מניית גולף: "למרות החדשות הרעות מצפים להפתעות טובות"
המניה מומלצת להחזקה משום היכולת הטובה לייצר תשואת דיבידנד של כ-10% ברמות המחיר הנוכחיות. להערכתנו, החולשה האחרונה בתוצאות הגיעה לנקודת פיתול ולהנהלה יש את היכולות הנדרשות להביא למפנה. בנוסף, תתמודד החברה ככל הנראה עם תחרות חדשה בשנים הקרובות, כתוצאה מכניסת רשתות אופנה נוספות מחו"ל לישראל. להערכתנו, חלק ניכר מהחדשות ומהחששות מתומחרות, והמניה מצויה בנקודת כניסה מעניינת מאוד.
תמונת מצב על ציר השנים (באלפי שקלים)
ניתן לחלק את הביצועים ל-2 תקופות עיקריות: האחת בשנים 03'-07' בה נהנתה החברה מגידול מואץ ברווח, בעיקר לאור שנים טובות במשק ושיפור פנימי ברווחיות. שהיוו בין היתר כפירות הניהול הקפדני והנבון. התקופה השנייה 07'-11' (עד היום) בה החברה רושמת ירידה ברווח התפעולי ונסיגה בכל הפרמטרים, למעט בהכנסות. תקופה זו מתאפיינת בכניסת תחרות רבה (בייחוד ממותגים מחו"ל), משבר עולמי ותנאי שוק לא פשוטים.
כיצד מתומחרת המניה בשוק? שיעור היוון 11%, צמיחה שלילית די חריפה בהכנסות (עד כדי 10% לשנה) עד לאין סוף ומרווח תפעולי יורד מכ-12.4% כיום (בתיאום רישום אופציות כאירוע חד פעמי) עד לכ-10% בשנה מייצגת. להערכתנו, מדובר בתמחור מאוד דפנסיבי לחברה ולמעשה אנו מעריכים מכך כי "החדשות הרעות" מתומחרות במלואן". מכאן אנו מצפים דווקא להפתעות לטובה, הן בביצועי החברה והן בביצועי המניה.
שילוב של מאזן נקי מחוב, דיבידנד בשיעור גבוה וניהול קפדני גורמים לנו לתמחר את החברה מעט אחרת. נכון, ניתן לראות גידול במלאי מת ומאמצים עודפים בשיווק ומכירות (מבצעים), לאור התחרות שהתרבתה ואף צפויה על פי העיתונות לגדול עם כניסת רשתות מחו"ל. מנגד, מדובר בחברה עם 0 חוב ועודפי מזומן של כ-150 מיל' ולפי ההון החוזר מתנהלת כאחת מחברות האופנה היעילות בישראל. אנו צופים יציבות בתחום אופנת הבית הן במונחי הכנסות לחנות והן במונחי רווח תפעולי. בנוסף, אנו מעריכים כי הרווחיות בתחום אופנת ההלבשה נוגעת בשפל, ומכאן לחברה יכולות ניהוליות להביא לשינוי מגמה.
החברה תמשיך לייצר תזרימי מזומנים חיוביים ותחלק דיבידנדים נדיבים (לפחות 60 מיל' ש' בשנה הקרובה) בשיעור של 10% משווי החברה הנוכחי. קופת המזומנים הדשנה (והיעדר החוב), הצורך של בעלת השליטה במזומן והיכולת לייצר תזרים מזומנים עשויים אף להגדיל את הדיבידנדים עד לכ-100 מיל' ש' בשנה.
כשמחפשים חברת דיבידנד, גולף היא מציאה טובה. מדובר באחת ההנהלות המוערכות ביותר ובפעילות עסקית דפנסיבית, על אף החולשה האחרונה בביצועים והסכנה מפני כניסת תחרות נוספת לעולם האופנה בישראל. להערכתנו, ביצועי החברה מתקרבים לשפל ונקודת הפיתול קרובה. אנו מעריכים את שווי החברה על פי מודל DCF בכ-850 מיל' ש' המהווים כ-21 ש' למניה. בכל אופן אזור 13-14 ש' למניה מהווה תמיכה חזקה מאוד.
מותירים המלצת "תשואת יתר" מחיר יעד 21 ש' למניה, סיכון בינוני.
