נותר ללא שינוי, בהיקף של 400 מיליון מניות כפי שנותר מזה שנים, עם שווי שוק של כ-18.5 מיליארד דולר נכון לסוף הרבעון. היקף האחזקה במניות קראפט היינז (סימול KHC) נותר ללא שינוי, עם אחזקה בכ-325.6 מיליון מניות בשווי שוק של כ-17.9 מיליארד דולר. גם האחזקה באמריקן אקספרס (סימול AXP) נותרה ללא שינוי מהותי, כפי שנותרה מזה שנים, בהיקף של כ-151.6 מיליון מניות בשווי של כ-16.1 מיליארד דולר. נותן קרדיט לסקטור הפיננסי על פי הדיווח, הגידול החד ביותר (בשיעור אחזקה) שביצעה החברה נרשם במניות גולדמן זאקס (סימול GS), עם עלייה של כ-38% לאחזקה בכ-18.3 מיליון מניות בשווי שוק של כ-4.1 מיליארד דולר, כאשר במקום השני נמצא בנק אוף אמריקה, כאמור לעיל. במקום השלישי נמצא U.S. Bancorp (סימול USB) עם גידול של כ-24% בהיקף האחזקה לסכום של כ-124.9 מיליון מניות בשווי שוק של כ-6.6 מיליארד דולר. ובמקום הרביעי ניצב Bank Of New York (סימול BK) עם גידול של כ-20% בהיקף האחזקה לסכום של כ-77.8 מיליון מניות בשווי שוק של כ-3.9 מיליארד דולר. אגב, מאז סיום הרבעון השלישי (התאריך שבו רשימת המניות מעודכנת) רשמו מניות הפיננסים ירידות: גולדמן זאקס נחלשה ב-10% ומניית בנק אוף אמריקה ירדה ב-6.4%. מנגד מניית יו.אס בנקורפ עלתה ב-4%.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    כתבה שהיא בושה - מחירי המניות בטבלה נכונים לפברואר 20 (ל"ת)
    אליה 15/05/2020 05:13
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ליאה 15/05/2020 04:57
    הגב לתגובה זו
    האיש מדהים אבל ...לא זיהה את המהפכה הטכנולוגית . הפסיד ברבעון האחרון 50 אלף מליארד דולר ומהפוזיציה בה הוא נמצא בן 89 השותף בן 95 העולם נראה אחרת בעידן הקורנה
  • 8.
    תום 02/04/2020 21:44
    הגב לתגובה זו
    בסכומים שהוא משקיע יכול להוריד וחברים מניה ככל שירצה. בקיצור הרצת מניות.
  • 7.
    סייג לחכמה שתיקה 26/11/2018 11:46
    הגב לתגובה זו
    ממש חובבני בתקופה של ירידות ללכת עם הטרנד,ושהשוק יעלה מיד ישנה את דעתו. חובבן שמרוויח 7000 שח בחודש
  • 6.
    רונן 19/11/2018 14:07
    הגב לתגובה זו
    אני קניתי ביום חמישי jpm
  • 5.
    שימי 19/11/2018 13:10
    הגב לתגובה זו
    תרתי משמע......
  • 4.
    סתם בן .... מריץ מניות. (ל"ת)
    מישהו 19/11/2018 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גם באפט הולך לאכול לקרדה . (ל"ת)
    מעשן דגים 18/11/2018 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גיל 18/11/2018 13:47
    הגב לתגובה זו
    ברבעון האחרון ובמיוחד באוקטובר באפט רשם הפסדים גדולים בהשקעותיו.
  • rubi 19/11/2018 14:08
    הגב לתגובה זו
    גם בזכות שאני לא לוטקח ברצינות תגובות ברשת ובעיתונית פיננסית בפרט
  • אליהו 18/11/2018 14:56
    הגב לתגובה זו
    באפט גם מנצל את הירידות בשביל לקנות בעוד העדר מוכר ללא אבחנה , לא סתם הוא המשקיע הגדול בעולם.
  • 1.
    לא טבע ולא נעליים 18/11/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    וורן באפט: "אין לי מושג למה ברקשייר האת'וויי רכשה מניות טבע" האורקל מאומהה התייחס בראיון ל-CNBC להחלטת ברקשייר לרכוש 1.8% מטבע ב-358 מיליון דולר. אמר עוד כי אין בכוונתו לכלול אותה במיזם הבריאות המשותף עם אמזון וג'יי.פי מורגן שירות כלכליסט15:4626.02.18 עוד הוסיף באפט העומד בראש ברקשייר הת'אווי כי הוא "יודע מעט מאוד" על טבע
  • אבי 10/05/2020 13:17
    הגב לתגובה זו
    אם אתה חושב שבאפט לא היה מודע לרכישה אתה נאיבי יש משפט באנגלית: money talks bullshit walks תהיה בטוח שהוא עמוק בעניינים, רכישת מניות בשווי של 358 מליון דולר לבן אדם שעשה את הונו בעשר אצבעותיו הוא יודע במדוייק למה הוא עשה זאת. זה לא בהכרח אומר שהוא צדק אבל בהחלט הוא ידע למה הוא עשה זאת.
  • אני 18/11/2018 15:34
    הגב לתגובה זו
    למה את זה אתה לא אומר או סתם לא יודע?
  • די עם השקר הזה 19/11/2018 13:16
    די עם הפצת השקר שבאפט משקיע בטבע ("רק שמאז הוא הגדיל את האחזקה עוד יותר")
  • אליהו 18/11/2018 14:53
    הגב לתגובה זו
    אז לא הוא קנה את טבע , הצוות שלו קנה את טבע ואם הם לא היו מאמינים בחברה לא היו רוכשים.
  • לא לסלף 18/11/2018 22:43
    לא לסלף - בכול מקום תמצא "באפט משקיע בטבע" - כאשר מדובר על כלום ושום דבר והוא בכלל לא מתעניין בחברה הזו.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: