מניות סודה סטרים זינקו 6.1%; קמפיין פרובוקטיבי או המלצה חיובית?

ה'כלוב' של סודה סטרים מעורר הדים ברחבי העולם, והאנליסטים חושבים שהשורטים 'נלחצים' ומחיר המניה עשוי להגיע ל-70 דולרים
עידן קייסר | (3)

מניות חברת סודה סטרים הישראלית (סימול: SODA) זינקו מפתיחת המסחר בוול סטריט במחזור ער. ברקע, המלצה אוהדת מפירמת מונס קרספי (Monness Crespi) נתנה רוח גבית למשקיעים, יחד עם קמפיין שיווקי מול חברת קוקה קולה (סימול: KO) שמעורר הדים בעולם. המניה השלימה עלייה של מעל 16% מתחילת החודש.

המלצתם של האנליסטים מפירמת קרספי היו חיוביים במיוחד, מה שעוזר לספק מנוף ושמועות על כך שאופציות המכר (שורטים) מתחילות להיסחר בלחץ (squeezed) יחד עם מכירות טובות ברשת וול מארט מעלות את מחיר המניה מהפתיחה.

בדו"ח שפרסמה פירמת מונס קרספי, נכתב כי "המניה נסחרת במכפיל של 18 מעל הרווח הנקי למניה של שנת 2012, למרות הנחיות של החברה לשיעור צמיחה של 33% מהשורה העליונה השנה. למניה יש פוטנציאל להגדיל את הרווח הנקי השנתי למניה שלה (EPS) מ-1.7 דולר ל-10 דולרים במהלך השנים הקרובות. אנו מעריכים כי המכירות בארה"ב יכולות לתרום רווח נקי של 4 דולרים למניה בשיעור חדירה של 3% לבתים בארה"ב. הרווחים למניה עשויים להוסיף 4 דולרים בכל השווקים מחוץ לארה"ב. לחברה יש מאזן עם יחסים תקינים מאוד, כאשר יש לה 2.6 דולרים למניה במזומן. אנו מאמינים כי החברה תכה את התחזיות לשנת 2012, ומחיר המניה יוסיף לעלות בטווח הארוך".

בית ההשקעות אישרר המלצת 'קנייה' למניה והעלה את מחיר היעד ל-70 דולרים למניה.

בתוך כך, בהתאם לדיווחים מאמש (ג'), חברת קוקה קולה שלחה מכתב מאיים לסודה סטרים בנוגע לקמפיין שיווקי חדש של האחרונה. בקמפיין שהעלתה סודה סטרים, היא מציגה פחיות ובקבוקים משומשים של קוקה קולה ומראה כמה זיהום שימוש במוצרים של קולה ודומיה יוצר. בקמפיין מוצגים מוצרי פסולת של קולה וחברות הדומות לה, ומוכנסים לתוך 'כלוב' מיוחד אשר בודק את הסטטיסטיקות של רמות הזיהום שפסולת המוצרים מייצרת.

קמפיין זה נועד להעלות את המודעות לעליונות שבשימוש במוצריה של סודה סטרים, כיוון שהם ברי-קיימא ובעלי אופי של שימוש חוזר - לעומת מוצריה של קוקה קולה שהם חד-פעמיים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הלוחש למניות... 20/06/2012 22:31
    הגב לתגובה זו
    החדשנות , היזמות, השיווק ופשטות המוצר עושים את ההבדל!!!!...
  • 2.
    yl 20/06/2012 22:03
    הגב לתגובה זו
    קוקה קולה שלחה מיכתב התראה לסודה ס הביריון העולמי כניראה לא הבין שיש לו עסק עים ישראלים מ פתח תקווה ///מקום יסוד המיפעל/// ממתין להצגה
  • 1.
    חזי 20/06/2012 19:46
    הגב לתגובה זו
    ולא משנה איזה משקה יש בהם-המשקה רעיל מכיל סוכר מזיק מזהם את הסביבה. כמו שאייבי אמר כשקוקה קולה לא רצתה לפרסם בקול השלום-שתו רק מים!
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.