משפיע פיננסי (גרוק)לא נגד המשפיענים הפיננסים - אלא בעד המשקיעים
שלל הטענות שנשמעו בימים האחרונים נגד הסדרת מעמדם של המשפיענים הפיננסיים, מסתימת פיות ועד לפגיעה בתחרות, מתעלמות מכך שמי שמתיימר לפרסם המלצה שמתאימה ל-100 אלף עוקבים, שלכל אחד מהם מאפיינים ורצונות שונים, עושה עוול לעוקבים שלו
בימים האחרונים פרצה סערה סביב היוזמה להסדיר את מעמדם של המשפיענים הפיננסיים. הרגולציה שמקדמת הרשות לניירות ערך נועדה לעשות סדר בנושא ייעוץ ההשקעות הניתן ברשתות החברתיות, בין היתר על ידי מי שאין להם רישיון לייעוץ השקעות. כצפוי, יש מי שחוששים להיפגע מהרגולציה המתוכננת ויוצאים נגדה. בין היתר, נטען שהרגולציה נועדה למנוע תחרות ו"להגן על האינטרסים של הגופים הגדולים", אותם גופים מוסדיים שמחזיקים ברשיון ייעוץ השקעות. הטענה הזו נשמעה הן מצד חלק מהמשפיענים עצמם אבל גם מצד גופים עסקיים שמתמחים בהשקעות שמבוססות במידה רבה על "הייפ" ברשתות החברתיות, למשל תחום הקריפטו.
החשש מובן, אבל מדובר בסערה בכוס מים. ראשית, כמי שמשמש סמנכ"ל שיווק ודיגיטל בגוף פיננסי גדול, שבמסגרת תפקידו נמצא בקשרי עבודה גם עם משפיענים וגם עם הגופים המוסדיים, אני יכול להעיד שאין באמת ניגוד אינטרסים בין המשפיענים הפיננסיים לבין הגופים המוסדיים המחזיקים ברשיון לייעוץ השקעות. להיפך – שני הצדדים נהנים זה מזה ומזינים אחד את השני. כיצד? למשפיענים הפיננסיים יש "מניות בכורה" במהפך החיובי שחל במודעות של הציבור הישראלי להשקעות בשוק ההון בשנים האחרונות. הרבה מאוד בזכותם, השקעות בשוק ההון פרצו את גבולות מדורי הכלכלה והפכו לנושא סקסי. שאלות כמו: איך הכי משתלם לי להיחשף למדד S&P-500 או: האם עדיין כדאי לרכוש ביטקוין אחרי העליות האחרונות, הפכו לנושא שמדברים עליו במפגשים עם חברים ובארוחות שישי.
צעירים ישראלים רבים שואבים היום את עיקר הידע שלהם על כסף והשקעות מהרשתות החברתיות ומאותם משפיעים פיננסיים. אבל בסופו של דבר, כשהם משקיעים בפועל, הם עושים את זה, ברוב המקרים, דרך המוצרים והשירותים של הגופים הפיננסיים המפוקחים - למשל, הם משקיעים בקרנות סל עוקבות מדדים, בקופות גמל מסלוליות או פותחים תיק השקעות עצמאי באחת מהפלטפורמות למסחר עצמאי. המשפיענים, מצידם, נהנים ממקורות הכנסה מהעברת קורסים, כתיבת ספרים ופרסום פודקסטים, בחלק מהמקרים בשת"פ עם גופים מסחריים, כולל הגופים הפיננסיים המפוקחים.
מה שעומד מאחורי הרגולציה, אם כן, אינו רצון להעלים את המשפיענים הפיננסיים, לסתום פיות או לפגוע בתחרות אלא משהו הרבה יותר פשוט: הגנה על המשקיעים. הרגולציה החדשה תאפשר למשפיענים פיננסיים לפרסם מידע פיננסי ולתרום בכך להגברת האוריינות הפיננסית של הציבור הישראלי – דבר שמועיל למשקיעים. אולם, היא תוודא שאותם משפיענים לא יגלשו למתן המלצות השקעה שמצריכות התאמה למשקיע ספציפי – פעולה שמחייבת ידע מקצועי מעמיק ולכן מותרת רק למי שקיבל רשיון ייעוץ השקעות ומפוקח על ידי הרשות לניירות ערך.
אחד הכללים הכי בסיסיים בהשקעות הוא שאין המלצה אחת שמתאימה לכל המשקיעים, אלא יש להתאים את ההמלצות לצרכים ולמאפיינים של כל משקיע. מי שמתיימר לפרסם המלצה שמתאימה ל-100 אלף עוקבים, שלכל אחד מהם מאפיינים ורצונות שונים, עושה עוול לעוקבים שלו. אלא שזוהי בדיוק המציאות שמתרחשת היום ברשתות החברתיות: "מה שאראה לכם עכשיו מתאים לכולם", אומר משפיען אחד, רגע לפני שהוא ממליץ על מניות של מגזר מסוים. "5 המניות האלה הן לדעתי הזדמנות טובה ל-2025", מכריז משפיען אחר. "8 מניות ישראליות ששווה לקנות עכשיו", מכריז סרטון של משפיען שלישי. אלה הן רק 3 דוגמאות מני רבות להמלצות של משפיענים שאפשר למצוא בקלות ברשת, אשר אמורות, לכאורה, להתאים לכל משקיע.
