האם בשל קשרים עם רוסיה, המודיעין האמריקני מסתיר מידע מהנשיא טראמפ?

אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה טראמפ

הוול סטריט ג'ורנל דיווח הלילה על התפתחות מהבית הלבן שלבטח תקבל התייחסות נוקבת של הנשיא הטרי דונלד טראמפ. על פי המגזין, גורמי מודיעין שומרים חלק ממידע רגיש, הרחק מהנשיא, זאת לאור החשש כי מקורבים אליו (או אף אולי הוא בעצמו) ידליפו את המידע לתקשורת.

באופן ספציפי יותר, פקידים שצוטטו על ידי כתבי הוול סטריט ג'ורנל טענו כי הם אינם נאותים לחשוף את השיטות והמקורות שלהם לאיסוף מידע רגיש בפני הנשיא. לטענת בכירים בקהילת המודיעין שהתראיינו בפרשה, אין זה מקרה חריג באופן משמעותי, כאשר לסוכנים יש את הזכות לעכב מידע של המקורות שלהם בפני הנשיא ומנהיגים אחרים בבית הלבן, בכדי להגן על אותו מקור.  

 

מומחים אחרים טוענים כי המידע המסווג אינו נחשף בפני טראמפ משום החשד לכך שיש לו קשרים עם המשטר ברוסיה ואלו יכולים להציב אותו בניגוד עניינים ובמצב שיהיה קשה לתמרון. כך או כך, דירקרטור ארגון המודיעין הלאומי בארה"ב טען כי כל מידע הגורס על כך שקהילת המודיעין מונעת מטראמפ להיחשף לכל המידע הרלאוונטי אינה שקרית.  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אתם חיים בסרט מדע בדיוני . (ל"ת)
    בא 16/02/2017 18:59
    הגב לתגובה זו
  • אני רציני . (ל"ת)
    בא 17/02/2017 09:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ומה אצלנו? 16/02/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    בסוף נשלם על זה מחיר כבד! כששותים, שוכחים מה אומרים!
  • בא 17/02/2017 09:04
    הגב לתגובה זו
    לא שותים , זאת עבודה.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.