
'סוני' נכנסת לשוק ה-TV בישראל: רוכשת 50% מערוצי הטלנובלות של דורי מדיה
אחת מספקיות התוכן הגדולות בתעשיית הטלוויזיה, סוני פיקצ'רס טלוויז'ן, מבצעת חדירה לשוק המקומי, כשתרכוש מחברת דורי מדיה 50% מערוצי הטלנובלות ויוה, ויוה פלוס והשירות המקוון ויוה וואלה הפועל באמצעות אתר וואלה. בנוסף, בנוסף תרכוש סוני 50% מחלקה של דורי בחברת דורי מדיה אות המספקת שירותים טכניים הכוללים דיבוב, כתוביות ותמלול, ו-50% מהפעלת ערוץ Baby TV באינדונזיה. ב'דורי' מסרבים לחשוף את סכום העסקה, אולם הערכות בשוק התקשורת גורסות כי מדובר בכמה עשרות מיליוני שקלים. ויוה ו-ויוה פלוס פועלים בישראל ב-HOT וב-yes. על פי דיווח של דורי מדיה, הערוצים זוכים לנאמנות גבוהה מצד הצופים הישראלים ונמצאים באופן קבוע בין 4 הערוצים הפופולריים ביותר בכבלים על פי מדידת HOT טלקום. גם שירות השיתוף המקוון FVOD ויוה וואלה, המציע טלנובלות דרך וואלה זוכה לצפייה גבוהה. ערוץ Baby TV הוא הערוץ הראשון של אינדונזיה לפעוטות עד גיל 3. הערוץ משדר 24 שעות ביממה וללא פרסומות במסגרת הפלטפורמה בתשלום המובילה Indovision, כמו גם בשירות למנוייםTop TV. סוני פיקצ'רס טלוויז'ן היא חברה בת של סוני אנטרטיינמנט קומפני, והיא אחת מספקיות התוכן המובילות בתעשיית הטלוויזיה. החברה מפיקה ומפיצה תכניות בכל חלקי העולם ובמספר רב של פלטפורמות. בנוסף להפקותיה בארצות הברית, לסוני פיקצ'רז טלויז'ן 18 חברות הפקה בבעלות מלאה או חלקית ב-12 מדינות מחוץ לארה"ב ומשרדים ב-31 מדינות. תיק רשתות הטלוויזיה של סוני פיקצ'רז טלויז'ן בעולם כולל 126 ערוצים הניתנים לצפייה ב-168 מדינות ומגיעים לקהל של יותר מ-980 מיליון משקי בית בעולם. בנוסף, סוני פיקצ'רז טלויז'ן יוצרת תכנים מקוריים עבור אתר הווידאו של סוני פוקצ'רז אנטרטיינמנט באינטרנט - Crackle, בבעלותה חברת ההפקות Embassy Row ובבעלות חלקית את ערוץ הכבלים Game Show Network (GSN), את ערוץ התלת-ממד 3net, ואת החברה האמריקאית למכירת מדיה ITN Networks Inc. בנוסף, SPT Advertiser Sales היא אחת מהחברות הגדולות בארה"ב למכירת פרסום והיא אחראית למצאי המסחרי בסדרות הסינדיקציה של SPT כמו גם לעסקים הדיגיטליים בארה"ב הכוללים את Rural Media Group ו-DrOz.com. אנדי קפלן, נשיא הערוצים הבינ"ל של סוני פיקצ'רס טלוויז'ן, מסר כי "רכישה זו מתבססת על האסטרטגיה שלנו למימוש הזדמנויות לרכישת ערוצים ברחבי העולם, הכוללת כניסה לשווקים חדשים. הייתה לנו חוויה נהדרת לעבוד עם הצוות של דורי מדיה ואנו שמחים על הרחבת מערכת היחסים בינינו". לדברי נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, "החלטה של סוני פיקצ'רס טלויז'ן להרחיב את יחסי העבודה שלנו באינדונזיה ולראשונה גם בישראל משקפת את עצמת מעמדנו ב-2 השווקים המצוינים. אנו שמחים לעבוד עימם באופן הדוק יותר ובטוחים כי מיזמים אלו ישגשגו".

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.