ג'ים קרמר קריימר
צילום: Tulane Public Relations

טסלה מסרבת לרדת מהכותרות - מה אמר הפרשן ג'ים קריימר על מנכ"ל החברה?

איתן יונסי | (3)
נושאים בכתבה וול סטריט

חברת טסלה (סימול: TSLA) פרסמה אמש דו"חות מאכבזים לרבעון הראשון של השנה, והמניה הגיבה בהתאם עם צלילה של 4.96% במסחר בוול סטריט.

פרשן הכלכלה ג'ים קריימר, הביע ביקורת בתוכניתו כלפי מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, ואמר שמאסק חושב שהוא יכול להגיד מה שהוא רוצה ולחמוק מכך ללא דין וחשבון. קריימר אמר כי "בכל עונת דו"חות ניתן לראות מנכ"לים שמרשים לעצמם להתנהל בצורה שערורייתית, אך לעולם לא ראינו אחד כמו אלון מאסק".

קריימר אמר כי "אלון מאסק 'עושה צחוק' מהדו"חות הפיננסים, כשהוא בוחר להציג את המספרים ש'מתאימים' לו יותר, ולא דואג כלל מההשלכות במידה והוא טועה". קריימר הוסיף כי מאסק לא עמד בתחזיות של הרבעון הראשון והציג הפסד ששווה ערך לכ-19,000 דולר למכונית, דבר שמהווה שיא שלילי מבחינת החברה. בנוסף, הוא טוען שלא רק שמאסק לא עמד בתחזיות בנוגע למסירת הרכבים, כאשר טסלה דיווחה על מסירה של 17 אלף רכבים בלבד, מתחת להערכת האנליסטים שעמדה על 19 אלף רכבים, מאסק כעת טוען כי החברה תייצר חצי מליון רכבים עד שנת 2018 ואף מליון רכבים עד לשנת 2020. קריימר התייחס לתחזית זו, וקרא לדבריו של מאסק "שקופים ללא בושה", והוסיף כי תחזייותיו של מאסק הם כנראה בלתי אפשריים, ומדיגש את המילה "כנראה" מכיוון שהוא לא רוצה לקרוא לו שקרן מכיוון שהוא חושב שמאסק באמת מאמין לנתונים.

קריימר אמר שמאסק מנצל את התחזית גם בכדי לגייס כספים בוול סטריט וגם כדי לעודד אנשים לשלם פקדונות עבור הזמנות לרכבים חדשים, ואף מצטט בציניות את טקטיקת המכירה של מאסק כאשר הוא מצטט את דבריו כי "אם תזמינו עכשיו, ישנה סבירות גבוהה שתקבלו את רכבכם כבר בשנת 2018" ולועג על כך שמאסק משתמש בתחזיות של הבורסה על מנת למכור רכבים. קריימר המשיך ללעוג על הדרך בה מאסק מגייס כספים, ואף אמר בהלצה כי יהיה מוטב עם מאסק אם "יגייס את כל הכספים כדי לוודא שדונאלד טראמפ לא ייבחר לבית הלבן, מכיוון שללא סבסוד ממשלתי לרכבים חשמליים, חברת טסלה אבודה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עמי 06/05/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    ראינו מה ההמלצות שלו שוות- כלום!!
  • 2.
    שבח צח 06/05/2016 13:23
    הגב לתגובה זו
    שצופה לעתיד ורוצה עולם טוב יותר.
  • 1.
    מרתק, תודה שהבאתם את הדברים (ל"ת)
    עמיר 06/05/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.