שנה קשה לאלווריון: הכנסות החברה נשחקו ב-16%; ההפסד גדל ברבעון הרביעי
ההידרדרות במצבה הכספי של אלווריון נמשך. הבוקר (ד') הודיעה החברה על צניחה בהכנסות במהלך שנת 2010 ועל העמקת ההפסד. החברה הודיעה כי היא ממשיכה בתהליך הארגון מחדש במטרה להגיע לרווחיות בשנת 2011.
את הרבעון הרביעי של השנה סיימה אלווריון עם הכנסות של 50.3 מיליון דולר, ירידה של כ-16.6% בהשוואה לרבעון המקביל של 2009, אז דיווחה החברה על הכנסות של 60.2 מיליון דולר. מדובר בירידה של כ-7% בהכנסות בהשוואה לרבעון השלישי של השנה, אז הכניסה החברה 50.3 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, אלווריון רשמה ברבעון הרביעי הפסד נקי על בסיס non-GAAP של 11.2 מיליוון דולר, או 18 סנט למניה. ברבעון השלישי של שנת 2010 רשמה החברה הפסד של 5.4 מיליון דולר או 9 סנט למניה, וברבעון המקביל של שנת 2009 הפסידה 0.7 מיליון דולר, או סנט אחד למניה.
על בסיס עקרונות הדיווח המקובלים (GAAP), אלווריון דיווחה ברבעון הרביעי על הפסד של 69.5 מיליון דולר, או 1.2 דולר למניה, זאת בשל מחיקת מוניטין של כ-57.1 מיליון דולר. ברבעון הרביעי של שנת 2009 הפסידה אלווריון 1.3 מיליון דולר, או 2 סנט למניה.
את שנת 2010 סיכמה אלווריון עם הכנסות של 205.2 מיליון דולר, ירידה של 16.3% בהשוואה לשנת 2009, אז רשמה החברה הכנסות של 245.3 מיליון דולר. הפסד החברה על בסיס non-GAAP הסתכם ב-43 סנט למניה.
"הרבעון הראשון יהיה תקופת מעבר שבו נתאים את גודל החברה להזדמנויות בשוק ה- Carrier ונעשה השקעות אסטרטגיות בשוק ה-Enterprise על מנת לשפר את מצב החברה ולהאיץ את צמיחתה", כך אמר ערן גורב, נשיא ומנכ"ל אלווריון. "אנו מתחילים בהקטנת מצבת כוח האדם ובצעדים נוספים בכדי להוריד את הוצאות החברה. המטרה שלנו בשנת 2011 היא להגיע לשיעור רווח גולמי ברף העליון של 30% ומתחת ל- 35% בשיעור ההוצאות התפעוליות ברבעון וכך לבנות בסיס יציב לצמיחה עם רווחיות אך הכנסות נמוכות יותר כבר מהרבעון השני".
- 13.לא שווה למכור במחיר הזה. (ל"ת)ממליץ להישאר 02/02/2011 20:52הגב לתגובה זו
- 12.זבל של חברה (ל"ת)מ.ק 02/02/2011 17:39הגב לתגובה זו
- 11.התוצאות הרעות תומחרו ממזמן ולכן צפויה לעלות (ל"ת)שילה 02/02/2011 11:56הגב לתגובה זו
- 10.מאיר 02/02/2011 11:31הגב לתגובה זושעשתה עסקה גדולה ראה מס 9
- 9.גל 02/02/2011 10:31הגב לתגובה זואלורPPL- תפרוס רשת G4 בפס רחב אלחוטי של החב' עבור SMART GRID עסקה גדולה לחברה וחיובית חבל רק שלילי החברה פותחת את השנה יפה מאוד
- 8.לא מבין 02/02/2011 10:21הגב לתגובה זואז למה היא עולה עכשיו
- 7.ממקורות מוסמכים- עומדים לפטר כ 200 עובדים!!! (ל"ת)אריק 02/02/2011 10:19הגב לתגובה זו
- זה כבר פורסם בכל 02/02/2011 11:57הגב לתגובה זוזה כבר פורסם בכל האתרים האפשיים ? על איזה מקורות מוסמכים אתה מדבר, חחחחחחחחחחחחחחחח שורסיסט מניאק
- 6.הנביא 02/02/2011 10:06הגב לתגובה זולעשות סיבובים - אפשר, אך בזהירות יתרה, ובתנאים אישיים. לטווח רחוק - מספיק יש את אפריקה ועוד כמה ...
- 5.הזדמנות כניסה יפה לאלווריון ...הכיוון מעלה !! (ל"ת)מוטי 02/02/2011 10:04הגב לתגובה זו
- 4.AA 02/02/2011 10:01הגב לתגובה זוכשהתוצאות רעות - מראים את הלוגו של החברה. נקודה למחשבה.
- 3.לייפ 02/02/2011 09:51הגב לתגובה זואנשים בעלי משפחות עם חוכמה ישראלית .ההפסד הוא שלכם !!!!
- 2.תמיר 02/02/2011 09:44הגב לתגובה זואולי זה הזמן לקנות, המחיר שלה נמוך מאוד המלצה בלבד
- 1.זה כבר היסטוריה. הצפי קדימה מצויין. (ל"ת)רואה קדימה 02/02/2011 09:42הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".