מצליחה בגדול: "כולם לומדים מסטארבאקס" - הארנק האלקטרוני עובד

לענקית הקפה האמריקנית נזקפת הצלחה מסחררת של מודל ה'תשלום על ידי הסלולרי' שלה, הצלחה אותה קמעונאים נוספים מחפשים, והם יכולים למצוא אותה באפליקצייה ובדרך שפיתחה סטארבאקס
עידן קייסר |

מאז חודש מאי, שרה אספינוזה, סטודנטים ב'פן-סטייט', פוקדת כל יום בין פעמיים לשלוש את סניף הסטארבאקס (סימול: SBUX) המקומי במכללה, זהו קצב כפול לפחות ממה שנהגה לעשות פעם. באביב האחרון היא הורידה את האפליקציה של סטארבאקס לסמארטפון שלה, והיא יכולה לשלם באמצעות האייפון 4S שלה את החשבון על ה'קפה סויה כפול ארוך' שהיא מזמינה. "הם שולחים לי הצעות יומיות מפתותף וגורמים לי לרצות לבוא לסניף ולשתות קפה", אמרה שרה. בביזנסוויק של בלומברג כותבים השבוע על ענקית הקפה מסיאטל, אשר תוכנית התשלומים הסלולרית שלה פועלת כבר מזה שנה וחצי, והיא כנראה התוכנית הגדולה ביותר מסוגה בצפון אמריקה. גם לפני שרכשה סטארבאקס את הסטארט-אפ 'סקוור' (Square) בהשקעה של 25 מיליון דולר, היא כבר עיבדה כמיליון עסקאות סלולריות בשבוע. "מה שתשלומים באמצעות הסלולר מאפשרים זה מערכת יחסים חסרת תקדים עם הלקוח", אמר אדם ברוטמן, המנהל הדיגיטלי הראשי בחברה. "כולם לומדים מסטארבאקס" אומר דרו סיברס, מנכ"ל MFOUNDRY, סטארט-אפ שמתמחה בתשלומים בסלולר, והחברה שעזרה לענקית הקפה לבנות את האפליקציה ואת התוכנה. ב-15 באוגוסט השנה, יותר מ-12 קמעונאים כולל טארגט (סימול: TGT), בסט ביי (סימול: BBY), וול-מארט (סימול: WMT) פנו כדי ליצור אפליקציה משלהם לתשלום בסלולר. לחברות מצפה תחרות עם 'מתווכות' כמו גוגל (סימול: GOOG), איביי (סימול: EBAY) פיי-פאל וכוד. הקמעונאיות עשויות גם להקים חברות פיננסיות על מנת להפחית את עלויות ה'גיהוץ' שלהן, כך אומרים אנליסטים לבלומברג. בין אם הקמעונאים, המוסדות הפיננסיים או יוזמות חדשות בנושא (כמו ISIS למשל) יגיעו לשלוט בתחום התשלומים בסלולר, רק העתיד יוכל לגלות. "לא הולך להיות פתרון יחיד לארנק אלקטרוני" אמר ג'ים סטאפלטון, ראש המכירות בפרויקט ISIS, יוזמה משותפת של 3 ספקיות ה'ווירלס' האמריקניות שכבר חתמו על הסכמים עם מעל 50 סוחרים, ומייסיס ביניהם (סימול: M). "הקמעונאים צריכים להכין את עצמם לתמוך במספר פתרונות", אמר סטאפלטון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ניו יורק ארה"ב נדל"ן בניין
צילום: Istock

שוק הנדל"ן האמריקני מתחיל להיכנס לסחרור

נתון מכירות הבתים בהמתנה הראה את הנפילה החדה ביותר מאז 2010, חברות הבנייה משלימות צניחה חדה בחודש האחרון, המשמעות: כאב ראש גדול לפד'
עמית טל |
התשואות בשוקי האג"ח טיפסו בחדות בחודשיים האחרונים, ונראה כי זה מתחיל להשפיע על שוק הדיור בארה"ב. מדד מכירות הבתים בהמתנה שפורסם מוקדם יותר הערב הצביע על נפילה 4.7% במכירות בחודש ינואר, הירידה  החודשית החדה ביותר מאז 2010, ונראה שזו רק ההתחלה הנתון הערב מצטרף לנתון מכירות הבתים החדשים שפורסם בשבוע שעבר והראה על ירידה של כ-3.2% לרמה של 5.38 מיליון יחידות (מתואם עונתית).  כמו כן, נתון המכירות לחודש דצמבר עודכן למטה והראה על 5.66 מיליון דירות שנמכרו.   הסקטור שמתחיל להראות סימני פגיעה משמעותיים הוא חברות הבנייה שצונחות הערב בחדות. תעודת הסל העוקבת אחר החברות  (סימול:ITB) איבדה הערב 2.8% והשלימה ירידה של 17% מהשיא שקבעה לפני חודש. במקרה או לא, הירידות החדות בתעודה התחילו במקביל לצמצום משמעותי של מאזן הפד', שהחל בפועל רק לפני כחודש.   גרף התעודה הערב: כאשר הכסף הזול מהשוק נעלם, זה נראה רע אבל מה בקשר לעתיד? כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, התהליך בחודש האחרון צפוי רק להחמיר. הזינוק בתשואות האג"ח הממשלתיות בחודשיים האחרונים הביא גם לזינוק בריבית על המשכנתאות. ע"פ הסקר השבועי של חברת פרדי מאק, הריבית על המשכנתא לתקופה של שנה עד 5 שנים (בריבית משתנה) עמדה בשבוע האחרון על רמה של 3.63%. הריבית הממוצעת לתקופה של 15 שנה (במסלול ריבית קבועה) זינקה לרמה של 3.84%. הריבית לתקופה של 30 שנה (במסלול ריבית קבועה) טיפסה לרמה של 4.38%. נציין כי אלו הרמות הגבוהות ביותר מאז 2011, דבר שיקשה עוד יותר בתקופה הקרובה על שוק הנדל"ן האמריקני. סקר המשכנתאות השבועי של פרדי מאק: