אירופה נעלה אדומה: האינפלציה בגרמניה הרימה ראש, הדאקס נפל 1.3%
המסחר בבורסות אירופה התנהל היום בעיקר בטריטוריה האדומה. למרות החדשות הטובות מסלובקיה, שם הגיעו שתי מפלגות השלטון להסכמה אודות הסכמה על הרחבת קרן הסיועה האירופית המשקיעים רשמו סנטימנט שלילי בשל תוכנית אירופית שתכריח את הבנקים לגייס הון נוסף. בנוסף, נתוני האינפלציה בגרמניה העיבו על המסחר.
שיעור האינפלציה בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, הואץ בקצב המהיר ביותר בשלוש שנים בספטמבר, בהובלת מדדי האנרגיה. שיעור האינפלציה עלה ל-2.9% מ-2.5% באוגוסט.
"כל התחזיות הכלכליות מורות על כך כי שיעורי האינפלציה יגיעו לשיאים ברבעון הזה ויירדו ב-2012", אמר השבוע חבר מועצת הבנק האירופי המרכזי, אוואלד נובוטני. "עם זאת, החששות לגבי התאוששות הכלכלה האמיתית הם מוצדקים", ציין.
המדדים המובילים
עם סיום יום המסחר באירופה, מדד הדאקס נפל 1.33%, מדד הפוטסי איבד 0.71% ואילו בפאריז, מדד הקאק השיל 1.33%.
- 6.אתר פסימי 13/10/2011 11:12הגב לתגובה זובזמן שהכתבה הזו מפורסמת מדדי היבשת יורדים רק 3 עשיריות האחוז ולא אחוז האתר הזה נותן יותר מידי במה לכתבות פסימיות ולאנשים כמו נוריאל רוביני מאיר ברק ואייל גורביץ שטען במשך כל שנת 2009 שהשוק יורד וכמה כסף אנשים הפסידו בגלל שהקשיבו לו
- 5.פיזדאץ 13/10/2011 11:12הגב לתגובה זואני מלא פוטים ומניות דפוקות רוצא ירידות חזקות שיתפוצץ הכול. מאיר ברק אחלה אנליסת ו איל הורובץ אחלה מנתח. תביעו עוד חדשות רעות.
- 4.דונלד דאק 13/10/2011 11:06הגב לתגובה זוי.אתמול חווינו סגירה חלשה בדרך כלל הסגירות היו בגבוה יומי אתמול היתה נסיגה בסיום כרגע הס.נ.פ יבדוק את רמת 1200 מלמעלה כרגע 1207 שתהווה תמיכה להמשך העליות ירידה ממנו יהיה סימן לא טוב.תיקונים במסע עליות הוא תמיד טוב.השוק נראה חזק ולפי כל הסימנים נראה ראלי לגבי יון היא כבר פשטה את הרגל ולא יעזור כלום כל הזרמה של כסף רק מאריכה את הסבל של החולה ודוחה את מותו .הערכתי באזור מרס -אפריל 2012 והסיבה כרגע יון קבלה 8 מיליארד וכנראה שזה יספיק למספר חודשים וכנראה תהיה הזרמה נוספת שתספיק למרס-אפריל גם הצרפתים וגם הגרמנים ירימו ידים בגלל שסרקוזי ומרקל נכנסים לשנת בחירות 2012-2013 ויש התנגדות רבה מבית להמשיך לממן את היוונים.
- 3.דונלד דאק 13/10/2011 10:57הגב לתגובה זוכנראה שהכתבת לא יודעת מה זה התרסקות שתבדוק מה קורה למניית ביו שלא מקבלת אישור FDA ירידה של 60-70% ביום זאת התרסקות 4% התרסקות נו באמת.זה אפילו לא ירידה.
- ליאונרדו 13/10/2011 14:57הגב לתגובה זוכיום אין חוק מתי השוק -קורס מתרסק ומתאדה וכו.. ב-2008 קיבלנו ימים של 10 אחוז ירידות וזה באמת התרסקות או מפולת ישנם ירידות ויש ירידות חדות וכו.. וצריך להישאר בסדר הזה פחות או יותר
- 2.זיפו 13/10/2011 10:46הגב לתגובה זועד שיוון לא תפשוט את הרגל באופן סופי. כל הפטרונות האחרים לא טובים לשוק ההון העולמי. דרך אגב המדדים בארהב הגיעו/מגיעים לנק התנגדות חזקה מאוד ממנו נפלו בעוצמה 4 פעמים. אני מקווה שהפעם המדדים יפרצו את ההתנגדות ויטוסו לראלי סוף שנה.
- 1.הנביא 13/10/2011 10:45הגב לתגובה זוומאוד מאוד מהיר ... מותר לעשות קצת תיקונים. דומה מאוד להתחלת הראלי ב-2009.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
