זה הסטראפ אפ שיקבע אם סרט הקולנוע הולך להיות שובר קופות

אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט

המתכון הסודי להפקת שובר קופות בהוליווד נחשב כמשאלת ליבם של גדולי המפיקים של העיר. מי שהוכיח את עצמו לאורך שנים כבעל חוש ללהיטים תמיד קיבל את מיטב המשכורות מהאולפנים הגדולים. עתה, מפתחי אפליקציה טוענים כי פיתחו את היכולת האלקטרונית לקבוע אם התסריט יהיה להיט או לאו. 

האפליקציה ScriptBook מריצה אלגוריטם על תסריט והיא תחליט מהם הסיכויים להצלחת הסרט בשוק הקולנוע. בזכרון האפליקציה טעונים אלפיים תסריטים שונים והאלגוריתם משווה את התסריט הנבחן לאלו שבמאגר. לטענת המפתחים, המאגר ימשיך לגדול. 

"קיימים מאפיינים דומים ללהיטים, מהסרטים הקצרים של תחילת המאה ועד הקלאסיקות של שייקספיר" כך לדברי מפתח האפליקציה נדירה אזרמי. לטענתו 87% מהסרטים מפסידים כסף והאפליקציה תעזור לחברות ההפקה להיות סלקטיבים יותר בבחירת הסרטים.

מקורה של האפליקציה מגיע מבלגיה ובשנה האחרונה גייסה 1.1 מיליון דולר. בהווה אזרמי טוען כי ההנהלה במגעים עם ארבעה משרדי הפקות ושיתוף פעולה יחל בקרוב. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמטוב 31/12/2015 05:44
    הגב לתגובה זו
    הצלחה או כשלון של סרט הם סיפור מורכב מאוד ולא משהו שניתן לצפות אותו על ידי סטטיסטיקות או איפיונים שטחיים. הסטראפ הזה שווה כמו סטראפ לחיבור שירים וסיפורים על ידי המחשב. מהשטות הזו התפכחנו ואין לנו צורך בשטות חדשה.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.