השורטיסט הנודע אנדרו לפט שם את מובילאיי על הכוונת - צופה ירידה של 25%

ימים ספורים לאחר פרסום הדו"חות החיוביים, Citron הודיעה על פוזיציית שורט כנגד מובילאיי, המניה הגיבה
איתן יונסי | (7)
נושאים בכתבה שורט שורטים
השורטיסט הנודע אנדרו לפט מבית Citron Research מסר לאתר CNBC כי ביצע פוזיציית שורט כנגד מניית מובילאיי הישראלית שנסחרת בוול סטריט (סימול: MBLY) המשווקת בין היתר טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית של רכבים. הפוזיציה מגיעה לאחר שלפט הימר כנגד החברה המתחרה אנבידיה (סימול: NVDA) לפני מספר חודשים. בהשוואה לאנבידיה, מובילאיי מוציאה פחות על מחקר ופיתוח, ולפי הציוץ של חברת Citron בטוויטר, המכירות הפנימיות של מובילאיי "מספרות את כל הסיפור". מניית מובילאיי נופלת 2.2% במסחר בוול סטריט למחיר של 47.1 דולר למניה, עם מחזור מסחר של כ-8.3 מיליון לעומת ממוצע של 3.39 מיליון בחודש האחרון. לפט הציב מחיר מטרה של כ-35 דולר למניה, כלומר, השורטיסט הנודע מצפה לירידה של לא פחות מ-25% במחיר המניה (!). נזכיר כי ביום ג' פרסמה החברה דו"חות כספיים ועקפה את תחזיות האנליסטים. (לכתבה בנושא, לחץ כאן). הפוזיציה החדשה של Citron מגיעה לאחר שבוע תנודתי במניית אנבידיה, חברת טכנולוגיה פורצת דרך המייצרת שבבים לנהיגה אוטונומית, בינה מלאכותית וגיימינג. מניית החברה סבלה מהורדה בהמלצת האנליסטים שטענו כי העליות של 217% אשתקד הביאו לכך שמחיר המניה מתומחר ביתר. השבוע מניית אנבידיה הגיעה לשפל של 3 חודשים כשהיא נופלת ממחיר של כ-120 דולר למניה לרמה של כ-100 דולר בלבד. עם הידיעה על סגירת פוזיציית השורט של לפט, המניה הגיבה בעליה של כ1%. בציוץ של חברת Citron נכתב כי לפני כ-8 שבועות מחיר מניית אנבידיה עמד על כ-119 דולר למניה, ו-Citron אמרה כי השוק מתלהב יתר על המידה והיא צופה שהמנייה תצנח לרמה של כ-90 דולר בטווח הקרוב. נציין כי מהדו"חות האחרונים עולה כי בשנת 2016 כולה ההכנסות זינקו 49% ל-358 מיליון דולר, הרווח הנקי הסתכם ב-173 מיליון דולר והרווח למניה ב-0.73 דולרים - מעל הטווח העליון של התחזיות להכנסות של 352 מיליון דולר על רווח של 0.7 דולרים למניה. מכירות שבבי  ה-EyeQ עלו ל-5,963 אלף ב-2016, לעומת 4,445 אלף ב-2015. מחיר המכירה הממוצע ליחידה עלה ל-45 דולר, לעומת 43.9 דולר ב-2015.   

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אמין 26/02/2017 11:01
    הגב לתגובה זו
    מובילאיי פתחה את המסחר נמוך, ואפילו ירדה כ5% ורק אחרי שהשורטיסט אמר את דברו היא התרוממה למינוס 2%
  • 3.
    דייויד 26/02/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
    רוצה להפיל את מובילאיי עבור חברה מתחרה
  • 2.
    וימכרו אז ירויח נכון לגבי כל מניה למה בכלל לפרסם שטויות (ל"ת)
    אם ישמעו בקולו 26/02/2017 08:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני מהמר על זה שהשורטיסט יפסיד (ל"ת)
    מאמין במובילאיי 24/02/2017 22:51
    הגב לתגובה זו
  • בעוד חצי שה=נה יהמר שוב (ל"ת)
    דן 26/02/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
  • גם אני (ל"ת)
    חיים 25/02/2017 20:12
    הגב לתגובה זו
  • הוא ירוויח בענק כמו תמיד. (ל"ת)
    אל תידגו 26/02/2017 13:06
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.