שיווק על גלגלים: סודות המיתוג ליצירת מסר שיווקי על רכבים

מערכת Bizportal | (1)

בנוף העסקי המאתגר של ימינו חברות רבות מוצאות עצמן בחיפוש מתמיד אחר אפיקים חסכוניים ויעילים לשמירה על תדמית עסקית מרשימה בעלויות מינימאליות. לרוב, שיווק הוא אחד התחומים הראשונים לספוג קיצוצי תקציב. במצבים אלו אותן חברות צריכות למצוא פתרונות יצירתיים על מנת כדי להישאר חדים ומובילים בתחרות על תשומת ליבם וכיסם של הלקוחות.

 

אסטרטגיה אחת מיני רבות היא "שיווק אורגני" – הפיכת נכסים שהם בלאו הכי ברשות החברה לאמצעי פרסום יעילים אשר עוזרים לחברה לשמור על הוצאות נמוכות יחסית בשיווק תוך שמירה על תדמית בריאה למול המתחרים.

דוגמא קלאסית לשימוש בשיווק אורגני היא ציי הרכב הממותגים. הרכבים הממותגים – רכבים שעליהם מודבקים פרסומים שונים של החברה – מעניקים לחברה יתרון משמעותי בשיווק בעלויות מינימאליות יחסית.

מלוגו קטן ועד רכב המציג את פרסום החברה כמו שלט חוצות, רכבים ממותגים הם ציר משמעותי ביותר בשיווק המודרני, יחד עם הרשת החברתית וטלוויזיה.

הביצוע אמנם פשוט, אולם ישנן כמה וכמה טכניקות חשובות וטריקים של מקצוענים שיעזרו לכם לעשות את צי הרכבים שלכם מעוד סתם רכב ממותג לאמצעי שיווקי מנצח.

כדי לדעת את אותם סודות מקצועיים כדאי לשמוע עצה מהמומחים בתחום, לכן אנו מביאים לכם פה את הטיפים המנצחים של המקצוענים המובילים בענף מיתוג הרכבים, קראו כדי ללמוד איך לנצח בתחרות השיווק!

 

קצת סטטיסטיקה להתחלה

 

סקר שנערך על ידי ארגון המשאיות האמריקאי, בנושא רכבים ממותגים, הציג נתונים מעניינים מאוד על מיתוג רכבים:

 

75% מהנסקרים קיבלו רושם ראשוני על חברה מסוימת רק על פי פרסום הרכבים שלהם.

91% העידו כי הם שמים לב לפרסום על רכבים, במיוחד משאיות, ולרוב יזכרו את הפרסום שראו על גבי משאית.

כשליש מצביעים על נטייה לקנות מוצר מסוים מחברה מסוימת אשר ראו את פרסומיה על גבי רכבים, בעת נסיעה.

רכבים הם הכלי השיווקי היעיל ביותר לפרסום ממוקד ונייד, בעל יכולת שיווקית בענפים רבים ובפריסה ארצית.

מודעות על גבי רכבים נצפות על ידי לקוחות פרטיים ועסקיים. 

בפשטות, מיתוג הוא הדרך שלכם להציג לעולם מי אתם כחברה או ארגון, אולם במבט מעמיק נוכל לראות כיצד מיתוג מחושב, מתוכנן ומוקפד הוא למעשה חלק מטקטיקה שיווקית נרחבת ומעיד על חברה הלוקחת את נושא השיווק ברצינות ובעלת אכפתיות לתדמיתה ולנאמנות הלקוחות.

בין אם אתם חלק מחברה קטנה בשוק מצומצם או חברה גדולה הנמצאת בענף רחב ותחרותי ורוצה להתבלט ולהוביל בשוק, מיתוג רכבים מהווה דרך חסכונית ויעילה לקדם את השיווק שלכם.

 

למה זה כדאי לי?

