החופש (הכסף) הגדול: "מבחינת ההוצאות לפרסום עבור ילדים ונוער - זה הפיק"

כך אומר לאייס מנכ"ל ציבלין תקשורת צעירים. יניב וויצמן מ-Teenk דווקא מצביע על מילכוד אפשרי לקראת הקיץ. "אסור לשכוח שזו זירה עמוסה בשחקנים גדולים". הקרב על 620 אלף בני נוער יוצא לדרך. אייס בדק לאן הולך הכסף
משה בנימין |

יריית הפתיחה של החופש הגדול מתקרבת, ומעל מיליון ילדים מגילאי גן ועד כיתה יב' עתידים לצאת לחופשה. מתוכם מדובר בכ-620 אלף בני נוער המהווים קהל יעד 'פנוי למסרים' המחפש תעסוקה ומקומות לבזבז את כספו, כלומר כספי ההורים.

"הקיץ והחופש הגדול מהווה עבורנו את הפריים השנתי בעולם הילדים והצעירים". כך אומר אורן ציבלין, מנכ"ל ציבלין תקשורת צעירים. "החופש הגדול מצטרף לחגי תשרי ושלושת החודשים האלו יחד מהווים עבורנו את ה'פיק' של השנה. בתקופה זו מתרכזים כ-60% מההוצאה לפרסום לטובת קהל הילדים והנוער". כך לדברי ציבלין.

הקולנוע הוא הדרך הטובה ביותר לתפוס את מאסת הילדים

לשאלה מהי המדיה העדיפה לפרסום בתקופה זו עונה ציבלין חד משמעית: "אנחנו מאוד מוטי קולנוע בתקופה זו. עבורנו, זו הדרך הטובה ביותר לתפוס את מאסת הילדים ולא רק הטובה אלא אף היחידה. ילד בממוצע רואה 3-4 סרטים בקולנוע בתקופה זו".

לגבי ירידת קרנו של הקולנוע בשנים האחרונות לאור התגברות ההורדות הפירטיות והמעבר לקולנוע ביתי אומר ציבלין: "אנחנו מנסים לייצר רפטציה של המסר הפרסומי ובקיץ הקרוב עומדים לצאת לאקרנים לא פחות מ-27 סרטי ילדים ונוער מה שיגרום לביקורים תכופים בקולנוע. בנוסף לזאת צריך לציין את התלת מימד שמקשה על ההורדות הפירטיות ואת הקומפלקסים החדשים וחווית הצפייה החדשה שהם יצרו ובכך שינו את הרגלי הצפייה במיוחד בהוויה המשפחתית".

המפלצת הירוקה בשירות משרדי הפרסום

אחד מסרטי העוגן עליו בונים משרדי הפרסום לנוער הוא לא אחר מאשר הסרט שרק, ה-4 בסדרה, כאשר הציפייה היא לכחצי מיליון צופים. מתוכם אומר ציבלין, "90% הם קהל היעד שלנו".

הקטגוריות הבולטות באופן מסורתי לקראת הקיץ בפניייה לילדים הן גלידות, משקאות, מוצרי חלב ותרבות, דהיינו סרטים. בנוסף ניתן לציין דווקא את קטגוריית הבנקאות והפיננסים המנסה לפנות בתקופה זו להצעות למסלולי חיסכון עבור משפחות.

בחלוקה בין 3 חודשי הקיץ (כולל חגי תשרי) מסבירים בתעשיית הפרסום, כי החודש המוביל בהוצאה הכספית הוא אוגוסט שבו בנוסף להוצאות הקיץ השוטפות מתחילות ההוצאות על "בק טו סקול". "ההורים לא מרימים את הראש בתקופה זו".

הקיץ יכול להיות מלכוד עבור מותגי הנוער

מנכ"ל Teenk יניב וויצמן מספק תמונה קצת שונה לקראת הקיץ. "אין ספק שבקיץ יש מלכוד. ישנה תחושה כאילו זו הזירה והזמן לתפוס את בני הנוער אבל מצד שני אסור לשכוח שזו זירה עמוסה ושחקנים גדולים (מותגי על) מייצרים פעילות פרסומת בווליום גבוה".

על-פי וויצמן, מותגי על כגון קוקה קולה וחברות הסלולר מפרסמות בחודשי הקיץ בהיקפים עצומים ואז נוצרת סיטואציה מעוותת בה מותגים מקטגוריות שונות מתחרים ביניהם על קהל היעד של הנוער והילדים. "יש הרבה מותגי נוער שדווקא מעדיפים לפרסם בחודשים אפריל-יוני, רגע לפני שכולם מסתערים על בני הנוער או שהם מחכים לסוף הקיץ".

הקניונים הם המקום הטוב ביותר לפעילות שיווקית לנוער

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.