שטראוס משקיעה 68 מיליון דולר בהקמת מפעל סלטים בארה"ב

מפעל הסלטים החדש יוקם עבור חברת הבת של שטראוס "סברה" בריצ'מונד וירג'יניה, ארה"ב. לסברה מחזור מכירות של כ-90 מיליון דולר בשנה
משה בנימין |

ארז ויגודמן, מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס וגיורא בר-דעה מנכ"ל שטראוס צפון אמריקה הודיעו היום על אישור השקעה להקמת מפעל סלטים חדש של סברה ,חברת הסלטים האמריקאית בה שטראוס שותפה יחד עם פפסיקו פריטו-ליי.

העלות הכוללת של המפעל החדש תסתכם בסך של עד 68 מיליון דולר, מתוכם עד 61 מיליון דולר השקעה קפיטאלית. פתיחת המפעל מתוכננת לשנת 2010 בריצמונד ורגיניה, ארה"ב.

"סברה הפכה לחברת הסלטים המובילה בצפון אמריקה עם מחזור מכירות של כ-90 מליון דולר בשנה בהשוואה ל-24 מליון דולר בשנת 2005. המפעל החדש יאפשר לנו עוד קפיצת מדרגה במימוש הפוטנציאל העצום הקיים, מבחינתנו, בשוק בצפון אמריקה. כך אמר היום, ארז ויגודמן, מנכ"ל קבוצת שטראוס.

גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס צפון אמריקה מסר: "ההשקעה שמבצעות שטראוס ופפסיקו בסברה תאפשר לנו לפתוח במהלך 2010 את אחד ממפעלי הסלטים והמטבלים המתקדמים בעולם". סברה צמחה בשלוש השנים האחרונות בקצב מהיר מאד. מפעל הסלטים של סברה יאפשר לסברה להכפיל את כושר היצור שלה, להעלות עוד את רמת איכות המוצרים , לתת מענה לביקושים העולים למוצריה ,לפתח מגוון רחב של קטגוריות ומוצרים ולהמשיך להגדיל את השוק שבו סברה פועלת.

בר-דעה ציין כי מאז כניסת שטראוס לסברה בספטמבר 2005 הפכה סברה מחברת הסלטים הרביעית בגודלה בצפון אמריקה לחברת הסלטים המובילה עם נתח שוק של 34.7%. בשנה האחרונה מופצים מוצריה בכ-15,000 נקודות וזאת בהשוואה לכ- 1500 נקודות הפצה בשנת 2005.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריטיש אירוויס מחלקה ראשונה עסקית טיסה מחלקת עסקים
צילום: British Airways

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית

חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון

עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס


כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?". 

דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס. 

Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.

ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.

מי מזמין ומדוע?

קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.