 

עידו כנען, מחברת כנען רכב המתמחה בעיטוף ומיתוג רכבים, מפרט: "מיתוג רכבים היא השיטה החסכונית והזולה ביותר לפרסום. שימוש ברכבי החברה, אמצעי הנמצא בתנועה מתמדת, הוא השקעה חד פעמית משתלמת ביותר. שלא כמו שלטי חוצות, מודעות אינטרנטיות או פרסומים בעיתון, מיתוג רכבים נשאר על רכבי החברה באופן קבוע (או עד שהחלטתם להחליף את המיתוג\פרסום של החברה), עלות ההתקנה היא חד-פעמית וכמעט לעולם אינה דורשת תחזוקה.

קיראו עוד ב"בארץ"

בנוסף, רכב ממותג הוא נייד ומציג את מותג החברה על פני שטח גדול, שלא כמו שלט חוצות מקובע שאינו זז והקהל הצופה בו כמעט לעולם הוא קבוע. רכב ממותג נע על גבי כבישים ודרכים רבות ומפרסם את החברה לקהל רחב ומשתנה. זאת לעומת שלטי חוצות אשר מהווים אמצעי יעיל בנקודות מפתח בלבד, כמו בצמתים מרכזיות, מחירם גבוהה בהרבה והתחרות עליהם גדולה.”

 

ומה לגבי עלויות?

 

"עלות מיתוג הרכב היא לפי גודל הרכב וסוג המדבקות שיהיו עליו״, מסביר עידו, ״אין תשלומים נוספים משום שאין מי שמתחרה על צי הרכבים שלכם. מבחינת יעילות כלכלית מיתוג הרכבים הוא הכלי השיווקי היעיל והחסכוני ביותר."

 

כשאתה לא ממתג אתה מפסיד כסף

 

רכבים ללא מיתוג בבעלות חברה הם למעשה שלטים ניידים ריקים מתוכן. הדבר דומה להשכרת שלט חוצות מבלי לפרסם עליו.

רכב החברה תמיד נראה לעין הלקוח, בין אם בחניון, על הכביש או אפילו ליד הבית בתום העבודה, אם לא תפרסמו עליו אתם מפסידים כסף על כלי שיווקי שאינו מנוצל.

מחקר שנעשה לאחרונה בארה"ב מראה כי מיתוג רכבים מביא  ליתרונות רבים ומשמעותיים בתחרות העסקית הן מבחינת B2B ו-B2C.

 

נפרט בקצרה מדוע זהו אמצעי יעיל משתי בחינות אלו:

 

עסק ללקוח (B2C) - חברות שעושות את עסקיהן בטווח שבין העסק ללקוח נהנות מפרסום חינם בעת כל משלוח, אספקה, נסיעה למשרד או בעת שירות לקוחות.

לדוגמה טכנאי מזגנים שנוסע לתקן מזגן בבית פרטי עם רכב ממותג אוטומטית מציג את העסק שלו לעיני כל השכנים בעת שהוא מעניק שירות ללקוח (פרסום אורגני), בעוד טכנאי מזגנים שמגיע ברכב חסר מיתוג לא מראה ללקוחות פוטנציאליים כי מישהו מהשכונה נהנה משירותיו.

פעמים רבות יוביל הרכב הממותג להתעניינות מצד שכנים שמחפשים בעצמם שירות דומה.

עסק לעסק (B2B) – העיקרון עובד באופן זהה בפרסום עסק לעסק, המתייחס לעסקים העושים את עסקיהם עם חברות או עסקים אחרים.

כל מנהל נוסע על הכביש בשביל להגיע למשרד, לאתר העבודה, לפגישות עסקיות או לפנאי. כאשר מנהל נוסע על הכביש ורואה רכב ממותג המציג מוצר או שירות שחברתו מתעניינת בו הוא במקרים רבים יזכור את אותה החברה המפרסמת. לאחר מכן, אותו מנהל עשוי לברר פרטים נוספים על החברה ועל המוצר בגוגל או באתר החברה.

ככל שמיתוג הרכב מציג תדמית טובה יותר, בולטת יותר או יוצר רושם חיובי יותר כך עולה הסבירות שלקוח פוטנציאלי הרואה את הרכב יזכור את המפורסם עליו.

4 סיבות נוספות למיתוג הרכבים שלכם

 

הגברת מודעות – לרוב, כשלקוחות צריכים שירות או מוצר מסוימים הם יפנו למותג שהם זוכרים, שהם ראו בפרסומת כלשהי.

כאשר חברות משתמשות ברכבים שלהן לפרסום הן מגדילות את הסיכוי שמישהו יראה את המיתוג שלהן ויזכור את שמן, ובהתאם יקבלו יותר פניות מלקוחות.

בניית אמון – מיתוג הרכב יכול לכלול פרטים חשובים על השירות\מוצר שאתם מספקים וכן מעניק אמינות לחברה עצמה. באמצעות מיתוג הרכב תבנו אמון עם הלקוחות ותספקו להם פרטים הדרושים להם מבלי שהם יצטרכו להתקשר או לחפש ברשת מידע נוסף אודותיכם.

יצירת סמכות – לקוח שרואה כי נציג החברה מגיע מרכב ממותג יניח לרוב כי מדובר בבעל מקצוע שמבין יותר ממנו בתחום. סקרים מראים כי לקוחות מעדיפים בעל מקצוע שמפגין סמכות למול לקוחותיו וכי סמכות יוצרת תחושת ביטחון בקרב הלקוחות.

רכב ממותג מסייע בבניית אותה סמכות וביצירת התחושה אצל הלקוח שיש על מי לסמוך.

פרסום בפריסה רחבה – פרסום באמצעי תקשורת מוגדר באמצעות זמן ומיקום מסוימים אשר קובעים את היקף השפעת הפרסום מבחינת קהל היעד.

כלומר, פרסומת בת שלושים שניות בטלוויזיה בשעות הבוקר פונה לקהל ספציפי אשר צופה בטלוויזיה באותו ערוץ, באותן השעות.

פרסומת רדיו המשודרת באותה השעה פונה לקהל אחר בפריסה שונה, כך שכל פרסום שהוא פונה לקהל מסוים על פי שעה והמדיום התקשורתי בו הוא מבוצע.

מיתוג רכבים פונה לקהל הרחב ביותר בפריסה משתנה – בניגוד למדיומים תקשורתיים אחרים לא ניתן לצפות כמה לקוחות פוטנציאליים יראו את הרכב הממותג באותו יום, היכן ולכמה זמן.

אותם שינויים בקהל – אופיו וגודלו – מביאים לפריסה רחבה יותר של אותה הפרסומת מבלי שהצרכתם להשקיע סכומי עתק בשיווק.

איך עושים את זה?

 

החלטתם למתג את הרכבים שלכם – עכשיו, איך עושים את זה כמו שצריך?

האם כדאי לבחור בעיצוב צעקני וצבעוני או בלוגו קטן וצנוע, האם פחות שווה יותר או להפך?

ישנן שאלות רבות המגיעות ברגע שהתקבלה ההחלטה למתג את הרכבים של החברה, לכן כדאי לשמוע את הסודות המקצועיים החשובים מפי המומחים בתחום.

לא מספיק לזרוק מודעה פשוטה על הרכב, מיתוג רכבים הוא לא נושא שאתם רוצים רק לסמן עליו וי ברשימה, זהו נושא שצריך לשקול, לחשב ולתכנן.

 

8 מהטיפים הטובים ביותר שיעזרו לכם להפוך את מיתוג הרכבים שלכם להצלחה מסחררת:

 

הגדרת מטרה – כל פרסום צריך מטרה ברורה ומוגדרת, אחרת הוא לא יביא לתוצאות.

האם אתם רוצים להגדיל את קהל הלקוחות שלכם בפריסה אזורית או ארצית?

האם אתם מעוניינים למשוך קהל להיכנס לאתר האינטרנט שלכם או אולי פשוט להיראות יותר מקצועיים כשאתם מגיעים לבית הלקוח לבצע עבודה?

כשאתם מגדירים את מטרת הפרסום יש לכם בסיס מוצק לתכנון המיתוג שתפרסמו על הרכבים, המטרה תוכל לעזור לכם לקבוע את גודל המדבקות על הרכב, מיקומם, צבעים, עיצוב ועוד.

פחות שווה יותר – הכלל הידוע תקף גם בנוגע למיתוג רכבים, כלומר ככל שנעמיס בפרטים על המודעה על גבי הרכב כך נפחית את ערכו של הפרסום.

פשטות היא מילת מפתח כשמדובר במיתוג, הוא צריך להיות ברור, ישיר ופשוט.

ככל שנעמיס בפרטים כך נטשטש את היכולת של הצרכן או הקהל להבין במה מדובר.

לא רק זאת, מיתוג פשוט הוא אקסקלוסיבי, הוא גורם לכם להיראות יותר חזקים, איתנים בשוק בו אתם נמצאים וכן נחשקים.

חשיבות הלוגו – לוגו הוא הבסיס של מיתוג, כל חברה צריכה אותו והוא מוכח בהיותו הפרט החקוק ביותר בזיכרונם של הצרכנים.

כל החברות הגדולות ביותר מציגות לוגו ברור משום שהוא סמל החברה, הלוגו שלכם על גבי מוצר כלשהו מעיד על שייכות לחברה, ולכן עליו להופיע גם על הרכבים הממותגים שלכם.

הלוגו הוא סמל האיכות שלכם כחברה, הצגת לוגו על גבי כל דבר הקשור לעבודתכם – מרכבים ועד חולצות, כובעים, מוצרים וכו' – יגיע עם תו תקן איכות וסמל שנחקק בזיכרון.

הנעה לפעולה – מיתוג נכון על רכב יוביל את הקהל לפעולה המקרבת אותם אליכם.

פרסום מספר הטלפון שלכם או אתר האינטרנט, יחד עם הסלוגן המנצח שלכם, יניע את הצופים ליצור עמכם קשר או להיכנס לאתר בשביל לקבל פרטים נוספים אודות החברה.

שימוש מושכל ומצומצם – תמונות לרוב אינן מסייעות לכם בפרסום, הן אינן חלק ממותג החברה ולרוב אינן מתקשרות ישירות אליכם.

חברות רבות עושות שימוש בתמונות המציגות סצנה כלשהי הקשורה לשירות\מוצר שלהם אולם תמונות אלו – בין אם הן מגיעות ממאגר תמונות של החברה או מגוגל – לא בהכרח מכילות מסר העוזר למותג החברה להיטבע בזיכרון הלקוח.

פעמים רבות, לוגו, סלוגן, איור או עיצוב מסוים חזקים הרבה יותר מבחינת הרושם שהם יוצרים לעומת תמונות.

אל תשכחו שלקהל שלכם יש לא יותר מחמש שניות לצפות במודעה על גבי הרכב, אל תבזבזו את הזמן היקר הזה על תמונות, הדורשות פי שתיים יותר זמן לעיבוד מאשר לוגו.

קופי קצר וקולע – הגבילו את כמות המלל שתכללו על גבי הרכב.

לצופה אין הרבה זמן לקרוא את שכתוב על הרכב, לא משנה כמה הוא גדול, לכן חשוב מאוד להיות חדים, ברורים וקצרים בתוכן שתכללו – לא יותר משם החברה, אתר אינטרנט, מספר טלפון ואולי סלוגן קצר או הסבר פשוט על שירותי החברה.

עצבו בשביל לבלוט, לא להתאים – עיצוב בולט מושך את העין, אל תתביישו להיות הרכב השונה על הכביש.

עיצובים משתלבים אשר מותאמים לסביבה בה הם נמצאים נעלמים ולא תופסים את העין, עיצוב בולט, שונה ומיוחד גורם לנהגים ולנוסעים אחרים להסב מבטם או להתבונן למשך זמן ארוך יותר באותו רכב שונה.

פשוט וברור – עיצוב ססגוני ובולט לא מחייב שילוב של המון אלמנטים שונים אשר רק יוצרים הפרעות לעין ואיבוד הריכוז של הצופה.

יחד עם קופי קצר וקולע ועיצוב בולט שמרו על פשטות מבחינת המסר שאתם מעבירים – "אנחנו החברה הכי טובה בשבילכם" – כדי שהצופים יבינו בשניות הבודדות שיש להם מי אתם, מה אתם עושים ולמה אתם הכי טובים, ויזכרו אתכם. 

 

כמעט כל חברה בעלת צי רכבים או רכבים בודדים משקיעה כספים רבים בשיווק, מיתוג ופרסום בכלל ובמיתוג רכבים בפרט.

צי הרכבים שלכם יכול להפוך לשרשרת שיווקית רחבה, חסכונית, יעילה ומוצלחת הרבה יותר משדמיינתם. רכבים ממותגים מציגים מסרים של אמינות, שקיפות, שירות לקהילה ומקצועיות בתחום.

מיתוג צי רכבים מביא יתרונות רבים, כמו פנייה לקהל יעד והתבלטות בשוק למול מתחרים תוך ניצול של נכסים הנמצאים ממילא בראשות החברה.

מיתוג נכון, כזה המתוכנן, מחושב ומבוצע בקפידה, יביא לתוצאות מרשימות מאוד וצמיחה עסקית גדולה.

עם טיפים אלו, של המומחים המובילים בתחום, תוכלו למנף את העסק שלכם באופן המוצלח והיעיל ביותר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק חשוב לנסוע כחוק במיוחד עם מיתוג (ל"ת)
    אני 20/11/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?


ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
בעשר אצבעות

רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל

הנפקת חברת הנדל"ן של רמי לוי, מספרת על יזם בלתי נלאה שהצליח להפוך מכולת לרשת השנייה בגודלה בישראל ועל הדרך לקנות ולהשביח נדל"ן בשווי של מיליארדים. כך הגיעה משפחת לוי להון של 7 מיליארד שקל

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי

רמי לוי מנפיק את חברת הנדל"ן שלו בבורסה. השווי המבוקש - 4.5 מיליארד שקל. ייתכן שלוי יסגור על פחות. אבל, השווי של הנדל"ן מבחינתו גדול משמעותית מהשווי של הקמעונאות (בנדל"ן הוא מחזיק ב-100%, בקמעונאות כ-40%). חשבתם שרמי לוי זה בעיקר רשת מובילה? טעיתם, גם אנחנו טעינו. רמי לוי זה טייקון של נדל"ן, קמעונאות, עם החזקות ברשת פארם, תעופה, סלולר ועוד. ההחזקה של רמי לוי ברשת הקמעונאות שווה כ-1.7 מיליארד שקל, לצד השקעות פרטיות ונכסים נוספים ועם ההחזקה בחברת הנדל"ן שעומדת להנפיק, ההון של המשפחה באזור 7 מיליארד שקל.

לוי הוא מעשירי הארץ והכל ב-10 אצבעות. לא ירושה, לא מתנה. עבודה קשה. זו הזדמנות לספר את הסיפור של רמי לוי, סיפור חובה ליזמים - כל הדרך מחנות קטנה לאחד מאנשי העסקים המובילים בארץ.  

רמי לוי נולד ב-1955 בשכונת נחלאות בירושלים, אחת השכונות הוותיקות והצפופות של העיר. המשפחה התגוררה בדירה קטנה, וההורים התקשו לפרנס את הילדים הרבים. "גדלתי עם הפחד שיום אחד לא יהיה לחם בבית", סיפר לוי בראיון לפני יותר מעשור. "זה פחד שמלווה אותי עד היום. גם כשיש לי מיליארדים, אני עדיין זוכר את התחושה הזאת של חוסר ביטחון".

בגיל 14, במקום להמשיך ללימודים תיכוניים מלאים, החל לוי לעבוד בשוק מחנה יהודה. תחילה כסבל, סוחב ארגזים כבדים תמורת גרושים, ואחר כך כעוזר לסוחרים ותיקים. "השוק היה האוניברסיטה שלי", אמר בראיון בעבר. "שם למדתי שהכי חשוב זה להיות הוגן עם הלקוח. אם אתה גונב אותו פעם אחת, הוא לא יחזור".

השנים בשוק עיצבו את תפיסת העולם העסקית שלו. הוא ראה איך סוחרים מרוויחים אחוזים בודדים על כל עסקה אבל מצליחים להתפרנס בכבוד מהמחזור הגדול. הוא הבין שהמפתח הוא נפח - למכור הרבה במרווח קטן ולא מעט במרווח גדול.