לאחר ראלי של 60%, טסלה חשפה דגם חדש, צפי לזינוק במניה

איתן יונסי | (1)
נושאים בכתבה טסלה

חברת טסלה מוטורס (סימול: TSLAחשפה היום את מכונית הדגל של החברה, מודל 3, במחיר של 35 אלף דולר בלבד. עוד לפני שחשפה החברה את הרכב החדש, יותר מ-115,000 אנשים כבר שילמו אלף דולר מקדמה תמורת הרכב החשמלי הנחשק. רוכשים אלו כלל לא ידעו כיצד המכונית תיראה או מה צפוי להיות מחירה. הם גם לא ידוע מה יהיו ביצועי המכונית, שהפתיעו לטובה.

מניית החברה מגיבה בהתאם, ומזנקת בשלב טרום המסחר בכ-7% וצפויה להגיע לשיא של שנת 2016, זאת לאחר ראלי של כ-60% מאז חודש פברואר, שמחקו את כל הירידות מפתיחת השנה.

הרכב בעל תאוצה שמגיע מ-0 ל-60 מייל לשעה בפחות מ-6 שניות. (נתון דומה ל-0 עד 100 קמ"ש)  ועם טווח נסיעה שיגיע לפחות ל-215 מייל - שקול ל-346 ק"מ.

 מנכ"ל החברה, אלון מוסק, הצהיר כי החברה "לא מייצרת מכוניות איטיות", וטוען כי "לא תוכלו לקנות מכונית טובה מזו תמורת 35,000 דולר, או אפילו קרוב לכך". לפי דבריו של אלון, המכונית תוצע למכירה כבר בסוף השנה הבאה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמי 01/04/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    בסופו של דבר, הקדמה עושה את שלה והטכנולוגיות תבאנה את יצור כלי הרכב לרכבים חשמליים. זהו העתיד.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.