אנליסט: "הימים הטובים של טסלה הסתיימו - המניה תרד 70%"

האנליסט ג'ון לובאלו מבנק ההשקעות מריל לינץ' הוציא היום סקירה שהיא לא פחות ממזעזעת עבור טסלה
מתן בן ברוך | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה

תקופה לא טובה עוברת על טסלה. בעוד המדדים המובילים בוול סטריט רושמים שיא אחר שיא וחברות טכנלוגיה רבות רושמות עליות מסחררות, יצרנית המכוניות החשמליות של אלון מאסק מקרטעת. בחצי השנה האחרונה המניה צללה בלא פחות מ-17% ואם זה לא מספיק היום פירסם בנק ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' סקירה לא מחמיאה בלשון המעטה למניית החברה.

האנליסט ג'ון לובאלו ממריל לינץ' חתך את מחיר היעד שלו למניה לרמה של 65 דולר בלבד. 5 דולר פחות מהסקירה הקודמת שלו. בסקירה מציין לובאלו כי התקופה השורית של טסלה נכון לעכשו הסתיימה. נזכיר, המניה נסחרת כעת סביב ה-210 דולר, כלומר התחזית שלו משקפת ירידה של כמעט 70% בערך המניה. לובאלו הוא בין האנליסטים הדוביים ביותר על מניית טסלה בוול סטריט והוא מדרג את המניה בדירוג "תשואת חסר".

בסקירה נכתב כי האתגר העיקרי שעומד נכון להיום מול טסלה הוא הביקוש הנמוך למכוניות החשמליות אותן היא מייצרת. הנהלת טסלה מצידה מתנערת מהטענה הזו וטוענת כי החברה יכולה לעורר את הביקוש כרצונה וכי האתגר האמיתי הוא יכולת האספקה והייצור.

עוד כתב לובאלו בדו"ח כי כי מאסק שנאבק במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 להצדיק את שווי השוק המנופח של המניה (כיום 27 מיליארד דולר) וחזר ואמר כי לחברה אין בעיות ביקוש. לובאלו מצידו מבקש לדייק - החברה לא מסוגלת לבנות מספיק מכוניות כדי לעמוד בביקוש ולא רוצה שהביקוש יצא מכלל שליטה מתוך חשש שמא הלקוחות יאלצו לחכות למכוניות זמן רב מידי. יש לציין כי מאסק בעצמו מצפה לעלייה ברמת ייצור המכוניות בשנת 2015. ב-2014 טסלה ייצרו 35 אלף מכוניות והצפי הוא לייצור של 55 אלף מכוניות בשנת 2015.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיני 25/02/2015 22:11
    הגב לתגובה זו
    המניה אכן לא נוסקת בהשוואה ל18 חודשים לפני ספטמבר 2014, בהן עלתה מ-30 ל-286, היא אף ירדה כ25% מהשיא. אבל אין קשר ליציבות והצלחת החברה. רוב ה"אנליסטים" מדרגים את טסלה בשווי פוטנציאלי גבוה מערכה $200-$400. רק אנליסט אחד מדרג אותה נמוך מאוד מאוד $65! יש לציין, גם לאורך כל הנסיקה. מה שמעורר תמיהה האם מדובר באג'נדה שקופה או בגאונות נדירה. כמו שהכתבה ציינה, החברה מוכרת מראש את כל המכוניות שהיא מסוגלת לייצר עם 3-12 חודשים המתנה. החברה מכרה מראש כ15000 מכוניות מהדגם החדש שיוצא השנה. החברה בנתה בארה"ב 170 תחנות טעינה מהירה, מספר דומה באירופה וכ50 בדרום מזרח אסיה. זמן הטעינה - 450 ק"מ בשעה!! חינם לבעלי טסלה!! עם מטען תואם. החברה עומדת להוציא ב2017 רכב חשמלי עממי בחצי מחיר. החברה התחילה שנה שעברה בבניית המפעל הגדול בעולם לייצור סוללות ליתיום, בעלות של 5 מיליארד דולר. הדגם הקיים - "מודל ס" מדורג מאז השקתו כרכב הטוב בעולם ע"פ מגזיני רכב מובילים וסקרי שביעות רצון. הרכב קיבל את ציוני הבטיחות הגבוהים ביותר בארה"ב ואירופה. החברה משקיעה חלק גדול מהכנסותיה באופן טבעי בפיתוח הדגמים הבאים,קוי ייצור חדשים,

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים. 2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות. 5."הבורסה תעשה אותך עשיר": הרבה משקיעים טועים לחשוב ומחשבים את התשואה שלהם במונחים נומינליים, נכון יהיה לעשות זאת במונחים ריאליים. יש לנקות אינפלציה,מיסים,עמלות ודמי ניהול, כל אלו מפחיתים את התשואה. בסופו של דבר שוק המניות לא עושה אותנו עשירים, הבורסה יכולה להגן על העושר שלך ולשמור על כוח הקנייה אבל זהו לא המקום שבו רובנו יעשו את ההון שלנו. 6."אתה חייב להכות את השוק": זה נכון שקשה להימנע מהפיתוי התמידי להכות את השוק, אך פעמים רבות ניסיון זה נועד להיכשל ומסתיים בהפסדים כואבים. הסיכונים שנלקחים בכדי להשיג מטרה זאת נעשים בדרך כלל באופן לא רציונלי וחושפים את תיק ההשקעות שלכם לסיכונים הרבים בשוק המניות. 7."קניית מניות לטווח הארוך היא האסטרטגיה הטובה ביותר": אומנם על פי מחקרים שיטה של "קנה והחזק" יכולה להניב תשואה יפה של כ-12% אך כמו שאנו יודעים התיאוריה רחוקה מהמציאות ולא תמיד אנחנו מסוגלים להחזיק מניות לטווח ארוך ונאלצים אף לממש אותן בהפסד ברגע שזקוקים למזומנים.