דוחות קרסו מוטורס: הרווח הנקי נחתך ב-32% והסתכם בכ-23.2 מיליון שקל

ההכנסות עלו ב-11%. החברה הודיעה על חלוקת דיווידנד ביניים בסך של כ-30 מיליון שקל לבעלי מניותיה
רקפת גלילי |

חברת קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו, ניסאן ואינפיניטי, הציגה את דוחותיה לרבעון מהם עולה על גידול בהכנסות אך קיטון ברווח הנקי. כמו כן החברה הודיעה על חלוקת דיווידנד ביניים בסך של כ-30 מיליון שקל לבעלי מניותיה. ההון העצמי של החברה, נכון ליום סוף ספטמבר, הסתכם בכ- 815 מיליון שקל המהווים כ-31% מהמאזן המאוחד וכ- 47% מהמאזן סולו.

ברבעון השלישי של 2011 רשמה קרסו מוטורס עליה של כ-11% בהכנסותיה לכ-648 מיליון שקל, לעומת כ-585 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון מכרה החברה 3,907 כלי רכב והגיעה לנתח שוק של כ- 7.46%. עוד נציין כי מתחילת שנת 2011 עד ה-30 בספטמבר מכרה החברה 13,116 כלי רכב.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-23.2 מיליון שקל, לעומת כ-34.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 32%. הירידה ברווח הנקי מוסברת גם בעליית שערי החליפין של היורו מול השקל באופן שהקטין את הרווחיות מפעילות מכירת כלי רכב חדשים במונחים שקליים.

החברה שהשלימה בחודש יוני הנפקת מניות ראשונה בהיקף של כ-250 מיליון שקל הכריזה על אימוץ מדיניות דיווידנד, לפיה היא מחלקת לבעלי המניות לפחות 40% מהרווח הנקי ברמה השנתית, בכפוף לעמידה בתנאים הנדרשים על פי דין.

החברה הקדימה חלק מהדיבידנד על חשבון שנת 2011 ותחלק בחודש דצמבר דיווידנד ביניים בסך של כ-30 מיליון שקל לבעלי המניות. דיווידנד זה מתווסף לחלוקה בסך של כ-50 מיליון שקל שביצעה קרסו בחודש אוקטובר האחרון.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנו מסיימים את תשעת החודשים הראשונים של השנה ואת הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות משביעות רצון, ועם עלייה ברווח הנקי לתקופה. התוצאות העסקיות מצביעות על עלייה בהיקפי הפעילות של הקבוצה בכל תחומי פעילותה, על אף התקופה המאתגרת בה אנו מצויים כיום ועל רקע סביבה עסקית שמשפיעה לשלילה על חלק מהשחקנים בענף הרכב והליסינג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד