גם הרוסים בדרך לקפריסין: גזפרום שמה עיניה על שני רישיונות צמודים ל'בלוק 12'
נובל אנרג'י לא לבד. אחרי כניסה של שחקניות קטנות כמו ATP, AGR ו-GGR, עכשיו נכנסת למירוץ על הגז באגן הים התיכון שחקנית בקנה מידה אחר לגמרי. מדובר בחברת 'גזפרום' הרוסית, יצרנית הגז הגדולה בעולם.
בטלוויזיה בקפריסין דווח כי ענקית הגז מביעה התעניינות רבה בהשגת רישיונות קידוח במים הטריטוריאליים בקפריסין. על פי הדיווח, "גזפרום מוכנה להתחיל את הקידוח ב-2 אזורים תת ימיים, הצמודים לרישיון 'בלוק 12' בו מתבצע כעת קידוח 'קפריסין A' על ידי נובל אנרג'י.
הרוסים עושים שרירים - נושאת מטוסים בדרכה לאיזור
בדומה לטורקים, גם הרוסים שולחים ספינות מלחמה לאזור. נושאת המטוסים הגדולה ביותר של רוסיה, אדמירל קוזנצוב, ביחד עם ספינות נוספות של הצי הרוסי, צפויות להגיע לאזור הים התיכון באמצע חודש נובמבר. כך עולה מהדיווחים בתקשורת הזרה. כמו כן, נושאת המטוסים, הנושאת עליה 24 מטוסי סילון ומספר מסוקים, צפויה להשתמש במתקני העגינה של קפריסין.
נזכיר כי יחסי רוסיה - קפריסין הולכים ומשתפרים בתקופה האחרונה. זאת לאחר ששגריר רוסיה בקפריסין הודיע לאחרונה כי מוסקבה תומכת באופן מלא בזכותה של קפריסין לנצל את משאביה הטבעיים.
"עמדתנו היא ברורה. אנו אחת מהמדינות הראשונות שפירסמו עמדתן ותומכים בזכותו של העם הקפריסאי לנצל את המשאבים הטבעיים השייכים לו". כך אמר באותה עת ויצ'סלב שומסקי, שגריר רוסיה בקפריסין שהוסיף וציין כי עמדת רוסיה תואמת עם החוק הבינלאומי ותקנות האיחוד האירופי. באשר לתוקפנות טורקיה לקפריסין, אמר שומסקי כי עמדתה של קפריסין "אינה כל כך חכמה".
פועלים בכל הכוח ב'בלוק 12'
בסוף השבוע חשף אתר Bizportal כי אסדת 'הומר פרינגטון' המבצעת את הקידוח ב'בלוק 12', מתקדמת במהירות בפעילות האקספלורציה. נזכיר כי בקידוח המדובר יש לשותפות אבנר יהש ודלק קידוחים יהש אופציה ל-30%. הקידוח אשר החל לפני כחודש, צפוי להגיע לשכבת המטרה בקרוב ואז יוחלט האם לבצע מבחני הפקה כדי לבדוק הימצאותו של גז טבעי.
כניסתה של שחקנית חדשה בסדר גודל של גזפרום עשוי להיתפס כמתן תוקף נוסף למה שנובל אנרג'י הבינה מזמן כי באגן הלבנט (מדף היבשת ממצריים עד טורקיה בו כלולה ישראל וקפריסין) קיימות עתודות גז ענקיות.
בהקשר הקפריסאי עוד נציין את הסקרים שעורכת טורקיה באזור האי. היום צפויה להגיע לאזור ספינה סייסמית נוספת מטעמה. הספינה הסייסמית תצא מנמל אנטליה בדרום טורקיה בדרכה לקפריסין, אמר טאנר ילדיץ' לסוכנות הידיעות הטורקית והיא תצטרף לספינה Piri Reis שהחלה בחיפושים בסוף חודש ספטמבר.
נושאת המטוסים הרוסית
- 21.ץ 25/10/2011 19:43הגב לתגובה זוארדואן עשה חישוב כלכלי קר והגיע למסקנה שאם הוא מתנתק מהגז הרוסי ומשתלט על הגז בים התיכון הוא ירוויח המון. מה שהוא לא לקח בחשבון זה שאם יש דבר אחד (ויש כמה דברים) שהרוסים יצאו עליו למלחמה זה על ניסיון לחתור תחתם בתחום הגז הטבעי. שיאכל את הדייסה שבישל.
- 20.דורון 25/10/2011 16:46הגב לתגובה זומדוע אתה מנוע מלקנות?
- שלמה בן דוד 25/10/2011 17:42הגב לתגובה זואם לא הבנת חבל !!!!!, כואב לי שרק בעלי ההון ירוויחו ובגדול.
- חיים 25/10/2011 20:35שאפילו אני לא זוכר את שמו (כנראה אשפזו אותו במוסד לחולי נפש) תזהר שלא תהיה במצב כמו שלו. לגבי הפימפומים שלך בוא אני אפתור לך את הבעיה,תביא לעו" ד כסף שישמור לך בנאמנות ואני ארכוש עבורך כמה שתרצה מניות של מודיעין וכך תוכל להרוויח 2000% !
- 19.BNH 25/10/2011 15:39הגב לתגובה זוהקרוב והחם בלוק 12 זה רציו ונובל אנרגי היא שותפה ב40 אחוז זה הדבר החם ביותר נפט יש וגז יש אין גז בגלל זה החשמל עולה לרציו יש הרבה גז גם לישראל וגם לשיווק תתכוננו להמראה מי שלא פה לא יהנה רציו ונובל אנרגי תזכרו מה שכתבתי
- בנובל ורציו (ל"ת)גם אני מושקע 25/10/2011 19:56הגב לתגובה זו
- 18.שלמה בן דוד 25/10/2011 15:36הגב לתגובה זואני כבר שלושה שבועות אומר לכם. ששרה ומירה הם תהיינה מקורות האנרגיה (נפט וגאז) של המאה ה-21. חבל שאני מנוע מלקנות. טיפש מי שמוכר ועוד יותר טיפש מי שלא קונה. תעקבו אחרי ההודעות שלי.
- חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 25/10/2011 16:04הגב לתגובה זולך לישון על האף.שקרן.חבר יכול לקנות לך.לך ינוכללללללללללללללללל.חחחחחחחחחחחחח.מנוע.חיחיחיחיחיחיחיחי.בקרוב סולטן יתחיל למכור בלוקים וכל הפראיירים יתחילו לבכות.חחחחחחחחחחח.אלק מנוע.חחחחחחח
- 17.מה הקשר בין מחט ל... 25/10/2011 15:28הגב לתגובה זועוד פרשן כזה ואבדנו.......
- 16.ראל 25/10/2011 15:23הגב לתגובה זוכל כך הרבה נפט הביא לישראל (סליחה הפסדים)הוא נכס רק שמשקיעי גבעות הם אלימים ילכו לריב איתם
- משקיע בגבעות בעולם 25/10/2011 15:45הגב לתגובה זוקצת דרך ארץ לא תזיק לך...
- 15.אחד ועוד אחד 25/10/2011 15:14הגב לתגובה זו1. יקנו חלק מהכשרה אנרגיה בשרה ומירה לאור בעיות המימון של נמרודי 2. יקנו חלק מים חדרה של מודיעין או ששתיהן יחד....מה שבטוח שזה ייתן גז לכל הסקטור...ישראל כבר מזמן בכוונת של השחקנים הגדולים וזה מבחינתם הזדמנות נוחה להכנס. בהצלחה למחזיקים!!!
- 14.מעניין 25/10/2011 15:02הגב לתגובה זות בעולם כולו תוביל למלחמת עולם נוספת
- 13.אבירם 25/10/2011 15:00הגב לתגובה זונראה אותך מתעסק גם עם הרוסים וגם עם האמריקאים עכשיו... אמרת שכל אירופה רועדת ואתם עומדים על הרגליים? קיבלת רעידת אדמה... קיצר הגיע הזמן שתשתוק
- 12.מישהו אמר רישיונות פלאג' יק? (ל"ת)בהזדמנות 25/10/2011 14:31הגב לתגובה זו
- 11.ציפורים מצייצות 25/10/2011 14:28הגב לתגובה זוכאילו שאף אחד לא יודע שהם נכנסו בתור מפעיל בים חדרה של מודיעין, מה אתם חושבים שסתם היא רצה 50% בשבועיים? שמועות כאלה רצות מהר...בוא נחכה לדיווח במאיה שיגיע בטח בשבוע שבועיים הבאים
- 10.משקיע לשעבר 25/10/2011 14:28הגב לתגובה זועכשיו ששינסקי שלי וביבי ישברו את הראש מול הרוסים חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
- 9.ד" א/אבנר-יתברך שמו הגדול של הק" ה לעולם ועד (ל"ת)יעלי 25/10/2011 14:26הגב לתגובה זו
- 8.היתר גל צמוד מדרום לבלוק 12. (ל"ת)rubi 25/10/2011 14:25הגב לתגובה זו
- 7.מוטי 25/10/2011 14:21הגב לתגובה זוולא אנחנו
- DK 25/10/2011 14:33הגב לתגובה זוr u an idiot? Do u really believe companies forgo billions of dollars in profits? think again
- 6.americano 25/10/2011 14:19הגב לתגובה זוthis is great news for delek energyall their partners/companies/affiliates. if gazprom is on thier way then be sure that something huge happening! good luck to all
- 5.מודיעין הולכת לטוס עם כתבה כזאת (ל"ת)מוטי 25/10/2011 14:14הגב לתגובה זו
- מה ענין שמיטה להר סיני? (ל"ת)אלי 25/10/2011 14:45הגב לתגובה זו
- 4.הזדמנות היחידה שמחזיקה ברשיונות שם (ל"ת)אבנר ודלק עדיין לא 25/10/2011 14:13הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 25/10/2011 14:04הגב לתגובה זואולי עכשיו ארדואן יבין שהוא לא בליגה שלו - שיחזור לכורדים
- הולך ליהיות אלים 25/10/2011 14:18הגב לתגובה זולא במיקרא מגיעים לבלוק 12 הרוסים. רבותי זה אומר דרשני שימו לב הרבה גז ונפט יש לחזק חזק אבנר רציונל דלק קידוחים ארדואן עכשיו צריך יותר לידאוג לעם המיסכן שלו.
- 2.מנהריה לקפריסין בקידוח לייזר אלכסוני ....!!!! (ל"ת)לקדוח באלכסון ... 25/10/2011 13:58הגב לתגובה זו
- 1.גרגמל השולט ! ! ! 25/10/2011 13:55הגב לתגובה זונא להצטייד מראש במניות : אבנר , ק.דלק , רציו , ישראמקו וגבעות עולם !
- ככה תתחיל מלחמת גוג ומגוג (ל"ת)חיים 25/10/2011 15:41הגב לתגובה זו
- WOW 25/10/2011 14:23הגב לתגובה זוWOW

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
