הראל בהסכם עם בריטיש ישראל: מוכרת מחצית מהבעלות בקניון הגבעה בכ-94.8 מיליון שקל
לאחר משא ומתן שנמשך מאז אוגוסט 2008 מדווחת הבוקר חברת הפיננסים וההשקעות הראל, הנמצאת בשליטת יאיר המבורגר, כי הגיעה להסכם עם בריטיש ישראל, הנמצאת בשליטת ליאו נואי, בנוגע למכירת חלק מאחזקותיה בקניון הגבעה.
בריטיש ניהלה מו"מ באמצעות החברה הבת אזו-ריט בילו סנטר, מו"מ עם הראל חברה לביטוח ודקלה חברה לביטוח, לרכישה של מחצית קניון הגבעה בגבעת שמואל. המו"מ לרכישת שלבים א'-ג' החל כאמור כבר באוגוסט 2008 לפי שווי של 212 מיליון שקלים.
היום (א') דיווחו החברות כי הגיעו להסכם לפיו תרכוש בריטיש מחצית מהבעלות בקניון בכ-94.8 מיליון שקל. חלק מתמורת הרכישה (75%) ישולם באמצעות הקצאה לחברות הבנות של הראל, של מניות בחברת בילו סנטר, באופן שלאחר ביצוע ההקצאה יחזיקו החברות הבנות ב-28% מבילו סנטר (בדילול מלא), ויתרת התמורה ( 25% ) תועמד כהלוואה של החברות הבנות לבילו סנטר, במקביל להלוואה, פרו-ראטה לשיעור ההחזקה, של מרכזי מסחר לבילו סנטר.
השלמת העסקה נקבעה ליום 31.5.09 והיא מותנית בהתקיימות תנאים מתלים שונים. לאחר ביצוע העסקה יחזיקו החברות הבנות של הראל ישירות מחצית מהבעלות בקניון הגבעה וכן יחזיקו מניות בבילו סנטר, אשר תחזיק את מלוא הזכויות במרכז המסחרי בילו סנטר וכן מחצית מהבעלות בקניון הגבעה.
עוד מדווחת הראל כי הרכישה של קניון הגבעה נעשתה, בעיקרה, מעתודות כנגד התחייבויות תלויות תשואה (פוליסות משתתפות ברווחים) של הראל ביטוח ולפיכך למכירת מחצית מהקניון לא אמורה להיות השפעה מהותית על תוצאות הפעילות של החברה או החברות הבנות.
קניון הגבעה נפתח במחצית שנת 2008 ושטח ההשכרה בו הוא כ-6,500 מ"ר. שלב ד' בקניון הושכר לבנק הפועלים לתקופה של עשר שנים עם שתי אופציות לבנק הפועלים להאריך את תקופת השכירות ב- 5 שנים נוספות בכל פעם.
- 1.שי, גבעת שמואל 26/09/2011 21:55הגב לתגובה זונעים, נקי ובהחלט אני יכול לומר שכאבא לילדים וכבעל לאשא שאוהבת לקנות אנחנו מאוד אוהבים להסתובב ולקנות בקניון.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
