טראמפ, הבית הלבן, ארה"ב
צילום: יח"צ

מפחד מהסינים: טראמפ מתכנן רשת סלולרית 5G לאומית בארה"ב

רשת הדור החמישי תספק תעבורה מהירה יותר, וחלק ממנה יופרד לשימוש הממשלה בלבד
נועם בראל |

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ בוחן הקמת רשת סלולרית לאומית על גבי רשת הדור החמישי (5G), וזאת כחלק מצעדי ההגנה מפני האזנות אפשריות של ממשלת סין, כך נמסר מבכירים במשרד ההגנה האמרקאי.

על פי הדיווח של רשת Axios, אשר השיגה לידה את מסמכי התכנון, ממשל ארה"ב שוקל להקים רשת יחידה, סופר-מהירה, ולהשכיר את האפשרות להשתמש בה לספקים בארה"ב, כך שלמעשה רשת הסלולר תהפוך ללאומית ולא לפרטית כפי שהייתה עד כה.

בין היתר, הוסבר במסמך כי הסיבה שבגללה יש להלאים את רשת הסלולר היא מכיוון שסין הופכת ליותר ויותר דומיננטית בהקמת רשתות ומכשירי סלולר ומסכנת את בטחון המידע הפנימי של ארה"ב.

לדבריו של בכיר בממשל האמריקאי: "אנחנו רוצים לבנות רשת סלולרית כדי שהסינים לא יוכלו להאזין לשיחות שלנו. חייבת להיות לנו רשת שלא תאפשר לגורמים מסוכנים להכנס אליה. מעבר לכך, אנחנו חייבים להבטיח שהסינים לא ישתלטו על התחום וישאירו כל רשת שהיא לא 5G ללא פעילות". 

רשת הדור החמישי אשר נמצאת בשלבי התכנון האחרונים שלה, תאפשר העברת נתונים מהירה יותר ורוחב פס אשר יאפשר העברת מידע גדול יותר. על פי ההערכות, ישתמשו ברשת החדשה מעל מיליארד משתמשים עד שנת 2023, כאשר יותר מחצי מהם מסין. ספקי התקשורת בארה"ב נמצאים בשלבים מתקדמים של הקמת תשתיות לשימוש הטכנולוגיה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.