שטראוס משקיעה 68 מיליון דולר בהקמת מפעל סלטים בארה"ב

מפעל הסלטים החדש יוקם עבור חברת הבת של שטראוס "סברה" בריצ'מונד וירג'יניה, ארה"ב. לסברה מחזור מכירות של כ-90 מיליון דולר בשנה
משה בנימין |

ארז ויגודמן, מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס וגיורא בר-דעה מנכ"ל שטראוס צפון אמריקה הודיעו היום על אישור השקעה להקמת מפעל סלטים חדש של סברה ,חברת הסלטים האמריקאית בה שטראוס שותפה יחד עם פפסיקו פריטו-ליי.

העלות הכוללת של המפעל החדש תסתכם בסך של עד 68 מיליון דולר, מתוכם עד 61 מיליון דולר השקעה קפיטאלית. פתיחת המפעל מתוכננת לשנת 2010 בריצמונד ורגיניה, ארה"ב.

"סברה הפכה לחברת הסלטים המובילה בצפון אמריקה עם מחזור מכירות של כ-90 מליון דולר בשנה בהשוואה ל-24 מליון דולר בשנת 2005. המפעל החדש יאפשר לנו עוד קפיצת מדרגה במימוש הפוטנציאל העצום הקיים, מבחינתנו, בשוק בצפון אמריקה. כך אמר היום, ארז ויגודמן, מנכ"ל קבוצת שטראוס.

גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס צפון אמריקה מסר: "ההשקעה שמבצעות שטראוס ופפסיקו בסברה תאפשר לנו לפתוח במהלך 2010 את אחד ממפעלי הסלטים והמטבלים המתקדמים בעולם". סברה צמחה בשלוש השנים האחרונות בקצב מהיר מאד. מפעל הסלטים של סברה יאפשר לסברה להכפיל את כושר היצור שלה, להעלות עוד את רמת איכות המוצרים , לתת מענה לביקושים העולים למוצריה ,לפתח מגוון רחב של קטגוריות ומוצרים ולהמשיך להגדיל את השוק שבו סברה פועלת.

בר-דעה ציין כי מאז כניסת שטראוס לסברה בספטמבר 2005 הפכה סברה מחברת הסלטים הרביעית בגודלה בצפון אמריקה לחברת הסלטים המובילה עם נתח שוק של 34.7%. בשנה האחרונה מופצים מוצריה בכ-15,000 נקודות וזאת בהשוואה לכ- 1500 נקודות הפצה בשנת 2005.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר

קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס בואינג


ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.

ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.

האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.

בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.

גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.