לא מאכזבת: אבן קיסר הרוויחה 10.8 מ' ד' ב-Q4, צופה צמיחה ב-2013

יצרנית משטחי הקוורץ הציגה בשנה החולפת מכירות של 296.6 מיליון דולר ורווח של 39.6 מיליון דולר. בשנה הקרובה צפויות המכירות לעלות ל-330-340 מיליון דולר
תומר קורנפלד | (1)

חברת אבן קיסר (סימול: CSTE), יצרנית משטחי הקוורץ פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. במקביל, מספקת החברה תחזית לשנת 2013 אשר כוללת צמיחה במכירות בשיעור של ממוצע של 13%.

אבן קיסר המנוהלת על ידי יוסי שירן סגרה את הרבעון הרביעי של השנה עם עלייה של 14% במכירות ל-76.2 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון שחלף הסתכם ב-10.8 מיליון דולר, עלייה של 190% ביחס לרבעון הכללי. בשנת 2012 כולה הציגה החברה הכנסות של 296.6 מיליון דולר ורווח של 39.6 מיליון דולר.

לשנת 2013 צופה החברה כי מכירותיה יעלו לרמה של 330-340 מיליון דולר. במקביל, צופה החברה כי תרשום רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) בטווח של 76-80 מיליון דולר. מאז הונפקה המניה לפני כשנה בבורסה לפי מחיר של 11 דולר למניה, השלימה המניה זינוק מרשים של כ-70%

יוסף שירן, מנכ"ל אבן קיסר, מסר: "אנו שמחים לסיים את השנה עם רבעון רביעי חזק. הצוותים שלנו באזורים השונים בעולם פעלו בהצלחה, ואנו ממשיכים במיצוב החברה בעמדת יתרון ומובילות ברחבי העולם. אנו מאמינים שיש לנו אסטרטגיה טובה לתמיכה בצמיחה, בניית יכולות תפעול טובות, קידום המותג שלנו והשאת ערך לצרכנים, ללקוחותינו לבעלי המניות שלנו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תמיר לוטם 06/02/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    במילא החבורה השלטת בקיבוץ תנקנק אותכם

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".